Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 jeg har termin rett før påske og pappa`n skal ha 14 dager pappa perm da når ungen kommer.. men han blir jo "snytt" for en uke når det er så mange rød dager og han likevel har fri i påsken fra jobben, så jeg lurte på om det var lov til å flytte på en eller to av de ukene til etter påske? eller begynner de 14 dagene fra barnet blir født uansett? ps. arbeidsgiver betaler lønn under permisjon, hvis dette har noe å si tusen takk for svar Anonym poster: f7048d88bc09e4ef36f7408626150934
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Hehe, nei selvsagt kan du ikke flytte på det Det er 14 dager fra barnet blir født, uavheging om det er påske, jul eller 17. mai. Anonym poster: ea94c34d6d8422d932024469520a6447
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Knip igjen til 2. påskedag?? Anonym poster: 24c80e2e33cc5b1b201eaa7835ba01d7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Knip igjen til 2. påskedag?? Anonym poster: 24c80e2e33cc5b1b201eaa7835ba01d7 nei ikke pokker gikk 14 dager over med første og det nekter jeg denne gangen Anonym poster: f7048d88bc09e4ef36f7408626150934
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Mannen min startet de 14 dagene da jeg kom hjem fra sykehuset, han kunne jo fint jobbe når jeg var der. Men mannen min får ikke lønn i de 14 dagene da, så han måtte ta fri uten lønn. Anonym poster: b2dabbd5cfc4076f41af89c955c1e6b1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Far har rett to to uker sammen med mor og barn, ikke rett på 10 arbeidsdager fri fra jobb. Anonym poster: 97c5a1ad2909914d7f937e0015be555d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Man har rett til å vente med å begynne uttaket av disse dagene til mor og barn kommer hjem fra sykehuset. Ikke lenger, uavhengig av røde dager. Anonym poster: f70021e5ad936a69ee1e2f0f2b51be54
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 jeg har termin rett før påske og pappa`n skal ha 14 dager pappa perm da når ungen kommer.. men han blir jo "snytt" for en uke når det er så mange rød dager og han likevel har fri i påsken fra jobben, så jeg lurte på om det var lov til å flytte på en eller to av de ukene til etter påske? eller begynner de 14 dagene fra barnet blir født uansett? ps. arbeidsgiver betaler lønn under permisjon, hvis dette har noe å si tusen takk for svar Anonym poster: f7048d88bc09e4ef36f7408626150934 Han kan sikkert ordne det med arbeidsgiveren sin at han får flyttet permisjonen til etter røddagene. De 14 dagene med permisjon etter fødselen er helt og holdent et gode fra arbeidsgivers side, så det er de han må avtale det med. Mannen min fikk fri de dagene jeg var på sykehuset, og begynte deretter på de 14 dagene med permisjon etter at vi kom fra sykehuset. Det vil si at han fikk nesten 3 uker fri etter fødselen. Her var det arbeidsgiver som mente at det var mest bruk for permisjonen etter at mor og barn var ute av sykehuset, så de startet å telle dager fra da. Likevel ville de gi mannen fri de dagene vi lå på sykehuset også. Har ingen anelse om hva de kaller de fridagene, for de er ikke trekt av verken ferie eller andre velferdsdager.... Mannen jobber på en stor offentlig arbeidsplass og alle andre fedre vi har snakket med har også fått slike fridager. Anonym poster: a2d7189ed9cd904dc6e25610562f3c71
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Velferdspermisjonen kan starte senest den dagen dere kommer hjem fra sykehuset:) Anonym poster: d36134209965d9a0207442079cdfcb06
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 Og han blir jo ikke "snyt"t for en uke selv om disse skulle falle på røde dager. Far har krav på 14 dager sammen med mor og barn, og det får han jo uansett om det er helg eller om det er feriedager! Anonym poster: d36134209965d9a0207442079cdfcb06
3 er nok! Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Min samboer jobber turnus og hadde fem dager turnusfri etter dagen jeg fødte. Han spurte derfor arbeidsgiver om han kunne starte de 14 dagene med permisjon etter turnusfrien, og det fikk han. Jeg tror dette kun var velvillighet fra arbeidsgiver og at de "jukset" litt med papirene. Jeg vet ikke, men det ordnet seg hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå