Gå til innhold

jeg som overreagerer pga følser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min morfar døde i dag.

jeg har hjulpet min mormor med kjøre ho på gammle hjemmet så hun fikk sagt hadet til sin mann. jeg sa også hadet.

jeg hjalp henne med å kontakte begravelsebyrå som skal ordne med ting for oss. avtalte at jeg skulle være med på møte mandag sammen med mormor, fylle ut papairer og slikt.

jeg har en stefar som ikke tålte dette.

han presiserte å si rett ut at jeg ikke kan være med for han skal det. han klarte papirene bedre enn meg,

jeg har ikke like lang utdannelse som han nei. men regner med at disse papirene får man også hjelp til hos begravelse byrået.

min stefar er ikke veldig til støtte for min mormor,

jeg pratet med begravelsebyrået fikk jeg beskjed om at jeg skulle sette opp litt ulike lister til møte,

mye fint å si som kunne tas videre med til presten, og en del praktiske opplysninger om familie, alt dette kan ikke min stefar men jeg.

jeg dro fra min mormor i tårer da jeg fikk klar beskjed om at jeg ikke fikk være med på møte på mandag. og jeg har kunn som ønske å kunne hjelpe til rundt det å si helt hadet til min morfar. min stefar gjør det kunn for å få skryt.

jeg lurer veldig på om jeg overreagerer her.

er mye følser i sving her. men kjenner at dette stakk veldig i meg.

min mann reagerte også. men ingen av oss kom til ordet for å si noe om dette, så valgte å dra da dette ble vondt.

Anonym poster: 7f8ec660ed69fc01967803a1f7be1a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns din stefar er ufin både mot deg og din mormor. Jeg hadde blitt med på møtet. Er din mormor som trenger støtte så her tramper du over din stefar.

Skrevet

jeg føler veldig det at sorgen i seg selv over morfar er tung, og det gjør det lettere for meg å kunne bistå og hjelpe til. jeg har en time å kjøre for å bli med på møte.

jeg orker ikke lage noe ut av dette nå. det er trist det som har skjedd og jeg føler jeg blir dyttet vekk fra min egen familie oppi dette.

hi

Skrevet

Først og fremst, kondolerer. Det var trist å lese..

Det er vanskelig for meg å vite om du overreagerer når jeg ikke kjenner hverken deg eller noen av de andre..

Hva synes din mormor? Evt. din mor?

Og sa stefaren din hva som var grunnen til at du ikke kunne være med?

Kan ikke alle tre dra hvis han også vil hjelpe til?

Skrevet

Uff blir nesten trist selv :/ Er vanskelig det der. Men kanskje du kunne møtt din mormor etter møtet? For regner med hun vil ha det fælt etterpå.

Skrevet

min mormor hadde i utgangspunktet sagt at hun kunn ville ha med meg. og er av den som blir for overtalt når min stefar drar frem at han har erfaring med dette, det hadde ikke jeg. ( ikke det at det teller men føler jo at jeg ikke får noen gang lært noe rundt min stefar)

men min mor sier aldri noe imot sin mann det tørr hun ikke.

jeg kunne ikke være med for jeg var ikke flink nok til papirer.

jeg var ikke velkommen der fikk jeg klar beskejd om av min stefar. for dette var hans jobb. han hadde høy skole utdannelse og jeg hadde ikke utdannelse,(viste ikke at man måtte utdanne noen for å fylle ut papirer som i dette tilfelle. )

Skrevet

Jeg regner med at han tenker på arvedokumenter, og de kan han uansett ikke skrive under på da dette jo gjelder din morfar.

Bli med på møtet du slik at det ikke bli tatt avgjørelser over hodet på din mormor.

Gjest sug lut
Skrevet

Stakkars deg. Det er vondt å miste.

Din stefar er vel i bunn og grunn den eneste som har absolutt ingenting med dette å gjøre. Hvis du orker i løpet av helgen så forteller du ham det og at du kommer til å være der for din mormor, ikke han, som ikke engang er familie.

Skrevet

Kondolerer.

Det er hvertfall ikke din stefar som skal bestemme noe av dette, han er vel ikke i direkte familie med din mormor? Hun får bestemme hvem hun vil ha med selv, og jeg vil tippe hun heller vil ha med deg eller din mor enn din stefar?

Her ville jeg faktisk gitt helt blaffen i hva han måtte mene, og dukket opp på møtet på mandag for din mormors skyld.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...