Gå til innhold

Blir et slikt navn for langt og tungt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dobbeltnavn til jente, først fire stavelse så tre, blir det for langt og tungt. De navnene jeg tenker på er såpass spesielle at jeg er redd for å bli kjent igjen, men det blir hørende litt sånn ut:

Amandine Pimpernell

Nå er dette potetnavn da, men "sangen" av navnet blir ganske likt.

Anonym poster: 11bc178b4be4f0d49f207bf714a589c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det blir for mye, om navnene passer sammen.

Anonym poster: a3261c1729cdf0b8efd96aa686f55b3c

Skrevet

Det virket ganske så tungt. Men det finnes jo alternativ om du ikke klarer å velge ett av navnene, du kan jo f.eks. i daglig tale kun bruke det ene navnet. Eller skrive navnene hel, men lage et kallenavn til barnet, for eksempel Dine?

Jeg bruker kun fornavnet mitt da mellomnavnet er ganske tungt. Min datter bruker mest kun mellomnavnet sitt, da fornavnet lett kan bli forvekslet med et annet navn.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Kommer litt an på etternavnet. Om det er lange/tunge og/eller doble etternavn og man må trekke pusten for å si hele navnet, da kan det fort bli litt tungt ;)

Skrevet

så lenge det klinger bra, og ikke er vanskelig å uttale.. tror jeg ikke det blir et problem for jenta de oppover.

jeg har et dobbeltnav... der det andre navnet er vanskelig å uttale... og jeg har slitt med det i alle år på skole osv... ingen kunne uttale det.

er ganske fornøyd med navnet og synes det er fint selv, men det har vert ganske slimtsomt for meg oppover å alltid måtte stave og forklare hvordan det uttales..:)

men nå er det ikke sikkert det er sånn hos dere, bare et tips..;)

Anonym poster: 8a773fcf2ee1b6524c4225f09c7cf138

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...