Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Vi vurderer å søke 2åringen vår til utebarnehage fra høsten av. Men sjansen for at han er bleiefri erlik null. Han er 2 og et halvt år nå, og nekter plent å gå på do. Han sier ikke i fra at han har bæsjet en gang, kan gå med dritbleie hele dagen om det hadde vært opp til han. Så vi har ikke håp om bleiefri unge når han fyller tre år i september... Er de flinke til å skifte bæsjebleier i utebarnehager? Jeg kjenner kun ei som har hatt barn i utebarnehage, og hun sier at de ble ofte veldig såre i rumpa siden de gikk så lenge med bæsjebleier... Hva er din erfaring? Anonym poster: e17b34c06327ec79b0dee3261d40c91a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 IKKE søk ungen frivillig til utebase før han er bleiefri! Jeg er selv pedagogisk leder, ikke på utebase, men likevel. På utebasen i min barnehage går det flere bleiebarn fordi for få store unger har søkt seg dit. De som jobber på utebasene sliter veldig med å få gjennomført det opplegget de ønsker, fordi de må holde seg i nærheten av barnehagen hele tiden p.g.a. bleiebarna og søvnbehov osv... Det er IKKE bra for verken de barna eller de andre eldre barna. En utebase skal ha mulighet til å dra på lengre turer hver dag og oppholde seg kun ute, men det er ganske umulig å skifte bæsjebleier ute, og i hvert fall når det kanskje bare er 1 person på jobb som skal passe 11 andre barn i tillegg! Anonym poster: 347c7f55c7fb8aedbe1dbceec3697078
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Problemet er jo at ute så kjenner man ikke bæsjelukt så godt. Men de har jo så godt av all de friske luften. Bruk barrieresalve på gutten så reduserer du sjansen for at han blir sår, og minn han på ofte at han må si fra når han har bæsjet. Så kanskje han gjør det etterhvert Evt be de ansatte sjekke ofte. Har han fast tidspunkt han pleier å bæsje? Formiddag/ettermiddag feks?? Da kan de sjekke hyppigere på det tidspunktet. Anonym poster: 4b85c28fe30c3b1cc04c12761d05d4f1
Gjest Gullguttene Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Skulle tro det var meg som hadde skrevet hi. Jeg hadde samme problemstilling som deg, endte med at jeg ikke søkte om bytte. Mulig jeg gjør det neste år, eventuelt siste året om barnet ser ut til å ha behov for å kvitte seg med litt ekstra energi.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har datteren min i en friluftsbarnehage og de tar ikke inn barn under 3 år. De tar heller ikke inn barn som fortsatt bruker bleier. Min datter var bleiefri da hun var 2 år og fikk pga. ledig plass begynne da hun var 2 og 1/2, men det var kun fordi hun var bleiefri og veldig god motorisk. Anonym poster: f01b96d6d118b822a7eb17c3f6ac8288
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Jeg jobber ikke i utebarnehage, men de gangene barna har måttet skifte bæsjbleie ute er det ikke gøy for barnet. Tenk deg å brette ned og ligge bar i et par minutter i minusgrader??? Nei, tenk deg om to ganger!! Anonym poster: e33e50432221e0a3ff6c0d84fc6e2e4a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 En venninne har barnet sitt i friluftsbarnehage og hun har flere ganger hentet barnet sitt med inntørka bæsj for bleien har vært på så alt for lenge. Så jeg ville ikke gjort det. Anonym poster: 6bbf7a0b2c2054ae2c63f3e1bbec8eab
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Vi hadde jenta vår i gårdsbarnehage/friluftsbarnehage og det var aldri noe problem. Hun startet da hun var 1 år og 7 måneder. Hun ble bleiefri sommeren da hun var nesten 2,5 år. Anonym poster: b0f819b2e83c9f38f936bc91ec7a3a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå