Gå til innhold

sønnen vår vil bli navnløs ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en sønn 30 november, han har ikke navn enda, og til uka skal vi til kirken for han skal døpes 10 Februar,men han må jo ha et navn,jeg liker mer spesielle,mens faren liker helt vanlige.

Jeg ønsker :

Gabriel

Nathaniel

Orion

Ferdinand

Han :

Lucas

Liam

Magnus

Andreas

Oscar

så han vil ha kjedelige navn, mens han mener jeg har grusomt smak,noen som kan hjelpe oss.

Anonym poster: 6e1e93b9e38b6dcb429e9c9b26176ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere skriver opp f,eks 5 navn hver, så tar han å velger ut to av dine og du to av hans. Så tar dere de fire lappene og trekker en og en til dere står igjen med 1 lapp. Den siste lappen er barnets navn.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Ikke for å stresse dere, men kirkefolk kan faktisk slå seg vrange og nekte dere å døpe om dere ikke har bekreftelse på navn og fødselsnr fra folkeregisteret.

Skrevet

Ferdinand Andreas?

Oscar Nathaniel?

Vi måtte skrive en liste på 20 navn og så se om vi hadde noen felles. Det hadde vi faktis, men det var ikke på de fem øverste plassene.

Anonym poster: c67c59bc127ca11819ca167078d71611

Skrevet

Hva med dobbeltnavn?

Lucas Nathaniel?

Liam Ferdinand?

Gabriel Andreas?

Magnus Nathaniel?

Skrevet

Dere kan jo finne 1-2 navn fra hver deres liste som dere kan leve med. Og evt som over her sier trekke. Eller finne et annet navn som ligner på det dere kan leve med.

Evt så må begge finne et annet navn hver og trekke mellom de.

Skrevet

Magnus er et nydelig tidløst navn:)

Anonym poster: 7ac6b553e48e8257b03109a3ac0e6909

Skrevet

Jeg (unnskyld) navnene som mannen din foreslo generelt sett er finere, men hva med Lucas? Da møtes dere litt på midten?

Eventuelt Niclas? Nathan?

Skrevet

Husk at dere må finne navn innen 6 månder etter at barnet er født, ellers deler staten ut et navn til dere.

Anonym poster: cab1067bb706383760bc0d21415291b5

Skrevet

Hva med å bestemme et navn hver? Men Orion var jo kjempeslem, da, vær så snill å ikke gi lillegutt navn etter ham.

Skrevet

Hvorfor i all verden døper dere før ungen har fått ett navn?

Man kan jo bestemme å døpe barnet akkurat når man måtte ønske. nå, når barnet er 5 år eller når barnet er 16, er da vel ikke noe å stresse med?

(Med mindre dere er kronisk kristne da...)

Anonym poster: f8f98df1d2aa31562bf0b54a45347891

Skrevet

Husk at dere må finne navn innen 6 månder etter at barnet er født, ellers deler staten ut et navn til dere.

Anonym poster: cab1067bb706383760bc0d21415291b5

Hehe.....du får ikke staten på døra med ett tilfeldig navn etter 6 måneder :)

Da får barnet "navnet" gutt/jente og mors etternavn i folkeregisteret. Så blir man purret noen år, så får man kanskje en bot og får barnet aldri ett navn kan man nok måtte risikere å møte i retten.

Skrevet

Vi har prøv og skrive lapper med navn vi liker,men det hjelper oss dessverre ikke. Vil ikke ha dobbel navn, heller,vi har det ikke og ikke så mange i familien har det. Magnus er på topp 10 og derfor helt uaktuelt for meg,samme med Lucas og Oscar. Synes Niclas var veldig fint,men ikke kresen pettern ved siden av meg

Skrevet

Alexander

Simen

Stian

Håkon

Jarle

Sindre

Fredrik

Christian

Syver

Alvar

Gjest Morn du
Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha et navn som er på topp ti lista da? Er det fordi du ikke synes de er fine, eller fordi alle heter det?

Skrevet

Fordi de er for mye brukt, Liker mer spesielle navn, men så klart vi må bli enig.

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha et navn som er på topp ti lista da? Er det fordi du ikke synes de er fine, eller fordi alle heter det?

Å gi barn samme navn som 90% av årest barn er jo IDIOTI!!

Hadde hata det om jeg het det samme som 15 andre på skolen min ass..

Anonym poster: f8f98df1d2aa31562bf0b54a45347891

Skrevet

Ikke for å være frekk, men hvordan skal dere klare å samarbeide som foreldre, når dere ikke engang klarer å bli enig om barnets navn?

Vi skrev ned 10 guttenavn hver, og strøk 5 fra hverandres lister. Så ble vi enige om et fra de 10 som stod igjen. Det må nok dessverre kompromiss til fra begges side.

Anonym poster: 5fd9c9f1d07af2e7b8105d201bf50bfa

Skrevet

Mannen din har god smak! Gå for Magnus eller Andreas! Det er mitt råd ;)

Anonym poster: 1cdf3233491749617127ec1f897c1bdb

Skrevet

Nei takk, skal ikke ha et poppis navn

Skrevet

Mannen din har jo klart best smak :)

Kommer med noen forslag jeg ;)

Ludvig

Jakob

Mats

Rasmus

Kasper

Simen

Fredrik

Lasse

Anonym poster: b7c1543b487c8010b18e902c57ee71d6

Skrevet

Her fant vi navn dagen før dåpen, så dere har enda litt tid :P

Men enten lager dere en liste med noen navn hver og plukker ut fra hverandre, ellers kan dere gi et dobbeltnavn. Evt om dere skal ha flere barn velger du ene gangen og faren andre gangen. Skjønner det er vanskelig, hadde akkurat samme problemet selv.

Vi møttes på halvveien og fant et navn som var midt mellom to navn som jeg og sambo hadde på lista.

Han hadde Sandra og jeg hadde alena, så da ble det Aleksandra... Skal ærlig innrømme at jeg ikke elsker det navnet 110%, men samtidig kler hun navnet så godt :)

Anonym poster: ff40ea21f2c5c7f99092208a6ca077a5

Skrevet

fikk en sønn 30 november, han har ikke navn enda, og til uka skal vi til kirken for han skal døpes 10 Februar,men han må jo ha et navn,jeg liker mer spesielle,mens faren liker helt vanlige.

Jeg ønsker :

Gabriel

Nathaniel

Orion

Ferdinand

Han :

Lucas

Liam

Magnus

Andreas

Oscar

så han vil ha kjedelige navn, mens han mener jeg har grusomt smak,noen som kan hjelpe oss.o

Likte Gabriel av dine forslag og Magnus og Andreas av hans forslag... Hva med: Viljar, Markus, Nikolai, for å nevne noen?

Anonym poster: fe176a60047fac35025d91f4218cd6c1

Skrevet

Takk for alle andre navnforslag så dem ikke før nå jeg, mannen likte faktisk Syver og Ludvik,men jeg mer skepisk, jeg liker Nicolai godt,men ikke han, men vi får tenke på det. Sindre var et navn vi begge synes var fint samme med Jakob.

Skrevet

Kall han Jørn da. Er vel ikke så mange som heter det...

Anonym poster: c9f6a615d2f230bf0e0c1ecfd053dd16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...