MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 (endret) skikkelig bimbo med løshår, heliumstemme og spraytan. Hun ønsker seg silikonpupper til konfirmasjonen, drømmer om å bli glamourmodell (eller stylist), håper at rosabloggen hennes skal "ta skikkelig av" og forstår ikke helt hvorfor hun trenger å gå på skolen. Hun gleder seg "syyykt mye" til hun blir 18 år, for sa skal hun melde seg på Paradise Hotel. Karakterene er så som så og hun lever ikke helt opp til mors og fars akademiske ambisjoner, men hun er en nysgjerrig ung dame som til stadighet reflekterer over problemstillinger som "hvor mange kalorier er det egentlig i lipgloss?" og "er Jersey Shore på ekte lzm?". eller en liten sint punker med blå/lilla/grønn hanekam og en hel isenkramforretning (?) i ansiktet (mor og far tør ikke tenke på hva som befinner seg under de sorte klærne). Den unge håpefulle drømmer om å bli militant vegan og brøler "kjøtt er mord" hver gang salamipølsen settes på frokostbordet (selvom mor har funnet papir fra Burger King under sengen). Den lille sinte har ved flere anledninger deltatt i demonstrasjoner, noe som har resultert i at mor og far har måttet hente "avleggeren" hos Onkel Politi.Karakterene er helt greie, bortsett fra orden og oppførselskarakteren - tenåringen har et ... litt ... anstrengt forhold til autoriteter. Bokbålet i skolegården falt ikke helt i god jord hos skolens ledelse ("mattebøkene bidrar faktisk til å konservere kjønnsdiktaturet for f**n!!!"). Det var heller ingen stor suksess å lenke seg fast (med sykkellås) til kantinedamen for å protestere mot bruk av skinke i wienertoasten. Hvem av disse ville du helst hatt i huset? Endret 2. februar 2013 av MammantilNurket
Gjest sug lut Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Haha, den lille sinte er jo langt bedre, bortsett fra at "kjøtt er mord"-roping til akkurat denne mora her antakelig vil føre til mord; hvis man ikke evner å engasjere seg utafor egen sminkepung i tenåra en gang er man ikke stort verd. Forøvrig er vel akkurat det utsagnet et godt utgangspunkt for å anta at jeg får det motsatte, men det har ikke slått til så langt, så jeg har erfaring i å overleve den sinte.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Ingen av dem...... Anonym poster: 6e7bfe6571f539484f14646ab1645773
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Jeg vil tro at bimboen utvilsomt er lettere å hanskes med enn den lille sinte; bare å kaste til henne en boks med solpudder også blir det rolig fra den kanten på en stund. Vi likevel tro at hun kan bli litt kjedelig i lengden. Den lille sinte har langt større underholdningsverdi Endret 2. februar 2013 av MammantilNurket
Mamsemums Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Bimboer er jeg allergisk mot så helt klart den lille sinte.
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2013 Ingen av dem...... Anonym poster: 6e7bfe6571f539484f14646ab1645773 Ingen av disse to er vel "drømmebarnet", men hvis du hadde MÅTTET velge??
Gjest sug lut Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Jeg vil tro at bimboen utvilsomt er lettere å hanskes med enn den lille sinte; bare å kaste til henne en boks med solpudder også blir det rolig fra den kanten på en stund. Vi likevel tro at hun kan bli litt kjedelig i lengden. Den lille sinte har langt større underholdningsverdi Tro meg, underholdningsverdien i hvilken som helst tenårings selv-profilering er best på avstand. Men jeg må si jeg kom til å slite med bimboen på et helt annet plan.
soleia Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Nr 2 er nok slitsom å ha i hus som tenåring, men vil heilt klart vere mest spennande å følge vidare i utviklinga. Umogleg å seie kva den vil by på av overraskingar.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Ingen av dem...... Anonym poster: 6e7bfe6571f539484f14646ab1645773 Ingen av disse to er vel "drømmebarnet", men hvis du hadde MÅTTET velge?? vel.. om jeg absolutt måtte velge måtte det bli bunkeren, er iallefall håp for han... :-P Anonym poster: 6e7bfe6571f539484f14646ab1645773
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Ingen av dem...... Anonym poster: 6e7bfe6571f539484f14646ab1645773 Ingen av disse to er vel "drømmebarnet", men hvis du hadde MÅTTET velge?? vel.. om jeg absolutt måtte velge måtte det bli bunkeren, er iallefall håp for han... :-P Anonym poster: 6e7bfe6571f539484f14646ab1645773 punkeren * Anonym poster: 6e7bfe6571f539484f14646ab1645773
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2013 Nr 2 er nok slitsom å ha i hus som tenåring, men vil heilt klart vere mest spennande å følge vidare i utviklinga. Umogleg å seie kva den vil by på av overraskingar. Kanskje politiker eller profilert dyreverner ... alternativt fengselsfugl?
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2013 Jeg vil tro at bimboen utvilsomt er lettere å hanskes med enn den lille sinte; bare å kaste til henne en boks med solpudder også blir det rolig fra den kanten på en stund. Vi likevel tro at hun kan bli litt kjedelig i lengden. Den lille sinte har langt større underholdningsverdi Tro meg, underholdningsverdien i hvilken som helst tenårings selv-profilering er best på avstand. Men jeg må si jeg kom til å slite med bimboen på et helt annet plan. De to typene er jo utfordrende på hver sin måte, men jeg har en forestilling om at de begge er veldig sårbare. Kan se for meg hvordan den lille sinte må ha trøst når Dagsrevyen viser innslag fra pelsfarmer og hvordan bimboens mascaratårer må tørkes vekk av mor når drømmeprinsen, for sjuhundreogførtiellevte gang, viser seg å være intet mindre enn en frosk ...
soleia Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Nr 2 er nok slitsom å ha i hus som tenåring, men vil heilt klart vere mest spennande å følge vidare i utviklinga. Umogleg å seie kva den vil by på av overraskingar. Kanskje politiker eller profilert dyreverner ... alternativt fengselsfugl? Mange moglege karrierevegar der, ja. Vert nok duka for mange interessante diskusjonar til sundagsmiddagane. Og moro å konfrontere med tidlegare utsagn etter kvart som vitet sig inn. Endret 2. februar 2013 av soleia
petite fleur Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Fantastisk bra skrevet! Ville nok gått for punkeren, får litt allergiske reaksjoner bare av å lese om bimboen.
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. februar 2013 Hva om vi slenger på en tredje type: Den superstraighte. Denne tenåringen gjør ALDRI noe galt, men tenderer til å være en moraliserende besserwisser (også når det gjelder mor og far). "Stræitingen" rister oppgitt på hodet over alle taperne på skolen som ikke gjør lekser og gremmer seg over at hans/hennes skattepenger om noen år vil gå deres dagpenger. Denne tenåringen skjenner på mor og far når de tar seg et glass vin til maten. Hun/han holder seg for nesen og hoster demonstrativt når Tante Ruth (86) tenner en sigarett og henger i det lokale tensing-miljøet - ikke av religiøs overbevisning, men fordi det er så "mange solide ungdommer der". Denne tenåringer ser ned på de fleste, men fremstår som kjernesunn og positiv
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #16 Skrevet 2. februar 2013 Fantastisk bra skrevet! Ville nok gått for punkeren, får litt allergiske reaksjoner bare av å lese om bimboen. Takk, takk ... jeg heller nok også litt mot punkeren
Gjest sug lut Skrevet 2. februar 2013 #17 Skrevet 2. februar 2013 Så lenge ikke streitingen stemmer frp er han enkel å ha.
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2013 Så lenge ikke streitingen stemmer frp er han enkel å ha. Han vakler litt i sin politiske overbevisning. Klarer ikke helt å bestemme seg for Unge Høyre eller FpU. Etter videregående vil han gjerne studere i USA - han var nemlig med på Republikanernes valgvake i Oslo i november i fjor og det var, som han selv sa, "svært givende".Hva tenker du, Luten? - sette ham ut i skogen eller plassere ham i en kurv i Akerselva?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #19 Skrevet 2. februar 2013 Skrekk må jeg velge en av de to? Vet du da tror jeg at jeg ville bodd med punkeren! Men jeg er heldig dette er bare bonusbarnet mitt Hun første som ble beskrevet heter Lolina og er min Xmanns datter som han fikk som tennåring og jeg er da en ivrig leser av hennes blogg for jeg er egentlig foreslket i faren hennes og venter hans barn etter et heftig møte på toalettet på Triaden Anonym poster: 4cce6b6ff8427ab4a52f1af399eb2219
Mamma4livet Skrevet 2. februar 2013 #20 Skrevet 2. februar 2013 Et morsomt tankeeksperiment. Helt klart punkeren. Selvsagt slitsomt i en periode, men jeg kjenner til få punkere i 40 åra. De vokser av seg det meste når de blir voksne, men punkeren vil alltid være reflektert og kunnskapssøkende. Jeg tror punkeren vil få seg en god jobb etterhvert. Jeg vurderte også streitingen, men det er jo litt slitsomt med bessewissere. Og slike holdninger vokser man ikke fra. Se for deg at guttungen på 35 år sitte i familieselskaper med nedlatende holdning til alle. Svært lite sjarmerende type.
Gjest sug lut Skrevet 2. februar 2013 #21 Skrevet 2. februar 2013 Så lenge ikke streitingen stemmer frp er han enkel å ha. Han vakler litt i sin politiske overbevisning. Klarer ikke helt å bestemme seg for Unge Høyre eller FpU. Etter videregående vil han gjerne studere i USA - han var nemlig med på Republikanernes valgvake i Oslo i november i fjor og det var, som han selv sa, "svært givende".Hva tenker du, Luten? - sette ham ut i skogen eller plassere ham i en kurv i Akerselva? Her i huset har man klar beskjed om at man får stemme og mene hva man vil, men må flytte ut om man stemmer frp og utover, for det vil jeg faktisk ikke fø på, og så dumme unger har jeg ikke uansett om de skal gjøre opprør, NOE om grunnleggende solidaritet går inn i løpet av årene. Unge Høyre gnager uansett, og valgvaka for republikanerne hadde holdt som opprør for lang tid framover.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. februar 2013 #22 Skrevet 2. februar 2013 Med påmelding til "Paradise Hotell", ungen ut av huset og dermed en velfortjent husmorferie for a mor så ville jeg valgt rosabloggeren kun for å få litt ro og fred.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #23 Skrevet 2. februar 2013 Den lille sinte er så nær opp til mitt ideal av en tenåring som man kan komme. Jeg håper mine blir omtrent sån, men jeg skulle vell overlevd med rosabloggeren noen år også selv om vi nok hadde "hatet" hverandre oft. Anonym poster: a19db7a74f200be5af163a1bb4f5b435
Gjest sug lut Skrevet 2. februar 2013 #24 Skrevet 2. februar 2013 Med påmelding til "Paradise Hotell", ungen ut av huset og dermed en velfortjent husmorferie for a mor så ville jeg valgt rosabloggeren kun for å få litt ro og fred. Når jeg tenker meg om er Paradise-påmelding og Vigrid-sympati på samme liste som frp, da får de finne seg en annen familie.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #25 Skrevet 2. februar 2013 Punkeren. Om man som foreldre engasjerer seg litt og pusher litt i politisk retning er det TUSEN ganger bedre enn å se dattera si ha seg med 5 karer på TV altså. Grøss og gru. Anonym poster: e1d420dc8c5b0c7db82bcd9910f7e4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå