Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Vet ikke helt hva jeg skal tro. Mannen er bortreist, er hjemme alene med ungen vår på under året som er syk, så sliter med å få sove. Lå i senga å prøvde å få henne til å sove da jeg hørte døra i naborommet smelle igjen. Synes det var rart ytterdøra låst og ingen vinduer åpne. Ble litt redd, men avfeide det og prøvde å sove igjen. 5 min etter vi har lagt oss igjen smeller døra igjen, denne gangen med veldig kraft, ingen tvil for å si det sånn. Har blitt lite søvn inatt, ble jo vettskremt, såvnet utpå morgenkvisten. Våkner kl 9 av høy musikk fra stua, der står tvn på full guffe skrudd på radioen!! Vet ikke hva jeg skal tro er vettskremt. Kan ikke fortelle dette til mannen, han kommer jo til å tro jeg er riv ruskende gal! Anonym poster: 969be5b10bd0ab1fa29421b1f0a1dcb2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Beklager, dobbelpost:) Anonym poster: 969be5b10bd0ab1fa29421b1f0a1dcb2
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Kanskje det er noen ånder hos dere? Jeg har nemlig det her, og det hender det skjer sånt her også. Har noe liknende skjedd før?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Ånder? Å herrejesus. Jaja... Anonym poster: a0d7421f9bacd5538d98077b78ee4542
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Kanskje det er noen ånder hos dere? Jeg har nemlig det her, og det hender det skjer sånt her også. Har noe liknende skjedd før? Er en del trøbbel med lys som skrur seg av og på og en bok med dyrelyder som plutselig starter, men det kan jo ha en rasjonell forklaring. Strømmen, knapp som henger seg opp osv. Men dette var veldig konkret og ikke noe jeg kunne ha innbilt meg. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Anonym poster: 969be5b10bd0ab1fa29421b1f0a1dcb2
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Kanskje det er noen ånder hos dere? Jeg har nemlig det her, og det hender det skjer sånt her også. Har noe liknende skjedd før? Er en del trøbbel med lys som skrur seg av og på og en bok med dyrelyder som plutselig starter, men det kan jo ha en rasjonell forklaring. Strømmen, knapp som henger seg opp osv. Men dette var veldig konkret og ikke noe jeg kunne ha innbilt meg. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Anonym poster: 969be5b10bd0ab1fa29421b1f0a1dcb2 Akkurat sånn er det her også, samt massevis annet som skjer, men i tillegg ser jeg/vi skyggene som lager alt faenskapet. Så her vét jeg at det er ånder. Men kan jo være rasjonelle forklaringer hos deg, da
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Kanskje det er noen ånder hos dere? Jeg har nemlig det her, og det hender det skjer sånt her også. Har noe liknende skjedd før? Er en del trøbbel med lys som skrur seg av og på og en bok med dyrelyder som plutselig starter, men det kan jo ha en rasjonell forklaring. Strømmen, knapp som henger seg opp osv. Men dette var veldig konkret og ikke noe jeg kunne ha innbilt meg. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Anonym poster: 969be5b10bd0ab1fa29421b1f0a1dcb2 Akkurat sånn er det her også, samt massevis annet som skjer, men i tillegg ser jeg/vi skyggene som lager alt faenskapet. Så her vét jeg at det er ånder. Men kan jo være rasjonelle forklaringer hos deg, da Guri, så ekkelt. Håper virkelig ikke jeg ser noen skygger her. Kommer ikke til å få sove mer da tror jeg:). Anonym poster: 969be5b10bd0ab1fa29421b1f0a1dcb2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Neste gang går du ut i stua eller gangen eller hvor det er og fir beskjed med klar og høy stemme at dette vil du ikke ha noe av. ber det blir slutt på slik tull som gjør at du ikke kan sove. Eksempel jeg vil ikke ha besøk i natt, jeg vil ikke at det skal smelles med dører, jeg vil ikke at det skal skrus på ting. Bruk klar høy stemme. Føler deg sikkert litt dum når du gjør det men det hjelper. Ja for de som ikke tror på slike ting så er man sikkert helt gal men det er nå det samme det. Datteren min ble vekket flere netter på rad at noen snakket til henne og sto å så på henne, jeg har også blitt vekket en del netter med at noen sier navnet mitt om igjen og om igjen eller banker på soveromsdøra eller ytterdøra, hun er ikke redd men det er jo ubehagelig allikevel så nå gir vi klar beskjed om at det kun er hun som har lov å være på hennes rom når det er sovetid høyt og tydelig når hun legger seg. Og at det ikke er lov å vekke noen her i huset så sant ikke huset står i brann og det er fare på ferde. Siden vi begynte med dette har vi fått sove i fred. Noen ganger, senest i dag har ting blitt borte og jeg ikke finner det igjen selv om jeg har lete huset rundt. Da kan det hjelpe å si høyt at om noen har tatt xxx så vær snill å legg det på plass nå og deretter forlate rommet så ligger det på plass igjen neste gang jeg går inn i rommet. Jeg skjønner at det er litt skremmende spesielt om man ikke er vant med det med i de fleste tilfeller så er de ikke skadelig og vil en ikke noe vondt bare si at en er der. Og de fleste ganger hjelper det om du gir klar beskjed at dette vil du ikke ha noe av. Og i tillegg gjør det at du føler du tar mer kontroll over situasjonen og derfor er du mindre redd. Redsel kommer ofte av en følelse av å ikke ha kontroll Anonym poster: 3851a8048f477a24061ba9428ba836e9
Snuppelupp1988 Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Gjør som de over sier Snakk det vekk. Har en gammel mann med sånne subbe tøfler som går igjen her hos oss. Altid etter klokka et på natta. Skjer kun når mannen er borte. Har hatt venninner på besøk som måtte dra på natta for de syns det var så skummelt...
Countess Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Neste gang går du ut i stua eller gangen eller hvor det er og fir beskjed med klar og høy stemme at dette vil du ikke ha noe av. ber det blir slutt på slik tull som gjør at du ikke kan sove. Eksempel jeg vil ikke ha besøk i natt, jeg vil ikke at det skal smelles med dører, jeg vil ikke at det skal skrus på ting. Bruk klar høy stemme. Føler deg sikkert litt dum når du gjør det men det hjelper. Ja for de som ikke tror på slike ting så er man sikkert helt gal men det er nå det samme det. Datteren min ble vekket flere netter på rad at noen snakket til henne og sto å så på henne, jeg har også blitt vekket en del netter med at noen sier navnet mitt om igjen og om igjen eller banker på soveromsdøra eller ytterdøra, hun er ikke redd men det er jo ubehagelig allikevel så nå gir vi klar beskjed om at det kun er hun som har lov å være på hennes rom når det er sovetid høyt og tydelig når hun legger seg. Og at det ikke er lov å vekke noen her i huset så sant ikke huset står i brann og det er fare på ferde. Siden vi begynte med dette har vi fått sove i fred. Noen ganger, senest i dag har ting blitt borte og jeg ikke finner det igjen selv om jeg har lete huset rundt. Da kan det hjelpe å si høyt at om noen har tatt xxx så vær snill å legg det på plass nå og deretter forlate rommet så ligger det på plass igjen neste gang jeg går inn i rommet. Jeg skjønner at det er litt skremmende spesielt om man ikke er vant med det med i de fleste tilfeller så er de ikke skadelig og vil en ikke noe vondt bare si at en er der. Og de fleste ganger hjelper det om du gir klar beskjed at dette vil du ikke ha noe av. Og i tillegg gjør det at du føler du tar mer kontroll over situasjonen og derfor er du mindre redd. Redsel kommer ofte av en følelse av å ikke ha kontroll Anonym poster: 3851a8048f477a24061ba9428ba836e9 Sånn har jeg å både gjort og hørt at man burde gjøre det for å få slutt på det Jeg er ikke helt sikker på om jeg tror det var noe i gammelleiligheten, men det hjalp meg å si høyt at de skulle kutte ut.. Som hun sier, så får man mere kontroll liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå