midgard Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Nå kommer kraftsalvene fra frk M, pokker f@@n helvete humlepung!!! Jeg har nylig ryddet skapet til treåringen, alt var i skjønneste orden, glad for at jeg endelig har tatt tak og fått vekk det som var for lite... jada... Da jeg kom opp på rommet hennes i kveld, lå ALLE (ja, jeg mener alle...) klærne hennes strødd over hele gulvet - jeg begynte nesten å grine... Jeg ble sinna, veldig sinna og hun måtte pent hjelpe til med oppryddningen (hun forsto at mamma var sint). Og så sier hun følgende: jeg skal ikke spørre om å få ligge i din seng, er du ikke bestevennen min mamma? Ok, her er jeg nesten på grinern igjen... først fordi jeg er sint og så fordi hun er sår (men hvem blir ikke det når mamma er sinna), jeg får dårlig samvittighet... Jeg har selvfølgelig sagt noen ting her, under kampens hete som sikkert ikke er greit... og jeg blir så lei meg etterpå... skulle ønske jeg alltid klarte å holde meg rolig og behersket. Jeg setter meg ned med henne, ser hun i øyne og sier: unnskyld, det var ikke meningen å bli så sint - og du skal vite at selv om mamma blir sint så er jeg veldig glad i deg. Hun susser meg på kinnet, sier unnskyd, det går bra... Humlepung! Dette er noen timer siden nå, og her sitter jeg med klump i magen, ennå. Det er i slike situasjoner jeg skulle ønske at jeg ikke var alene:/ Trenger en klem, og at noen forteller meg at det blir bra....
Gjest Kira bjeffer Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Min 3-åring kan irritere på seg gråstein innimellom, og noen ganger blir jeg kanskje litt for sint på henne. Men når jeg har sagt fra at det ikke er greit å løfte eller dra i armen til lillebror på 1 år omkring 30 ganger på like mange minutter, så er tålmodigheten slutt. Skjønner godt at du får litt klump i magen, det har jeg også hatt i etterkant selv om vi begge har unnskyldt oss og blitt venner igjen. Man skulle så ønske at man hadde all verdens tålmodighet, men dessverre kommer ihvertfall jeg til kort der enkelte dager. Så sender herved over en klem, og vit at du ikke er alene om å reagere på den måte og føle deg slik du gjør i ettertid.
midgard Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2013 Takk for klemmen:) 3 års alderen er kanskje en prøvelse...? Skulle bare ønske at jeg hadde litt mer tålmodighet noen ganger, det er bare meg og henne... det er litt vanskelig å forstå at jeg kan bli så sint på henne som jeg elsker sååååå høyt.
Studine mevik Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Takk for klemmen:) 3 års alderen er kanskje en prøvelse...? Skulle bare ønske at jeg hadde litt mer tålmodighet noen ganger, det er bare meg og henne... det er litt vanskelig å forstå at jeg kan bli så sint på henne som jeg elsker sååååå høyt. Det er nettopp derfor du blir så sint. Har selv en som gjør meg så sint at jeg føler jeg trenger terapi etterpå. Da er det godt med en kos fra en av verdens skjønneste unge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå