Gå til innhold

Noen her som har tatt kontakt med ppt selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ringe til ppt-kontoret for å høre om de kan teste barnet mitt for lese-og skrivevansker.

Noen som har gått utenfor skolen og kontaktet ppt selv? Hvordan gikk dere frem for å få hjelp?

Anonym poster: 87ec12c90c46856f4c4c9f483c5cb730

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det selv, men da vi endelig ble henvist dit fortalte hun på ppt at jeg kunne gjort det selv for lenge siden.

Er bare å ringe å snakke med dem. Eventuelt snakke med helsesøster og be henne om å kontakte for deg.

Anonym poster: 4a21a649b2799edd5dc7c0d63c2808f6

Skrevet

regner med det er barn i skolelader du har siden det dreier seg om dette problemet... er ikke helt sikker her, men tror ikke du får time hos ppt uten at skolen/legen/bhg søker om det....

Anonym poster: 469619e854044e1285b1cbefb2c18cc2

Skrevet

Jeg kontaktet PPT selv. Ringte og fikk snakke med en hyggelig dame. Fikk time til samtale der jeg og hun fra PPT snakket om barnet (barnehagebarn). Etterpå fikk jeg dato og klokkeslett når hun fra PPT skulle komme å observere barnet i barnehagen.

Jeg informerte barnehagen om at jeg hadde tatt kontakt med PPT og etter møtet ga jeg barnehagen beskjed om når observasjonen ville finne sted.

Etter observasjonen hadde hun fra PPT, ped.leder på avdelingen og jeg et møte sammen ang. barnet.

Anonym poster: 5cbb11235c439bbf93026480fe6767f9

Skrevet

Jeg fikk hjelp av skolen. Og da først når barnet er 13 år.

Men vil bare si at ta kontakt hvis du føler for det! Bedre å få det avklart, slik at skolen får beskjed om å gjøre noe. Her hos oss har læreren sagt at barnet mest sannsynlig har en alvorlig grad, likevel er det null endring i dagsplanen mens vi venter på PPT.. Det tar ca 3 mnd å få time. Barnet sliter seg ut og jeg gråter hver dag. Det er uutholdelig.. :(

Anonym poster: aae20de34573d451f5ebda72292b0b16

Skrevet

Jeg vurderer å ringe til ppt-kontoret for å høre om de kan teste barnet mitt for lese-og skrivevansker.

Noen som har gått utenfor skolen og kontaktet ppt selv? Hvordan gikk dere frem for å få hjelp?

Du kan fint henvise selv. Ta en tlf til ppt så får du hjelp videre der.

Anonym poster: c489c48a98e271907dc973556902de5c

Skrevet

Jeg kontaktet PPT selv. Ringte og fikk snakke med en hyggelig dame. Fikk time til samtale der jeg og hun fra PPT snakket om barnet (barnehagebarn). Etterpå fikk jeg dato og klokkeslett når hun fra PPT skulle komme å observere barnet i barnehagen.

Jeg informerte barnehagen om at jeg hadde tatt kontakt med PPT og etter møtet ga jeg barnehagen beskjed om når observasjonen ville finne sted.

Etter observasjonen hadde hun fra PPT, ped.leder på avdelingen og jeg et møte sammen ang. barnet.

Anonym poster: 5cbb11235c439bbf93026480fe6767f9

Nøyaktig samme erfaring faktisk ;)

Skrevet

Jeg har. Barnehagen og skolen kan ikke sende henvisning til PPT uten foreldrenes samtykke, men som foreldre kan du kontakte PPT som du vil. Merkelig nok har skolen vår ikke ønsket å involvere PPT, de bare snakket det bort, så jeg gjorde det selv.

Anonym poster: 89f94cdb84430722acb72e2ca2c910e1

Skrevet

Tusen takk for svar.

Så godt at det er flere som har gjort det. Så på internettsiden til ppt at 30% av henvendelsene de får er fra foreldre.

Tror nok jeg må ringe å snakke med de.

H.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...