Gå til innhold

Hørte hjertelyd med doppler i dag <3


Mari_83

Anbefalte innlegg

Har en slik en fra forrige graviditet (forresten kjøpt på teknikmagasinet på karljohan). Og fant den frem i dag. Tenkte det kanskje var litt tidlig og hadde ikke så store forventninger, men hørte verdens fineste lyd allikevel!! Så herlig! Er 13+2 i dag. Er jo litt 'farlig' også, for plutselig en dag finner man ikke lyden og blir kjemperedd.

 

Noen andre som bruker doppler hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh, så herlig at du kunne høre det!! :D Jeg kjøpte på nett i dag etter å ha vært på ultralyd og sett at alt var bra (10+2), så er veldig spent på å få den! Tror nok ikke at jeg hører noe så tidlig, men for alt jeg veit så kan det jo være at vi er heldige! ;) Gleder meg ihvertfall noe enormt, må være så herlig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var veldig stas altså!! Et tips fra meg er å prøve mye lengre nede enn det man tror man skal - rett over skambenet. Og lyden er ikke sånn 'dunk-dunk' som man kanskje forventer, men mer svosj-svosj ;) lykke til da, du får oppdatere oss når du har prøvd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alle gravide burde ha en doppler for å kunne høre hjertelyden. Selv hørte jeg hjertelyden fra uke 10 og fant den etter litt leting første gang helt nede ved skambenet.

Et tips er Angelsounds (som er den som doppleren på Teknikmagasinet er en kopi av). Billigere er den også. Ser forresten at den er på Valentines salg i dag til under 300 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet den nesten hver dag siden 10+0 :D Var et par dager jeg ikke hørte den i uke 10, men nå hører jeg lett som bare det :) 12+1 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jormor sa til meg at det er ikkje lurt å bruke sånn ofte fordy man veit ikkje hva strålingen kan gjøre babyen når man bruker den hver dag ofte om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte meg doppler på teknikmagasinet i går! Var fantastisk å høre hjertelyden til lille gullet i magen <3 Jeg har lurt så alt for lenge på om det virkelig er noe liv der inne eller ikke. Så var fantastisk å høre lyden <3 er nå 13+2 ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...