Gå til innhold

Vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når i svangerskapet er det man går opp mest, egentlig? Nå er jeg i uke 26, og har lagt på meg 2 kilo, og blir litt bekymret når det anbefalte er å gå opp 10-14 kilo til sammen. Da må jeg legge på meg ca 1 kg i uka framover da? Jeg er ikke redd for å legge på meg, det er ikke det, jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal klare å legge på meg så mye :) noen som vil dele sine erfaringer? :)

Anonym poster: 112b0d3712e4e2e83966142540e94cbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel 8 kg + som er ønsket? Jeg har hvertfall fått beskjed om at det er bra å gå opp minimum 8 kg (normal vektig)

Gikk opp 4 kg de to første trimesterene, og 5 kg siste trimesteret.. Alle er forskjellige, og så lenge ungen ser ut til å følge vekst kurven, så går det nok bra. Kan være smartå tadet opp med legen, så du kan få en ekstra ultralyd, for å sørge for at ungen har det som den skal :)

Anonym poster: 702ea375c69da82895c9ba2383152fa1

Skrevet

Jeg er 34+3 i dag og har kun gått opp 3 kg. Men alt er fint med lillegullet i magen, som til og med en over normalkurva! Absolutt ikke noe å bekymre seg over sålenge barnet vokser slik det skal på alle sjekker.

:)

Skrevet

Jeg spiser hele tiden og har ikke klart å gå opp mer enn tre kg til nå. 6 uker til termin. I forrige svangerskap gikk jeg opp 7 kg. Fikk baby på tre kg. Er ikke overvektig fra før.

Anonym poster: 05e2c0f695e7b05330f2e85e617d2ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...