Gå til innhold

Hvilken dialekt har dere vanskeligst for å forstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med å forstå trøndere som kommer fra bygda. Er helt umulig å tolke det, og hvertfall når dem prater fort.

Ellers går det greit å forstå de fleste.

Anonym poster: 828f57a721a254dc7567b86ae74a429e

Skrevet

Jeg forstår ikke den ene onkelen min. handsame og frå senja .. sier bare ok jeg.. :-P pappa lo like godt når jeg var liten å skulle prøve så ille og snakke med onkel men greit meg bare ut.. :-P

Anonym poster: d7ee5a73a96b3bbbdfba352b7b76c6ec

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Dialekter er egentlig veldig enkle å forstå, det handler om å høre etter!

Men likevel; skikkelige setesdøler kan være litt vanskelige å tyde.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Når folk fra Gudbrandsdalen prater må jeg virkelig legge godvilja til :P

Skrevet

Indre dalføre og innerst i Sognefjorden er de som gjør at jeg må høre "litt ekstra" etter ;) Men ingen norske dialekter burde være klin umulig å forstå (som mannen min så pent sier ;) )

Skrevet

Forstår det aller meste, hadde problemer med å forstå hauge i dalane dialekt, men ble vandt med det til slutt :)

Skrevet

Enig i trønderdialekt på bygdene, ålesunddialekt sliter jeg også litt med, og finnmarkinger fra "kjøst'n"

Anonym poster: d5a60e176e0ceef3ae39b1a0020b67ef

Skrevet

Jeg har en jobb som gjør at jeg snakker med bønder fra hele landet og de jeg sliter aller mest med en bøndene fra Jæren.

Anonym poster: 7937fb20f98af3b361c6b7f630153799

Skrevet

Snakker bred dialekt selv, forstår det meste, men dialekt fra Jæren har jeg virkelig problem med.

Anonym poster: 25b3f2ff6565f95e4d6a60996eb7e559

Skrevet

Forstår de fleste og har godt språkøre. Men i tjukkeste Telemark kan de gjerne prate litt saktere om jeg skal få med meg hvert eneste ord ;)

Anonym poster: c64227dcbdbfb1cc23b4d466075837d4

Skrevet

Har venner i Stavanger og hver gang vi møtes tar det vanligvis 1-2 dager før jeg henger med på hva de sier. Og enda da sier jeg hæ mange ganger om dagen. Bor på østlandet selv.

Anonym poster: 4c7922ed2cc4a26a019e27ee431288f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...