Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 har en sønn på 7 år, jeg og faren gikk fra hverandre når han var 2 år, og siden den gangen har han fått 2 barn til og giftet seg,denne stemoren til sønnen min,vil helst ikke ha han på besøk,men pappan vil jo gjerne det,men stort sett,får ho viljen sin, halvsøskene hans er 3 og snart 6mnd, stemoren mener det er altfor mye at gutten min er der også,er nok med de 2 små. noen som har gode råd til meg? Sønnen min er kjempe lei seg ;( Anonym poster: bdf49eefa9c87f949a0833f9a53516c5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Det burde denne stemoren tenkt på før hun startet et forhold til eksen din. At det blir for mye med tre barn i hus burde hun tenkt på før hun planla det siste barnet. At hun vil ha flere barn skal ikke gå ut over fars førstefødte. Men dette er jo noe eksen din burde fortalt henne. Det er han som er faren, det er han som skal ha samvær og hans ansvar. Han må være en udugelig idiot om han lar henne behandle sønnen din slik. Anonym poster: 2ad8ebd3d65c763522560013877c2d06
Februargullet2013 Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Hadde gått gjennom familievernskontoret,de vil helt sikkert hjelpe dere begge. er så ufattlig trist når det blir sånn som dette,ville aldri gjøre det mot min egent stebarn.
holahopp Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Jeg ville ærlig talt ikke sendt sønnen min til faren hvis han var uønsket av stemoren. Vet hvordan det er å være i ett slikt hjem og det setter spor. Ville heller forslått at samværet var hos besteforeldre eller noe slikt..bor du alene? lånt han huset en helg i mnd eller noe slikt. Men ville helt klart dratt til fvk eventuelt en barnepsykolog som fortalte denne faren hvordan dette påvirker sønnen hans. Huff får helt vondt av han.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Det er ikke all verdens du kan gjøre. Du kan innkalle far til samtale på familievernkontoret og forsøke å forklare ham hva det gjør med gutten. Det er far som må sette grenser for sin partner, og det er far som er en idiot her. Anonym poster: 19c1476740d083c469063b7de065c8e7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Snakk med faren. Det er jo i utgangspunktet hans jobb å ta seg av sitt eget barn når det er på besøk samtidig som han fortsatt følger opp de andre barna sine. Anonym poster: 94c1859a5fd8ec0dd52bc4e68626cc0b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Hadde gått gjennom familievernskontoret,de vil helt sikkert hjelpe dere begge. er så ufattlig trist når det blir sånn som dette,ville aldri gjøre det mot min egent stebarn. Nå har vel ikke du fått ditt eget barn enda. Bare vent til babyen kommer, det blir annerledes med stebarnet da. Jeg likte stebarna frem til jeg fikk barn selv, etter det ble de bare irriterende og slitsomme. De roper og vekker babyen osv. Krangler. Løfter babyen opp og har mistet hun i gulvet. Ikke spesielt ok og man har kortere lunte når det ikke er sine egne barn. Anonym poster: 8865847ccb2f8b69e1f090c9a35241d0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Tusen takk for råd:). vi hadde 50-50 og det funket greit til han var 5 år da begynte problemene, da har han nesten ikke vert hos pappan i hele tatt, så blir nok familievernskontoret neste ja. bare håper ting order seg,er så vondt og se gutten sin lide sånn. Anonym poster: bdf49eefa9c87f949a0833f9a53516c5
Februargullet2013 Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Hadde gått gjennom familievernskontoret,de vil helt sikkert hjelpe dere begge. er så ufattlig trist når det blir sånn som dette,ville aldri gjøre det mot min egent stebarn. Nå har vel ikke du fått ditt eget barn enda. Bare vent til babyen kommer, det blir annerledes med stebarnet da. Jeg likte stebarna frem til jeg fikk barn selv, etter det ble de bare irriterende og slitsomme. De roper og vekker babyen osv. Krangler. Løfter babyen opp og har mistet hun i gulvet. Ikke spesielt ok og man har kortere lunte når det ikke er sine egne barn. Anonym poster: 8865847ccb2f8b69e1f090c9a35241d0 Tror ikke det vil bli noe problemet her med det første, stebarnet er bare 2 år i Mars, og kommer nok ikke ned til oss på en stund,og når han gjør det,er kanskje vår 1 år,så tror ting vil gå bra,men det gjenstår jo og se da:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Få til en time på familievernkontoret, så får dere satt opp en forutsigbar plan som far er nødt til å følge. Om dere da henger en kalender på rommet til gutten og skriver hvilke dager som er pappadager i løpet av måneden blir det forutsigbart for han også. Men da må du formidle skikkelig til pappaen at han ikke kan gå tilbake på samværet, han må følge opp planen. Om stemor ikke vil ha gutten hjem går det kanskje an å løse det på andre måter også, går gutten på fritidsaktiviteter f.eks Da kan jo far få ansvaret for å hente gutten, følge han på trening og kanskje spise litt sammen med han eller noe etter trening en gang i uken... Anonym poster: b9deeb238974f304e8d2d8c42e455d8c
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Ta opptak av hva gutten sier, om han gråter og vil til pappan sin. Send til faren eller ta med i meklingsmøtet. Utrolig tragisk, føler med dere alle i denne situasjonen. Mest av alt blør hjertet mitt for gutten. Jeg forstår også stemor, men pappan slutter ikke å være pappa til din gutt bare fordi hun har fått egne barn. Din eks er nøkkelen her, han må lage en ordning som dere alle kan leve med men som er på din sønns premisser. Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Hadde gått gjennom familievernskontoret,de vil helt sikkert hjelpe dere begge. er så ufattlig trist når det blir sånn som dette,ville aldri gjøre det mot min egent stebarn. Nå har vel ikke du fått ditt eget barn enda. Bare vent til babyen kommer, det blir annerledes med stebarnet da. Jeg likte stebarna frem til jeg fikk barn selv, etter det ble de bare irriterende og slitsomme. De roper og vekker babyen osv. Krangler. Løfter babyen opp og har mistet hun i gulvet. Ikke spesielt ok og man har kortere lunte når det ikke er sine egne barn. Anonym poster: 8865847ccb2f8b69e1f090c9a35241d0 Tror ikke det vil bli noe problemet her med det første, stebarnet er bare 2 år i Mars, og kommer nok ikke ned til oss på en stund,og når han gjør det,er kanskje vår 1 år,så tror ting vil gå bra,men det gjenstår jo og se da:) Tror ikke det gjelder bare om en får barn selv eller ikke. Kan hende Februarprins ikke har samme evnen til å være et troll som du har! Anonym poster: 83ce791939732e535a341f87e898ce5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Hadde gått gjennom familievernskontoret,de vil helt sikkert hjelpe dere begge. er så ufattlig trist når det blir sånn som dette,ville aldri gjøre det mot min egent stebarn. Nå har vel ikke du fått ditt eget barn enda. Bare vent til babyen kommer, det blir annerledes med stebarnet da. Jeg likte stebarna frem til jeg fikk barn selv, etter det ble de bare irriterende og slitsomme. De roper og vekker babyen osv. Krangler. Løfter babyen opp og har mistet hun i gulvet. Ikke spesielt ok og man har kortere lunte når det ikke er sine egne barn. Anonym poster: 8865847ccb2f8b69e1f090c9a35241d0 Så dårlig stemor du er! Skjønner hvor uttrykket "den onde stemoren" kommer fra når jeg leser her inne. Anonym poster: 2462199c25e33c6aa3d1b482bb6cac7c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Dette er ikke ok fra stemor og far. Blir kvalm. Du som mor må finne den beste måten å beskytte sønnen din på. Faren bør ta et oppgjør med dama si. Hun svikter og er direkte skadelig. Han bør skilles fra den helsa!!! Har selv vært uønsket av stemor og er skadet for livet. Anonym poster: af327053154c0c446eac136db60c0088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå