Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Han er bleik til vanlig..pappaen var og det som barn..men noen ganger synes jeg han er EKSTREMT bleik...nesten kritt hvit.. Han er slank som pappaen, full av energi Men såååå bleik.. Nå i det siste har han hatt problemer med såre lepper, men tror det kommer av kuldegradene ute..for da det ble varmere i været så begynte han å bli bedre, men nå som det er kaldt er det tilbake.... Kan det være noe mer enn "vanlig bleikhet??" *Bleik *Mye energi *Alltid lav appetitt, men nekter ikke å spise mer om vi ber han om å spise opp maten sin..men er bare treig.. Anonym poster: 15cb563e462a143bb6fb5b0516ffce75
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Det kan jo være en idé å ta noen blodprøver hos legen. Virus kan noen ganger utløse reaksjoner i kroppen som gir lav blodprosent. Min gutt i den alderen er alltid hvit om vinteren. Han har astma. Anonym poster: 0edffb00b7fda5eb4a1477126cab90b4
Rafaella Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Jeg ville tatt blodprøve for å sjekke jern/blodprosent. Jenta vår var veldig blek noen uker. Vi tok blodprøve hos lege, og blodprosenten hennes var 8,6! Den skal være på ca 11-12, hvis jeg har forstått det riktig. Når vi tok ny blodprøve etter ca en mnd, var den kommet opp i litt over 11. Hos henne hadde det rettet seg selv, har ikke funnet noen årsak ennå. Men det kan som noen andre skrev her skje hvis man har en infeksjon i kroppen. Det skal sies at hun også hadde mindre energi, og veldig dårlig matlyst. Endret 1. februar 2013 av Rafaella
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Høres helt ut som gutten min. Han er kun 5 år. Han har alltid vært sånn. Tynn, bleik, små spist, spiser ikke opp når vi sier han skal engang, og også såre tørre lepper om vinteren.Men enorm energi.Jeg har vel egentlig bare slått meg til ro med at han er sånn. Men selvfølgelig er legesjekk skader jo alldri. Anonym poster: d996538f6bf403377daa56f35641e936
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Jeg er ofte bleik, helt sånn at jeg ser syk ut. Skikkelig nais å se seg selv i speilet, man føler seg så fresh det er klart jeg har hatt perioder med lavt jerninnhold og b-vit.mangel, men kan ikke huske at jeg var verken mer eller mindre bleik da. Jeg bare er sånn...blir bedre med litt sol på skrotten Men, vær på den sikre siden, få det sjekket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå