Gå til innhold

Sei op jobben, permisjon


Lea87

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting jeg..

Jeg har 2 jobber barnehage og butikkansatt.. tilkallingsvikar på begge plassene , men har ikkje jobba i barnehagen siden november siden jeg fikk mye arbeid i butikken før jul.

Har vært sykemeldt ut Januar og er det 2 veker videre.

Hvis jeg blir frisk igen vil jeg selfolgelig forsette å jobbe, men vil da arbeide i barnehagen og sei op jobben min som tilkallingsvikar/extrahjelp i butikken.

Har det nokke å sei for foreldrepermisjonen min det?

Takk før alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får foreldrepenger ut fra det du tjener så det kommer jo ann på hvor mye jobb du får i butikken

 

Anonym poster: 8a059d05875799ed38281de100c5d090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke slutten som tilkallings vakt på noen av stedene om jeg var deg. Hvis du får lite vakter i barnehagen frem til du går ut i permisjon, vil du få lite utbetalt. og hvis du ikke har noen planlagte vakter fremmover, og du får noen svangerskaps plager som gjør at du ikke kan jobbe, så vil du jo ikke bli sykemeldt med lønn da du ikke har noe jobb å bli sykemeldt fra. eller tenkte du å gå på arbeidsledighets trygd?

 

Anonym poster: 5a84535b2f6140ee1b82dd7a766c72dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikkje fått noe jobb framover , men har snakked med NAV og har rett på sykepeng ut frå hva jeg har kjennt i siste året.

Men vil veldig gjerne tilbake til jobb når formen blir betre.. på butikken er man aleine i 4-5 timer og kan ikkje gå på do og som gravid må man ofte tisse hehe. Der er det oxo mye tunge luft.

Derfor når jeg blir frisk (hvis jeg blir frisk) blir det enklere å starte igen i barnehagen, I butikken kan jeg få 1-2 vakter heilt sikkert men får det ikkje skriftlig dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har du fått feilinformasjon hos nav, eller så har du misforstått generell informasjon.

Det er ingen som kan på forhånd si noe om hvor mye du vil få i sykepenger før den aktuelle saksbehandler skal behandle din sak.

At man får sykepenger etter de siste årene man har jobbet er en skjønnsmessig vurdering, og kan aldri loves i forkant.

Dersom du sier opp et arbeidsforhold og ikke har det på sykemeldingstidspunkt så er det lite sannsynlig at du vil få med det i sykepengegrunnlaget. Sykpenger skal erstatte tapt inntekt, og du taper ikke inntekt fra et arbeidsforhold du ikke har lenger.

 

Nav-dama

 

Anonym poster: 55cf8a223c633b04227d03a0e87a6d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på NAV så i hvertfall at jeg hadde rett på ca hva jeg har tjent i måneden siste året / 10 månedenne i sykepenger hvis jeg er syk. Det er tapt inntekt det. Hvis jeg var frisk så hadde jeg jobba like mye som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han på NAV så i hvertfall at jeg hadde rett på ca hva jeg har tjent i måneden siste året / 10 månedenne i sykepenger hvis jeg er syk. Det er tapt inntekt det. Hvis jeg var frisk så hadde jeg jobba like mye som før.

Det ville jeg ikke stolt på.

Sykepengegrunnlaget regnes etter hovedregelen etter de siste 4 uker. Evt. 3 eller 6 mnd i spesielle tilfeller. Det er svært sjelden man tar 10 mnd eller 1 år til grunn. Etter 7 år som saksbehandler på sykepenger kan jeg vel telle på en hånd de gangene jeg ber spesielt om det.

Et alternativ dersom 4 uker eller 3/6mnd ikke er representativt er at man tar et snitt av tre siste år.

Når sykepengene beregnes tar man utgangspunkt i det man faktisk har tjent, og ikke det man kunne tjent dersom man ikke hadde vært frisk.

Det kan selvfølgelig hende at din saksbehandler tar en vurdering på at din inntekt det siste året er representativt, men det er umulig for noen å svare på i forkant.

 

 

 

Anonym poster: 55cf8a223c633b04227d03a0e87a6d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...