Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Om en liten time drar jeg til hudlege for å få sjekket om jeg har Alopecia Jeg har mistet en del hår, heldigvis bare i nakkefestet så det syns ikke. Men håret har tynnet seg veldig ut de siste to årene. Trodde først det var fordi jeg ammet og på grunn av det helvete det har vært med eksen osv, men nå har jeg da oppdaget litt bare flekker her og der Jeg har alltid lagt stoltheten min i det lange tykke håret mitt, og skulle jeg miste det, samt øyebryn og øyevipper så kommer jeg til å gå helt i kjelleren. Jeg blir helt kvalm av tanken på at håret mitt kanskje forsvinner for alltid Kan noen som har/ har hatt Alopecia eller stressflekker sende meg noen oppmuntrende ord? Og så kunne jeg trenge en klem
Stjernemix Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Kan nok ikke hjelpe deg, men sender deg en stor klem. Lykke til. Hold oss oppdatert. Jeg krysser fingrene for deg!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Krysser fingrene for deg, og håper du får gode nyheter! Sender en stor klem
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Tusen takk dere Ja, skal holde dere oppdatert, jeg er bare så utrolig redd nå
Hønemor30 Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Dette skal gå bra vennen, enten det er sånn eller sånn, så vil ting føles annerledes etterhvert. Akkurat nå tar panikken deg og det er ingen god følelse! Men, kanskje er det ikke så ille som du tror. Vi krysser bein og armer for deg nå. Lykke til. Klem♥
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Dette skal gå bra vennen, enten det er sånn eller sånn, så vil ting føles annerledes etterhvert. Akkurat nå tar panikken deg og det er ingen god følelse! Men, kanskje er det ikke så ille som du tror. Vi krysser bein og armer for deg nå. Lykke til. Klem♥ Takk, søta Ja, du har helt rett. Jeg har fullstendig panikk. Leter opp nye bare flekker hele tiden og er fullstendig paranoid! Jeg skriver til deg etterpå
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Da er jeg tilbake, og har fått beskjed om at jeg "bare" har Alopecia Areata, altså flekkvis håravfall. Hudlegen sa at håret HELDIGVIS er på vei ut igjen, men at jeg kan risikere at flekkene kan komme tilbake igjen på samme sted innimellom. Og dét kan jeg leve med!! Man har jo aldri noen garantier for at man aldri mister alt håret, men hun sa jeg ikke trengte å bekymre meg. Og det er bra nok for meg til at jeg klarer å slappe av Men én ting er sikkert! Jeg skal ALDRI klage over en dårlig hårdag igjen, jeg bare priser meg lykkelig for at jeg faktisk hár hår Aaahhh!! Nå er jeg glad
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Juhuu! Så bra! Nesten så en må si gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Et supertips (eller to faktisk) Ny forskning på alopecia areata som ble sluppet forrige uke viser at de som får AA har en genestisk feil som gjør at reseptorene for d vitamin er færre enn normalt og har dårligere opptak. Denne forskningen er for ny til å si noe om tilskudd av d-vitamin og eventuell effekt av dette, men med et barn som er hardt rammet og har vært det i mange år nå har vi kastet oss optimistisk over denne forskningen og fått resept på d-vitamin, i tillegg til at barnet har blitt sjekket for d-vitamin nivå. Vi ser også tydelig bedring om sommeren, og desto mer sol og fint vær, desto bedre hår. Denne gangen begynte ikke utfallet før rett etter jul, til sammenligning med 2011 hvor det begynte allerede tidlig på høsten. Behandling med UV-B/PUVA viser gode resultater for AA også, men her må man jo vurdere om man gidder/orker/tør etc bruke UV-B som behandling med tanke på kreftfare mv. Anbefaler deg å søke opp disse tingene og få sjekket d-vitmainnivået ditt, kanskje det kan være så enkelt for deg som det har vært for mange andre (i USA). Vi har nettopp begynt så vi vet ikke resultatene ennå her, men kan godt oppdatere deg når vi vet mer. Anonym poster: 0b159b9f98451b73282a2d78e5ef483d
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 Til nr #9: Jeg går på D-vitamintilskudd, lå ved siste måling på 26,1 så får tett oppfølging på det. Men fastlegen min sa ikke noe om koblingen mellom AA og D-vitaminmangel, det gjorde forsåvidt ikke hudlegen min heller. Hun lurte bare på om jeg hadde fått sjekket stoffskiftet mitt, og jeg forklarte at jeg fikk B12-sprøyter (noen som tydeligvis ikke hjalp på AA ifg hudlegen..). Fastlegen mente bare at D-vitaminmangel var grunnen til mine muskelsmerter. Men takk for tipset, da skal jeg kjøre knallhardt på D-vitaminer til barna mine
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Så bra det ordner seg for deg! Jeg er ingen flink "oppmuntrer".. Men du kan få en god klem Og så kan jeg fortelle deg at jeg liker deg veldig godt om du har hår eller ikke men heldigvis har du det
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. februar 2013 #12 Skrevet 1. februar 2013 Så bra det ordner seg for deg! Jeg er ingen flink "oppmuntrer".. Men du kan få en god klem Og så kan jeg fortelle deg at jeg liker deg veldig godt om du har hår eller ikke men heldigvis har du det Hehe.. Takk for det, og right back at ya
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har alopecia areata. Begynte med at håret ble tynnere og fant en flekk etterhvert. Jeg fikk jo helt panikk! Etterhvert ble det så ille at jeg måtte barbere vekk all håret. Fikk store flekker at de ikke kunne skjules. Men så har det seg at det forverret seg etter jeg begynte å stresse med det. Når jeg vennet meg til det så ble det bedre og bedre. Flekkene kommer og går. Nå har jeg ikke hatt en flekk på snart 2 år Alopecia areata må man dessverre leve med, noen ganger kan man få flekker på idiotiske steder, som gjør det vanskelig å skjule. Men de vokser som regel fort ut igjen, HELDIGVIS Eneste rådet jeg har til deg er at du IKKE må stresse med det. Det er ikke sånn at du blir skallet tilslutt og aldri får hårene tilbake Anonym poster: f76d037de09aa7e729374b62b4afdf94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå