Gå til innhold

Sliter sånn med dårlig samvittighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For alt jeg gjør.

Jeg og min samboer har en datter på 4 måneder, så alt er ganske nytt.da dette er første barn:)

Men jeg klarer altså ikke å gjøre noen ting uten å ha med baby, uten å få dårlig samvittighet:/

Idag har feks samboer foreslått at jeg kan dra til frisøren og ordne meg litt.

Jeg drar dit, men klarer ikke å nyyyte det..

Får bare stikk av dårlig samvittighet. Både ovenfor samboer og jenta vår. Hvorfor? Flere som føler slik?

Drar som regel med meg barn og vogn på alt jeg gjør.. Sjelden jeg gjør noe alene..så jeg burde jo fortjene det? Hun har det jo fint hos pappaen..

Nei uff og sukk.. Kjedelig å føle det sånn!!

Anonym poster: b0791301c19f06a2b3bf372e355fe925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeeeelt vanlig! Da ting i det tempo du synes er greit og det vil bli bedre etter hvert. Men vær og flink å la far ta del. Du trenger ikke stikke av i flere timer, men ta små turer du føler går greit.

Skrevet

Det er ikke dårlig samvittighet - det er morsfølelse. Det er sånn det er å ha barn :) Get used to it! Det blir kanskje litt bedre med tiden men det vil aldri blir borte :)

Anonym poster: 7bec4e328b51a3720b5f03d1bcf6306a

Skrevet

vet hvordan du har det, har dårlig samvittighet for at jeg lar gutten min gå med klær med gulpeflekker hjemme, selv om jeg vet han snart gulper igjen, dårlig samvittighet for å ikke gå nok på tur, ikke lage all barnemate selv, ikke vaske klær så ofte, at jeg spiser for mye, ikke har nok sex and the list goes on and on... men har begynt å synke inn at ikke alle rundt meg er perfekte, til og med de du trodde gjorde alt riktig har svakheter. fant ut den ene venninna mi sim har det perfekte vellstellte huset har tvangstanker og at det er derfor det er så rent og pent der.. trist for henne, men en lettelse å forstå at det ikke bare er jeg som er lat. nei, jeg var mye mer obs på alt dette før, og litt etter litt begynner det å slippe taket :

Anonym poster: 982e5f904bcf131077041f5b674d68fb

Skrevet

Det blir bedre ;) nå er mi over 2 år og jeg nyyyyter det med god samvittighet de få gangene jeg får litt tid for meg selv til å dille litt.

Før greide jeg knapt dra på butikken for å handle brød og tilbake..

Skrevet

Det er helt vanlig ja! Skal tro jeg sleit da jeg begynte å jobbe og guttungen begynte i bhg i august.. Vært hjemme med ham i to år, og så skulle han plutselig bli passet på av noen andre?! Jeg grein og grein hver eneste dag, men nå går det helt fint! Slikt går seg til etterhvert, men det er alltid noe å ha dårlig samvittighet for! Jeg får utrolig dårlig samvittighet om f.eks ungen er ti minutter lengre i barnehagen enn han absolutt må.. Selv om jeg vet at han har det topp der:) Slik er det å ha barn, og det vil alltid være slik, men det blir nok bedre etterhvert. Da vil du klare å slappe av og nyte tiden du får alene, selv om du har dårlig samvittighet.

Anonym poster: 50061e55b40d5317745f57f9440ba874

Skrevet

Fullstendig normalt! Mammainstinktet som tar over, det :) Bare nyt tiden, vær mye med babyen hvis det er det du vil! Når h*n blir større kommer du til å lengte etter å tilbringe noen timer hos frisøren ;)

Skrevet

Jeg har vondt i magen hver gang jeg er borte fra babyen, forter meg alltid og nyter ingenting. Er visst normalt, men stressende. Bare vit at de fleste har det helt likt :)

Anonym poster: 4c91d08baaa4f29ae191e4b39b936db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...