Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Jeg har nettopp vært i Angola og sett både veldig rikdom og veldig fattigdom. Det i et land med enorm oljerikdom. Besøkte et sykehus og så mødre (som trodd alt var heldige) som fødte med 1 meters mellomrom. Som lå uten oppfølging og vrælte akkurat som vi gjør de. Jeg så slummen og barn uten klær... Det var hjerteskjærende! Nå sitter jeg her i det store huset mitt, med Audi og BMW, med fire deilige barn og fin mann, bra jobb, familie og venner. Kjenner på lykke hver dag. Samtidig har dette møtet gjort noe stort med meg. Jeg vil så gjerne gjøre noe!!! Anonym poster: d37cd5ebdd79ff478db04a091b2008b1
Gjest Vicky Pollard Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Det var flere i norges land som gnager og syter og klager som skulle tatt en slik tur!!!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Du får redde verden da Anonym poster: 2ee5059f87c2771149e61aad0b158477
Gjest Vicky Pollard Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Du får redde verden da Anonym poster: 2ee5059f87c2771149e61aad0b158477 Idiot...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Ja, synd man ikke har nådd frem med prevensjon der nede. Hadde hjulpet mye på elendigheten... Anonym poster: dd1b6c0bf91cbf61ac7ae775c35e9dd5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Jeg var i ett uland for noen år siden. Så det samme som deg (men kanskje ikke så ille som i ett så herjet land som Angola). En som hadde vært i Norge (men som var fra landet og absolutt hadde opplevd dævelskap på mange måter). Hun sa det veldig fint "dere har deres liv med de forutsetninger som er hos dere. Vi kan ikke sammenligne. For xxx er xxx og Norge er Norge. Hun var selvsagt veldig takknemmelig for alle hjelp og støtte som jeg kunne gi, men hun var faktisk ikke ett døyt misunnelig. Hun hadde sitt liv og jeg hadde mitt. (La selvsagt igjen alt jeg kunne av klær og utstyr. Ga henne resten av de pengene jeg hadde igjen av landets valuta osv. og sørger for å sende litt innimellom). Denne damen hadde svært begrensede ressurser, men hadde "selvsagt" tatt inn to gatebarn som hun oppdro og ga utdanning. Det er mange måter å gjøre en innsats. Jeg tror den beste måten å gjøre det på er å gi gjennom en organisasjon du stoler på (f.eks. leger uten grenser, redd barna, sos barnebyer e.l.). Å starte sin egen lille hjelpeaksjon er mer administrasjon enn gevinst og er vel kanskje vel så mye i sin egen nytte (selvfølelse) enn å hjelpe de som faktisk trenger det. Anonym poster: c21cd1340608f92d7011644d539f41fe
Gjest Anybody Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Ikke vanskelig å hjelpe flere mennesker på kort tid! Søk opp Amadia International. Norges eneste non-profitt organisasjon som hjelper barn i alle verdensdeler. Du kan faktisk absolutt hjelpe å redde verden! Det er ikke så vanskelig, det er bare vanskelig å starte!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Jeg tror vi må støtte myndighetene i å selv gi tjenester som helse og utdanning til sine innbyggere. Da må vi støtte sivilt samfunn som kan presse dette fram i de landene. Tro veldig på bistand gitt på riktig måte, men handel og investeringer er like viktig. Anonym poster: d37cd5ebdd79ff478db04a091b2008b1
Rediken Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Var på ett barnehjem i Thailand for noen år siden, kan ærlig si at jeg av og til gremmes over hvor bortskjemt jeg er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå