Gå til innhold

Hva feiler det mannfolk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha tapas-fest i kveld, og vi blir 10 stk tilsammen. Mens mannen var på jobb handlet jeg all mat og drikke. Han sluttet på jobb kl 12, og slappet av litt etter jobb. Jeg begynner å rydde kjøkkenet, rydder så stua, støvsuger alle rom, vasker og tørker støv, vasker badet. Bærer ut søpla. Er forresten gravid i uke 37.

Hva gjør mannen? Jo, han sitter på facebook på mobilen, leser vg og dagbladet, hører på musikk og ser tydelig at jeg har begynt å ordne huset til i kveld. Hva faen er problemet? Ikke så mye som "trenger du hjelp?".

Hadde jeg bedt han rydde så hadde han gjort det, men han er så forbanna egoist og tenker aldri på andre enn seg selv, at hvis han ikke blir spurt så er det helt ok å bare sitte der å se på slaven sin.

Hadde det ikke vært for at det er flest av mine venner som kommer i kveld, så hadde jeg gått og lagt meg for kvelden. Men jeg må jo lage maten også siden han ikke engng kan koke et egg!

Skulle ønske jeg var mann. Skulle funnet meg ei snill jente og behandlet henne som ei prinsesse!

Anonym poster: 57950040380489bc20f92cdf91be461a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer av og til å bli lesbisk jeg ;)

Typisk mannfolk !

Anonym poster: 58a5987c02860bd0a9fb265373187e90

Gjest Anybody
Skrevet

Vel du kan ikke forvente så mye hjelp når du ikke ber om det da. Kan være han tenkte du ønsker å gjøre det alene. Noen menn tenker faktisk slik.

Skrevet

Be om hjelp! Krev at han bidrar! Ikke forvent at han skal spørre selv, det ender bare i at du bli forbanna når han ikke gjør det ;)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ja, er ikke det typisk?

Men som du sier, ber du om hjelp så får du det.

Så jeg hadde lagd en liste med oppgaver til han sånn at jeg kunne gått igang med maten :)

Kos dere med Tapaskveld forresten :)

Skrevet

Mange mannfolk tror dessverre at alt er i sin skjønneste orden om det motsatte ikke blir sagt. Så du får bare si hva du forventer, de er ikke tankelesere og mange mangler også evnen til å se hvor mye som gjøre og hvor mye som bør gjøres.

Skrevet

Hva feiler det kvinnfolk som ikke klarer å si ifra at de trenger hjelp?

Anonym poster: 9deb7867f7ff03bf6b71c278c8acea45

Skrevet

Jeg bruker å lage lange lister til mannen min, det er ikke alltid han ser hva som må gjøres selv.

Forrige svangerskap ble jeg innlagt på sykehuset før alt var klart i heimen til babyen kom. Da laget jeg en megaliste på to A4 sider, da trengte han riktig nok forsterkninger fra kompisene sine :P

Skrevet

Er jo bare å si fra men noen kvinner elsker jo martyrrollen de inntar!

Anonym poster: cd6314f88cb76bc3e463dbff7e3222f0

Skrevet

Det hadde han ikke kommet unna med her. Og dere skal ha barn sammen, tror du bare må begynne å pushe han. Ellers kommer du til å bli veldig sliten etterhvert.

Anonym poster: ab43adaa2f4f809610e85f57002da5b7

Skrevet

Hvorfor skal jeg gå rundt å spørre en voksen mann om hjelp resten av livet? Han er ikke ungen min. At menn ikke er tankelesere vet jeg, men å se at den høygravide dama di slaver for deg har ikke noe med å være tankelsere å gjøre. Det er snakk om sunn fornuft, mann eller dame spiller ingen rolle. Han vet godt at vi rydder før vi får besøk, og da går det an å bidra uten at "mamma" spørr om hjelp.

Jeg skriver heller ikke liste til han, han klarer da å gjøre det jeg ner han om. Jeg sa til han at hvis han ikke begynner å respektere meg og forholdet litt mer, så blir det slutt på ferdige middager hver dag han har jobbet, og i verste fall kan han nyte livet som alenepappa.

Og nei, til tross for min høygravide tilstand så er jeg ikke hormonell ;) nå står mannen i kjelleren og bretter tøy mens jeg skal ta meg en liten blund. Etterpå skal jeg ta meg en lang dusj mens han kutter opp og forbereder all maten jeg skal lage :)

*møkkamann*

Skrevet

Dessuten er det egentlig ikke snakk om at JEG trenger hjelp, men at VI bidrar like mye til å holde VÅRT felles hjem rent og klart for VÅRT besøk. Husarbeid er ikkke kvinnens jobb og hun skal måtte spørre om hjelp til å få utført sine arbeidsoppgaver.

Skrevet

Dessuten er det egentlig ikke snakk om at JEG trenger hjelp, men at VI bidrar like mye til å holde VÅRT felles hjem rent og klart for VÅRT besøk. Husarbeid er ikkke kvinnens jobb og hun skal måtte spørre om hjelp til å få utført sine arbeidsoppgaver.

Det kommer helt an på hvordan dere har fordelt arbeidet det. Her i huset er det kvinnens jobb, så skal jeg ha hjelp må jeg si hva han skal gjøre. Det er få ting han ser trenger å gjøres, bortsett fra å rydde ting eller gå ut med søppelet. Dessuten hadde han aldri hatt samme krav til hva som burde gjøres når en venter besøk. Brette klær er f.eks ikke noe en trenger å ha gjort for å ha tapaskveld (med mindre det er veldig veldig liten plass til å lagre en kurv med klær.

Skrevet

Forstår deg godt hi!

Har en likedan. Grei nok til hverdagsbruk. Men dukket det opp spesifikke behov eller jeg trenger han? Da er han ubrukelig!!

Forstår deg godt!!

Anonym poster: 5047066f79c05638093108bfa1202add

Skrevet

Vel du kan ikke forvente så mye hjelp når du ikke ber om det da. Kan være han tenkte du ønsker å gjøre det alene. Noen menn tenker faktisk slik.

Helt seriøst? Man kan ikke forvente at mannen selv bidrar uten at man må be om det, når man skal få gjester?

Ikke skal man forvente noe, og ikke skal man be voksne mennesker om noe, for de bestemmer jo over seg selv. Må være herlig å være mann.

Anonym poster: 99f5777941a1036cb3b2ecc03b577dd4

Gjest Anybody
Skrevet

Helt seriøst? Man kan ikke forvente at mannen selv bidrar uten at man må be om det, når man skal få gjester?

Ikke skal man forvente noe, og ikke skal man be voksne mennesker om noe, for de bestemmer jo over seg selv. Må være herlig å være mann.

Jeg er helt enig at han både hjelpe til, men har lært at menn ikke alltid eventer å ser hva som må gjøres så ønsker man noe gjort må man faktisk be om det. Men for all del ikke be og ikke få hjelp, jeg vêr om hjelp og gjør derfor aldri slikt alene.

Var ikke kjipt ment.

Gjest Anybody
Skrevet

Vet ikke hvorfor du tar opp man ikke skal be om noe, for det er nettopp det eg mener man skal. Det er iallefal det som fungerer om man vil ha noe gjort.. Men å forvente noe, det har jeg sluttet med ja.

Skrevet

Min er som din Hi. Han er av den typen man på spørre om han kan hjelpe bortsett fra de to faste oppgavene han har. Men han spretter opp når jeg spør ham om noe så er egentlig veldig fornøyd med han :)

Anonym poster: 4e25ae6aeb941850b998b7827559f7f3

Skrevet

Skjønner godt at du synes han er håpløs. Her har mannen til og med "shinet" når jeg skulle få besøk av ei venninne uten at jeg spurte og jeg var på jobb. Skal vi ha besøk har vi våre litt faste ting vi ordner og det er stort sett han som står for maten. Synes også det skulle være unødvendig å måtte påpeke alt som må gjøres, sier seg vel selv om man er mann eller kvinne. Bra du sa ifra hvor skapet skal stå hi!!

Anonym poster: 9d4420d1e35ad5405cdd1e2390abb71e

Skrevet

Vet ikke hvorfor du tar opp man ikke skal be om noe, for det er nettopp det eg mener man skal. Det er iallefal det som fungerer om man vil ha noe gjort.. Men å forvente noe, det har jeg sluttet med ja.

Grunnen til at jeg sa at man ikke skal be mannen om noe/fortelle hva han skal gjøre, er at etter å ha lest utallige tråder av typen "kan jeg la mannen gå på byen/er det greit at mannen drar på hyttetur", så synes mantraet å være at man ikke er mannens mamma og at voksne selv bestemmer hva de skal og ikke skal gjøre.

I min verden burde menn og kvinner ha de samme forventninger til hverandre, og en kvinne som ikke frivillig hadde bidratt til rydding og matlaging når et par ventet gjester ville blitt kalt lat og udugelig.

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan dere har fordelt arbeidet det. Her i huset er det kvinnens jobb, så skal jeg ha hjelp må jeg si hva han skal gjøre. Det er få ting han ser trenger å gjøres, bortsett fra å rydde ting eller gå ut med søppelet. Dessuten hadde han aldri hatt samme krav til hva som burde gjøres når en venter besøk. Brette klær er f.eks ikke noe en trenger å ha gjort for å ha tapaskveld (med mindre det er veldig veldig liten plass til å lagre en kurv med klær.

Må ikke brette klær før besøk, men jeg har rydd og vaska hele huset så da tok han det som gjenstod, besøk eller ei.

Skrevet

Skal ha tapas-fest i kveld, og vi blir 10 stk tilsammen. Mens mannen var på jobb handlet jeg all mat og drikke. Han sluttet på jobb kl 12, og slappet av litt etter jobb. Jeg begynner å rydde kjøkkenet, rydder så stua, støvsuger alle rom, vasker og tørker støv, vasker badet. Bærer ut søpla. Er forresten gravid i uke 37.

Hva gjør mannen? Jo, han sitter på facebook på mobilen, leser vg og dagbladet, hører på musikk og ser tydelig at jeg har begynt å ordne huset til i kveld. Hva faen er problemet? Ikke så mye som "trenger du hjelp?".

Hadde jeg bedt han rydde så hadde han gjort det, men han er så forbanna egoist og tenker aldri på andre enn seg selv, at hvis han ikke blir spurt så er det helt ok å bare sitte der å se på slaven sin.

Hadde det ikke vært for at det er flest av mine venner som kommer i kveld, så hadde jeg gått og lagt meg for kvelden. Men jeg må jo lage maten også siden han ikke engng kan koke et egg!

Skulle ønske jeg var mann. Skulle funnet meg ei snill jente og behandlet henne som ei prinsesse!

Men kjære deg, du må jo si at han må hjelpe til. Som du skriver, så gjør han det hvis han blir bedt om det.

Menn er enkle sånn, hvis de kan så sluntrer de gjerne unna.

Stå på krava jente, og vis ham hvor vaskebøtta står! ;-)

Skrevet

Hvorfor skal mannen bare "hjelpe til"? Det burde da være et felles prosjekt å holde huset rent og ryddig, spesielt før besøk er det opplagt for begge parter at dette må gjøres.

Hvorfor skal mannen alltid undervurderes med at han ikke "ser" hva som skal gjøres, menn er "enkle" o.s.v? Det er klart at menn også forstår (og ikke minst har lært over tid, hvis de ikke "ser") at huset må vaskes og ryddes, men det er selvfølgelig ekstremt behagelig å sitte i sofaen å kose seg med facebook o.l istedet.

Blir provosert over late og udugelige menn, som er "flinke" hvis de "hjelper til" når de blir bedt om det!

Anonym poster: 66fc9541d90cbc4fbdcacd07d1b3754c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...