Gå til innhold

Bestille fra Nordic Cryobank


Somewhere over the rainbow

Anbefalte innlegg

Hei... jeg skal bestille donorsæd... hvor mange enheter skal man bestille ?

 

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

det står der at man må bestille fem enhete om gangen, det blir jo en del penger som man ikke får igjen dersom man lykkes på første forsøk...

 

Cryos hadde opprinnelig stengt kjøp av sperm til klinikker i Danmark, men har nå lagd en ny regel at man kan kjøpe et og et strå derfra, åpen eller lukket donor :)

 

Spørsmålet er da om du/dere skal behandles i Norge eller i Danmark... (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..og de sender til klinikken ?

 

Så moro at du er i gang med søskenforsøk...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, de sender til klinikken :)

 

Du bare skriver opp din adresse først og leveringasdresse ved siden av, altså klinikken.. Fra de mottar ordren til de sender ut og klinikken mottar den går det maks en uke :)

 

Jaaa, må jo gi sønnen min søsken vet du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klinikk bruker du? Stork som jeg har brukt har sæddepot, så man slipper å bestille selv, det er kanskje forskjellig fra klinikk til klinikk? Jeg ville ha åpen donor med utvidet profil og ville velge selv så bestilte egen sæd, men gjennom Stork og fikk da rabatter. Jeg ville ha nok strå til søskenforsøk med samme donor, så bestilte 12 strå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stork kjøper forresten opp mine strå hvis jeg ikke skal ha de/trenger de selv, men til 80% av prisen jeg betalte om jeg husker rett.

Jeg bestilte også fra Cryos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

European Spermbank er det samme som Nordic Cryo.. Eller man blir satt direkte over til ES hvertfall...

 

Sånn om man kun skal ha lukket eller åpen donor uten utvidet profil og har kontakta CFC og liker måten de gjør ting på kontra f.eks Stork så er det myye billigere å bestille et strå (om man bare vil ta et om gangen selvfølgelig) og da få behandling av CFC..

Men igjen, Stork er kanskje noe mer personlig, er vel opp til hver enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, valg av klinikk er et helt eget spørsmål, prisforskjeller og forskjellige opplevelser. Men har ikke feks cfc eget lager/bank med sperm? Må man bestille selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte selv fordi jeg vil ha åpen donor :)

De har et lager der ja, men ikke med åpne.. Og husker ikke helt hvordan de nye reglene etter nyttår var, må evt inn å sjekke igjen..

Vet det har vært en del frem og tilbake nå, men tror noe er blitt forandra på, igjen :P

 

Jeg var på CFC nå, likte veeeldig godt stedet (selv om noen sier det er samlebånd så hadde ikke jeg den opplevelsen)..

Klart man ikke ligger like lenge etterpå slik som jeg har skjønt man f.eks får gjøre hos Stork, men jeg var der nesten en time etter inseminasjonen å slappet av, spiste litt mat og leste :) Funka veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner, fint at de har lager for de som vil ha lukkede i alle fall :-)

Det sies de er flinke på cfc, og staistikken sier omtrent det samme alle steder tror jeg, og det er jo resultatet som er det viktigste :-)

Hadde egentlig tenkt til å begynne på cfc selv når jeg gikk over til ivf, men fikk ikke journalsamtale fort nok til å starte på den syklusen jeg ønsket. Fikk skvisa inn en journalsamtale på Stork ivf i tide så fortsatte der. Men også ivf er endel biligere på cfc så hadde spart endel penger på å flytte dit. Og Lindenberg (ene legen der) skal jo være kjempeflink :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...