Desemberprins kom 20des :) Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Gutten min er 6uker og sliter med gråtetokter som nok kommer av luft i magen.......Nå har han fått minifom i 3 dager og har vel bare vært små urolig med litt gråt før han skal sove, men i dag kom hyle tokten tilbake og jeg gav han sukkervann som ser ut til å ha hjulpet. Ville dere fortsatt med minifom eller bare gi sukkervann når han skriker som værst??
peanutts82 Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 amme-te er mye bedre. får de til å prompe ut luften. sukkervann bare lindrer litt og gir utslett rundt rumpehullet. amme te hjalp meg mye mer. drakk selv og ga et par te-skjer til mini
Snuppelupp1988 Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Skal helst fortsette med miniform en god stund for å se langvarig virkning. Bruk begge deler
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2013 amme-te er mye bedre. får de til å prompe ut luften. sukkervann bare lindrer litt og gir utslett rundt rumpehullet. amme te hjalp meg mye mer. drakk selv og ga et par te-skjer til mini Jeg drikker ammete, har prøvd Kloster sin og nå prøver jeg Helios sin fra helsekoste........mn uten hell har ikke sett at han har fått utslett der, men han har bare fått det to ganger da.
Marsipanmor Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 jeg har lest at sukkervann ikke hjelper noe mot selve smerten, det er som å spise sjokolade når en har kjærlighetessorg.. får han mm eller mme? jeg har en gutt som skrek MYE, det er helt forferdelig og man vil jo prøve alt.. kan jo være han reagerer på melk.. enten via deg eller mme om det er det han får.. ellers er det verdt å sjekke ører.. har det vart lenge ville jeg tatt en sjekk hos lege, evnt fysio.. et barn skal ikke skrike så mye (altså, skriker det så mye er det noe galt ellernoe barnet plages med).. jeg skjønte det først da nr 2 kom..
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2013 jeg har lest at sukkervann ikke hjelper noe mot selve smerten, det er som å spise sjokolade når en har kjærlighetessorg.. får han mm eller mme? jeg har en gutt som skrek MYE, det er helt forferdelig og man vil jo prøve alt.. kan jo være han reagerer på melk.. enten via deg eller mme om det er det han får.. ellers er det verdt å sjekke ører.. har det vart lenge ville jeg tatt en sjekk hos lege, evnt fysio.. et barn skal ikke skrike så mye (altså, skriker det så mye er det noe galt ellernoe barnet plages med).. jeg skjønte det først da nr 2 kom.. Han får mm og jeg skal kutte ut melk fra og med i dag for å se om det hjelper. Han har noen dager der han ikke skriker sånn "kolikk" skrik. Han har vært hos kiropraktor tre ganger og det gjorde at han sluttet å være urolig om natten, men fikk de gråte toktene på kvelden i stede Jeg får se hvordan det går i løpet av uken når jeg kutter ut melk
Lilleolebolle1 Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Anbefaler deg å t det opp med helsesøster for å få gode råd og tips..Prøv å kutt ut all melkeprodukter i kosten din i en uke (les på innholdsfortegnelse på all mat, er mer som inneholder melk enn en tror). Vi prøvde alt - kiropraktor, minifom, ammete (både drakk selv og gav til lille snuppa),passet på at hun ikke fikk for mye formelk, masasje, tummie-tube badebalje osv. Legen ba oss "herje" litt med hun slik at luften kom ut. Men ingen ting hjalp hos oss. Viste til slutt ikke hva jeg skulle spise prøvde å kutte ut det meste som kunne gi reaksjoner. Prøvde å kutte ut melk også i en uke, men var melk i mer enn hva jeg trodde så merket ikke noe bedring. Lillesnuppa var plaget mer eller mindre hele døgnet og avføringen var tynn som vann. Hun var urolig og lagde mye lyder om nattten når hun sov. Ble gradvis værre fra ca 3 uker og det toppet seg vel rundt syv uker - da sov hun nesten ikke hverken om natten eller dagen. Snakket med helsesøster og hun anbefalte meg å prøve ut nutramigen fra apoteket, det er mme som er spesialbehandlet for de med melkeintolleranse.Jenta vår ble umiddelbart bedre og ble en blid liten solstråle som sover masse
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2013 Anbefaler deg å t det opp med helsesøster for å få gode råd og tips..Prøv å kutt ut all melkeprodukter i kosten din i en uke (les på innholdsfortegnelse på all mat, er mer som inneholder melk enn en tror). Vi prøvde alt - kiropraktor, minifom, ammete (både drakk selv og gav til lille snuppa),passet på at hun ikke fikk for mye formelk, masasje, tummie-tube badebalje osv. Legen ba oss "herje" litt med hun slik at luften kom ut. Men ingen ting hjalp hos oss. Viste til slutt ikke hva jeg skulle spise prøvde å kutte ut det meste som kunne gi reaksjoner. Prøvde å kutte ut melk også i en uke, men var melk i mer enn hva jeg trodde så merket ikke noe bedring. Lillesnuppa var plaget mer eller mindre hele døgnet og avføringen var tynn som vann. Hun var urolig og lagde mye lyder om nattten når hun sov. Ble gradvis værre fra ca 3 uker og det toppet seg vel rundt syv uker - da sov hun nesten ikke hverken om natten eller dagen. Snakket med helsesøster og hun anbefalte meg å prøve ut nutramigen fra apoteket, det er mme som er spesialbehandlet for de med melkeintolleranse.Jenta vår ble umiddelbart bedre og ble en blid liten solstråle som sover masse Så godt at datteren deres ble bedre Jeg har ikke spist noe med melk i går, har lest på nettet om melkefrie produkter og har handlet inn for uken. Så må vi bare vente og se om an blir noe bedre. Jeg gir han minifom stort sett før hvert måltid (glemmer det innimellom) og han var veldig rolig i går på kvelden, men var plaget i hele natt med å være urolig stakkars
Lilleolebolle1 Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 Anbefaler deg å t det opp med helsesøster for å få gode råd og tips..Prøv å kutt ut all melkeprodukter i kosten din i en uke (les på innholdsfortegnelse på all mat, er mer som inneholder melk enn en tror). Vi prøvde alt - kiropraktor, minifom, ammete (både drakk selv og gav til lille snuppa),passet på at hun ikke fikk for mye formelk, masasje, tummie-tube badebalje osv. Legen ba oss "herje" litt med hun slik at luften kom ut. Men ingen ting hjalp hos oss. Viste til slutt ikke hva jeg skulle spise prøvde å kutte ut det meste som kunne gi reaksjoner. Prøvde å kutte ut melk også i en uke, men var melk i mer enn hva jeg trodde så merket ikke noe bedring. Lillesnuppa var plaget mer eller mindre hele døgnet og avføringen var tynn som vann. Hun var urolig og lagde mye lyder om nattten når hun sov. Ble gradvis værre fra ca 3 uker og det toppet seg vel rundt syv uker - da sov hun nesten ikke hverken om natten eller dagen. Snakket med helsesøster og hun anbefalte meg å prøve ut nutramigen fra apoteket, det er mme som er spesialbehandlet for de med melkeintolleranse.Jenta vår ble umiddelbart bedre og ble en blid liten solstråle som sover masse Så godt at datteren deres ble bedre Jeg har ikke spist noe med melk i går, har lest på nettet om melkefrie produkter og har handlet inn for uken. Så må vi bare vente og se om an blir noe bedre. Jeg gir han minifom stort sett før hvert måltid (glemmer det innimellom) og han var veldig rolig i går på kvelden, men var plaget i hele natt med å være urolig stakkars Takk for det Hvordan går det med dere? Hjalp det å kutte ut melken i kosten din? Håper det går bedre nå!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Min gutt gråt veldig kolikkaktig da han var på jenta di sin alder. Jeg kuttet også ut melk, og det hjalp veldig! Han ble en ny gutt. Det tar riktignok litt tid før skaden i tarmen er leget, så man må ha litt tålmodighet før man konkluderer.
sologsommer Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Vi fikk besked på sykehuset, at jeg måtte kutte ut alt mat med melk i. Det må man gjøre i 3 uker og etter det, skal jeg prøve med melk Igjen og se om han reagerer på det? Allerede her på dag 2 er der mindre smerter på ham, så håper det hjelper. Skulle tá blodprøver på sykehuset, på den første skrek han så han blev hes. På den neste ga de ham sukkervann og da var der bare litt ynk
samu Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 her hjemme prøvde vi 2ml sukkervann før hver flaske. blandingsforholdene våre er 1 tskje i 30ml vann. promping etter de to første flaskene, men så merket jeg ikke noe mere bedring. og vi holdt på i 2 dager. hun presser dagen lang/hvert våkent øyeblikk. er det blandingsforholdet vårt som er feil, eller er det like godt å gå over til minifom istedet?
Snuppelupp1988 Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Sukkervann bare lindrer, men minifom gjør at luften kommer ut. Så anbefaler minifom
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2013 Anbefaler deg å t det opp med helsesøster for å få gode råd og tips..Prøv å kutt ut all melkeprodukter i kosten din i en uke (les på innholdsfortegnelse på all mat, er mer som inneholder melk enn en tror). Vi prøvde alt - kiropraktor, minifom, ammete (både drakk selv og gav til lille snuppa),passet på at hun ikke fikk for mye formelk, masasje, tummie-tube badebalje osv. Legen ba oss "herje" litt med hun slik at luften kom ut. Men ingen ting hjalp hos oss. Viste til slutt ikke hva jeg skulle spise prøvde å kutte ut det meste som kunne gi reaksjoner. Prøvde å kutte ut melk også i en uke, men var melk i mer enn hva jeg trodde så merket ikke noe bedring. Lillesnuppa var plaget mer eller mindre hele døgnet og avføringen var tynn som vann. Hun var urolig og lagde mye lyder om nattten når hun sov. Ble gradvis værre fra ca 3 uker og det toppet seg vel rundt syv uker - da sov hun nesten ikke hverken om natten eller dagen. Snakket med helsesøster og hun anbefalte meg å prøve ut nutramigen fra apoteket, det er mme som er spesialbehandlet for de med melkeintolleranse.Jenta vår ble umiddelbart bedre og ble en blid liten solstråle som sover masse Så godt at datteren deres ble bedre Jeg har ikke spist noe med melk i går, har lest på nettet om melkefrie produkter og har handlet inn for uken. Så må vi bare vente og se om an blir noe bedre. Jeg gir han minifom stort sett før hvert måltid (glemmer det innimellom) og han var veldig rolig i går på kvelden, men var plaget i hele natt med å være urolig stakkars Takk for det Hvordan går det med dere? Hjalp det å kutte ut melken i kosten din? Håper det går bedre nå! Har ikke hjulpet så mye, han skreik sine modige tårer i to timer på torsdag og i tre timer på lørdag Så på onsdag drar jeg til legen for å høre om det er noe mer jeg kan gjøre eller om en kan finne ut om han er allergisk mot noe..... Gjør jo al en kan for lille kjære barna våre
Tromsøprinsen Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Vår gutt skrek mye om kveldene, begynte da han var ca tre uker. Startet med minifom og det ga seg nesten helt! Fortsatt mye våken om kvelden men han er blid og sover godt på natta. Nå er han seks uker, vi bruker det ennå ved hvert måltid, men skal forsøke om annen hvert måltid holder. Regner med å fortsette til han er ca tre mnd. Er jo ingen kjente bivirkninger med minifom, og det tas ikke opp fra tarmen. De konservingsmiddla som ble brukt før er fjernet (de var skadelige). Tommlene opp fra meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå