Gå til innhold

Brødene mine klapper sammen! Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Baker i brødbakemaskin og bruker ferskt mel og tørrgjær. Det hever seg og blir kjempe høyt, men så når temperaturen øker klapper brødet sammen. Jeg har 5 dl hvetemel og 3,5dl sammalt hvete grov. Sslt og litt søtt har jeg oppi. Jeg begriper ikke hva som er feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså det klapper sammen når det stekes.

Skrevet

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen :D Brød har jeg dessverre ikke peiling på :)

Skrevet

Du må ikke ha trekk i huset når du baker. Har jeg hørt da..

Skrevet

Så jeg er med andre ord dømt til å alltid ha mismykkede brød? :P Er varmt hos oss med diverse ovner på men det trekker ettersom huset er bygd på 70 tallet med minimum isolasjon. Men gjelder det også når man baker i brødbakermaskin?

Skrevet

Mine klapper også sammen noen ganger i brødbakemaskinen. Tror det er hevetiden som er litt for lang.

 

Anonym poster: 527290496dbadb9404416f2f53c87482

Skrevet

Så jeg er med andre ord dømt til å alltid ha mismykkede brød? :P Er varmt hos oss med diverse ovner på men det trekker ettersom huset er bygd på 70 tallet med minimum isolasjon. Men gjelder det også når man baker i brødbakermaskin?

 

Slik jeg ser det, har du to valg: flytte eller kjøpe brød. :D

Skrevet

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen :D Brød har jeg dessverre ikke peiling på :)

Huff, jeg leste det samme! kanskje en ide å legge seg før om kvelden? :P
Skrevet

Elt og hev deigen i maskinen så tar du deigen ut og steker i ovnen knall bra resultat hvergang her

Skrevet

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen biggrin.png Brød har jeg dessverre ikke peiling på smile.png

Huff, jeg leste det samme! kanskje en ide å legge seg før om kvelden? tongue.png

 

Tror ikke det hjelper å legge seg, for jeg sto opp uthvilt som bare det nå.. og jeg leste og at brødrene klapper sammen. Tenkte at det var noen stakkars brødre som hadde møtt veggen.. ;)

Skrevet

Tror de da har hevet litt for lenge. Begyn stekingen litt før og se om det blir bedre da. Overhevede brød har en tendens til å synke litt sammen pga for mye luft inni.

Skrevet

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen biggrin.png Brød har jeg dessverre ikke peiling på smile.png

Huff, jeg leste det samme! kanskje en ide å legge seg før om kvelden? tongue.png

 

Tror ikke det hjelper å legge seg, for jeg sto opp uthvilt som bare det nå.. og jeg leste og at brødrene klapper sammen. Tenkte at det var noen stakkars brødre som hadde møtt veggen.. ;)

trøtt jeg å... Brødrene..;) morsomt!!;)
Skrevet

..og jeg tenkte på brødene som 'puppene'..

 

Og tenkte at 'Det har mine også gjort..' :P

 

Mine har klappet sammen grunnet graviditeter og amming.. ;)

 

Anonym poster: 7f7cb1276c125d3a2dbda1ed2d54e62f

Skrevet

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen biggrin.png Brød har jeg dessverre ikke peiling på smile.png

Huff, jeg leste det samme! kanskje en ide å legge seg før om kvelden? tongue.png

 

Tror ikke det hjelper å legge seg, for jeg sto opp uthvilt som bare det nå.. og jeg leste og at brødrene klapper sammen. Tenkte at det var noen stakkars brødre som hadde møtt veggen.. ;)

 

Henger meg på denne, nettopp våkna og leste også brødrene.. Måtte trykke og se hva dette var for noe, hehe.. Dessverre ingen erfaring med brød

 

Anonym poster: 2a15d64009b907b3a3425f2b6d6483fe

Skrevet

Er litt tilfeldig med brødbakemaskinen føler jeg. Av og til klapper de sammen. Hjelper av og til med litt mer eller mindre væske. Lag noen ganger på dagtid der du følger med på prosessen hele tiden, og tilsett feks litt mel dersom du ser at deigen er veldig klissete feks.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen biggrin.png Brød har jeg dessverre ikke peiling på smile.png

Huff, jeg leste det samme! kanskje en ide å legge seg før om kvelden? tongue.png

 

Tror ikke det hjelper å legge seg, for jeg sto opp uthvilt som bare det nå.. og jeg leste og at brødrene klapper sammen. Tenkte at det var noen stakkars brødre som hadde møtt veggen.. ;)

 

Ha ha, jeg leste og det!

Skrevet

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen :D Brød har jeg dessverre ikke peiling på :)

Jeg leser også brødrene, hver gang;)

Skrevet

Jeg leste også at brødrene klappet sammen og begynte å forberede talen i det jeg åpnet innlegget;D

 

Og klapper BRØDENE sammen så hever de for lenge, mener jeg :)

Skrevet

Jeg oxo leste brødrene :) mange trøtte tryner her idag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...