Gå til innhold

Brødene mine klapper sammen! Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Baker i brødbakemaskin og bruker ferskt mel og tørrgjær. Det hever seg og blir kjempe høyt, men så når temperaturen øker klapper brødet sammen. Jeg har 5 dl hvetemel og 3,5dl sammalt hvete grov. Sslt og litt søtt har jeg oppi. Jeg begriper ikke hva som er feil.

Fortsetter under...

Så jeg er med andre ord dømt til å alltid ha mismykkede brød? :P Er varmt hos oss med diverse ovner på men det trekker ettersom huset er bygd på 70 tallet med minimum isolasjon. Men gjelder det også når man baker i brødbakermaskin?

Annonse

Så jeg er med andre ord dømt til å alltid ha mismykkede brød? :P Er varmt hos oss med diverse ovner på men det trekker ettersom huset er bygd på 70 tallet med minimum isolasjon. Men gjelder det også når man baker i brødbakermaskin?

Slik jeg ser det, har du to valg: flytte eller kjøpe brød. :D

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen biggrin.png Brød har jeg dessverre ikke peiling på smile.png

Huff, jeg leste det samme! kanskje en ide å legge seg før om kvelden? tongue.png

Tror ikke det hjelper å legge seg, for jeg sto opp uthvilt som bare det nå.. og jeg leste og at brødrene klapper sammen. Tenkte at det var noen stakkars brødre som hadde møtt veggen.. ;)

He he, leste feil, trodde det var brødrene dine som klappet sammen biggrin.png Brød har jeg dessverre ikke peiling på smile.png

Huff, jeg leste det samme! kanskje en ide å legge seg før om kvelden? tongue.png

Tror ikke det hjelper å legge seg, for jeg sto opp uthvilt som bare det nå.. og jeg leste og at brødrene klapper sammen. Tenkte at det var noen stakkars brødre som hadde møtt veggen.. ;)

trøtt jeg å... Brødrene..;) morsomt!!;)

Annonse

Henger meg på denne, nettopp våkna og leste også brødrene.. Måtte trykke og se hva dette var for noe, hehe.. Dessverre ingen erfaring med brød

Anonym poster: 2a15d64009b907b3a3425f2b6d6483fe

Er litt tilfeldig med brødbakemaskinen føler jeg. Av og til klapper de sammen. Hjelper av og til med litt mer eller mindre væske. Lag noen ganger på dagtid der du følger med på prosessen hele tiden, og tilsett feks litt mel dersom du ser at deigen er veldig klissete feks.

Gjest Sekretøsa

Ha ha, jeg leste og det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...