Siamese Hellhound Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Jeg er gravid med nr 2, og nå har svigermor tilbudt seg å ta en ferieuke for å hjelpe til hjemme hos oss etter fødselen. De to første ukene er jo pappaen her, så det er jo snakk om uke 3 i såfall. Jeg er sånn i tvil om hva jeg skal svare! Vi har forsåvidt et godt forhold, og det er klart det er fristende med avlastning, men så er det det med å ha noen boende her i ei uke... Hun kommer nok ikke til å forvente noen oppvartning, men likevel... Jeg husker så lite fra forrige gang jeg hadde en liten baby, så er veldig usikker på om jeg helst vil være alene m babyen eller ikke... Storebror er nesten 3 når babyen kommer, så han er i bhg på dagtid. Hva ville dere gjort?
samu Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 har du et godt forhold til svigermor, så svar ja.
missme Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Jeg tipper at tilbudet om hjelp er vel så mye for hennes egen del, hun vil nok lære sitt nye barnebarn og kjenne så om du har et godt forhold til henne ville jeg takket ja.
Siamese Hellhound Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2013 Ja, vi har et godt forhold, men ser henne ikke så ofte, da hun bor et stykke unna, så jeg vet ikke helt hvordan det er å ha henne innpå seg i en sånn situasjon. Hmmm...bare en måte å finne ut av det på....
blå+? Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Jeg og har et godt forhold til svigermor.. som også bor ett stykke unna. Men for min del så er de første ukene med baby litt for "privat" til att jeg hadde klart å ha noen boende hjemme ilag med oss en hel uke. Selvfølgelig veldig fint av din svigermor å tilby seg å hjelpe, og du kjenner best hva som er rett for deg:)
Viiii Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Hadde gjerne sagt ja. Har ei svigermor som bor langt unna, men kommer jevnt på besøk. Vet derfor at det hadde blitt god hjelp. Hun tar i et tak, spør om hva hun kan gjøre, lager middag, finner brødboksen selv når hun er sulten.... :-
Siamese Hellhound Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2013 Jeg og har et godt forhold til svigermor.. som også bor ett stykke unna. Men for min del så er de første ukene med baby litt for "privat" til att jeg hadde klart å ha noen boende hjemme ilag med oss en hel uke. Selvfølgelig veldig fint av din svigermor å tilby seg å hjelpe, og du kjenner best hva som er rett for deg:) Ja, det er vel egentlig det jeg lurer på - om det er litt for privat. Kanskje det er lettere hvis hun kommer et par uker seinere? Når den der aller første babytida er unnagjort? Kanske jeg skal foreslå det i steden.
håpefull<3 Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Jeg digger svigermor, men jeg hadde nok takket pent nei Uansett hvor slitsomt det måtte bli så hadde jeg taklet det enda dårligere om svigermor (eller mamma) skulle gått oppå meg. Mannen min skal også være hjemme to uker så da har vi hjelp i hverandre. Tida etterpå ser jeg på som "min" tid med babyen, og mannen min får heller være ekstra behjelpelig om jeg skulle trenge ekstra søvn på kveldstid. Synes også første tida blir for privat, vil heller ha besøk som drar igjen eller reise på besøk til folk når jeg selv vil. Hadde hun derimot overnattet hos svigerinna mi og kommet og besøkt oss noen timer om dagen hadde det vært ok Dessuten kan babytida bli en drøm, og da tenker jeg at svigermor bil bli et irritasjonsmoment ganske fort!
81-Mamma<3<3 Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Mannen min pleier ikke være hjemme de første ukene. Bare ta litt kortere dager. Og her får ingen komme på lange besøk. mamma får komme en helg etter noen uker. Jeg ønsker tid til å bli kjent m babyen min. Og ifht søsken er det utrolig greit at de får tid til å venne seg på babyen i huset, i normale omstendigheter, uten at det er noe styr i den forbindelse. Personlig skjønner jeg ikke hva man trenger hjelp til? Jeg synes det er mer styr å ha noen i huset. Da kan man ikke gjøre hva man vil når babyen sover. Men jeg trives alene. Jeg trenger ikke folk rundt meg hele tiden. Så du må kjenne på hva som passer deg
magica fra tryll Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Det hadde jeg takket pent nei til. For meg er det å ha noen i huset hele tiden mer krevende enn å ha 2 unger;) Men jeg tror du vet svaret. Bare følg magefølelsen,du. Og nei, jeg tror ikke du trenger hjelp.......
Siamese Hellhound Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2013 Hehe, snakka litt med mannen min om dette, og han sier det er HELT uaktuelt å ha henne boende her, det synes han blir altfor mye styr og mas. Så da trengte jeg jo ikke å tenke noe mer på det. :-)
amina88 Skrevet 4. februar 2013 #12 Skrevet 4. februar 2013 oh skjenner til det, men jeg og hadde godt forhold til min svigermor, jeg sa selvfølgelig ja... Angrer så mye, og samme gjør min mann.. nå venter vi nr 2 og vi skal være alene etter fødtsel.. besøk ja, men ingen boende hjelp nei..... Forholdet vårt er dårlige, pga ble mye tråkking på hverandre...( mellom svigermor og meg).... Men Nina1976 da ordna det seg for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå