Gå til innhold

Pute eller sittestol til snart 10-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ca 133cm høy, og begge de to stolene vi har hjemme er for trange til henne. ( hts123(?) og et gracco-sete). Hun ser at alle venninnene enten sitter uten sikring, eller kun på pute. Har liksom fulgt Trygg trafikks anbefalinger hele tiden, men synes de sier lite om så store barn!

Hva gjør dere? Skal jeg fortsette å 'presse' henne i sete med rygg, til tross for at hun synes det er trangt og ubehagelig? Eller skal vi kjøpe bilpute til henne, eve da la henne sitte i midten, med tanke på sidekollisjon?

Skal ikke være lett dette..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk deg litt om, har du lyst til å sitte ien for liten stol som er trang og ubehagelig?

Anonym poster: b9b76e827768c43f93bb32b6b2c8d6c6

Skrevet

Tenk deg litt om, har du lyst til å sitte ien for liten stol som er trang og ubehagelig?

Nei, selvfølgelig ikke! Samtidig blir jeg skremt av disse krasjtestene de viser med pute... Er jo en grunn til at de ikke selger puter i de seriøse barnebutikkene lengre. Eneste plassen jeg får tak i det her i området er Europris...

Skrevet

Nei, da får poden bare være hjemme istedet. :P

Skrevet

Nei, da får poden bare være hjemme istedet. :P

Hehe, ja det løyser iallfall problemet;-)!

Skrevet

HVis du altid skal tenke at nå kan jeg kræsje så må ungen holde seg hjemme. Bedre at ungen sitter bedre og ikke ødelegger rygg eller noe pga trangt sete.

Anonym poster: 9b1238ec36e78f27a56c7de884e532d9

Skrevet

Hvor mye veier hun da? Vi har ei på snart 7 som begynner å vokse ut av sitt sete. Trodde stolene bare gikk opp til 35 kg...

Skrevet

Min nesten 10-åring sitter uten pute eller sete. Men så er hun hun en del høyere enn din, hun er 146 cm lang. Usikker på vekta, men ca 40 kan jeg tenke meg.

7-åringen min er 132 cm og sitter på pute med rygg. Har lagt merke til at han begynner å bli i lengste laget, men han veier bare 25 kg.

Anonym poster: 63a311574309f827c9f6825c51cbe008

Skrevet

Jeg hadde nok sjekket om det var andre beltestoler som passet henne bedre.

Skrevet

Concord transfomer utvider seg både i bredden og høyden samtidig f,eks.

Skrevet

Våre sitter på pute. 8åringen også, ryggen ble ubehagelig for henne.

Vi har flere puter, for vi har med endel ekstra barn til tider så vi har kjøpt noen ekstra puter. Men setene de hadde var til å ta av ryggen på. Husker ikke hvilket merke vi har, det er ikke jeg som ordnet med de.

Pappan til ungene har andre seter enn vi har, de er også til å ta av ryggen. Farmor har noen seter, har sett de har de på obs blandt annet. De har hun også tatt av ryggen på. Så det er mange seter en kan av ryggen på, slik at det blir puter.

Anonym poster: 900ceeeb8bfeed585ce7228fcdf39596

Skrevet

Hun har bare 2 cm igjen til hun kan sitte uten stol så du kan nok sikkert bruke en pute til henne.

Anonym poster: 78514e6911bd3234c7506bab7d16deff

Skrevet

hun er 10 år, jeg hadde ikke kjøpt stol til henne nå, hadde satset på pute. hun er jo ikke langt unna at hun kan sitte uten noen ting! :) Jeg husker godt når jeg var 10 år og gikk i 6 klasse, hadde aldri villet sitte på verken sete eller stol. i allefall ikke stol.

Anonym poster: afb418ff01361d37588b27a7d2a7e947

Skrevet

HI, sånn her står det på trygg trafikk sine sider .

"Trygg Trafikk anbefaler at barn bruker bilstol med rygg der barnet er sikret med bilens belter (såkalt generasjonsstol) fremfor bilpute til det kan bruke bilens belter som en voksen. Bilstol med rygg gir langt bedre sikkerhet enn bare bilpute, spesielt ved sidekolisjoner."

( bilens belter kan man bruke optimalt fra 150cm)

Har selv en datter på 9 år. Hun har ikke noe problem m å få plass i stolen sin. Her er det uaktuelt å ta bort bilstolen. Det er jo snakk om at pute skal forbys så det er vel antagelig ikke like tryggt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...