Gå til innhold

Manglende matlyst


mabbelurius

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene slitt med å få i meg variert mat. Spesielt varm mat med kjøtt eller fisk. Jeg er ikke nevneverdig kvalm om dagene, men kjenner at eg stort sett ikke har lyst på mat. Får heldigvis i meg ostesmørbrød, nudler og frukt og grønt, så noe næring får jeg jo i meg.

Noen flere som opplever samme? Noen som kanskje har noen tips til noe godt og friskt å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme her! Middag er vanskelig, stort sett. Ostesmørbrød, brød med speilegg, smoothie, yoghurt og frukt (spes. appelsiner) slår an hos meg.

 

Håper jeg snart finner ut om jeg har en fosterløs graviditet eller ikke, så jeg evt. får fjernet det som er der og få igjen matlysten for en stund :( Jeg har jo absolutt alle de samme symptomene og plagene som dere andre, men likevel kjennes det så feil nesten at jeg svarer på sånne innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har fått brød kick! Og appelsin (juice), og speilegg!!;)

Og så nugatti da, standard kick for meg i starten av alle mine graviditeter;) + saltchips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: hval du lager kylling i pitabrød? Med masse grønnsaker?

Det fikk jeg lyst på nå- med zatziki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det må være en forferdelig følelse du går med Tobarnsmamma - snart 3?. Føler med deg, og håper at jordmor har mistolket UL.

 

Speilegg sku eg kanskje prøvd meg på. Egg er jo en fin proteinkilde når eg ikke får i meg kjøtt, og tanken på egg er ikke helt frastøtende. Pita med kylling og grønnsaker og god dip høres bra ut, bortsett fra kyllingen. hehe. Tåler ikke tanken, eller lukten for den saks skyld, akkurat nå.

Lagde favorittretten min Flyvende Jakob på søndag som er kylling, bacon, paprika, peanøtter, fløte og sweet chili saus i form. Måtte bare fryse hele greien i påvente av bedre tider.

Prøvde meg på laks med rømme og agurksalat i går. Eneste eg klarte å få i meg var agurksalaten. Synes skikkelig synd på meg selv, som ikke får i meg noenting selv når eg lager de beste rettene eg vet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ja.. dette er ikke lett. er vanvittig kvalm for tida, eneste som frister er middag og bigmac:( ristet brød med honning går også ned.. ikke så nøye om man ikke får i seg alt en periode nå tenker jeg, viktigste er vel at man får i seg litt fra alle næringsgruppene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kvalm ennå, men kjenner den kommer snikende :-S Null i matlyst ja! Pleier å svinge veldig uansett her, men i går spiste jeg knapt noe i det hele tatt :-S Vet jeg tar det igjen senere da 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med meg også. Ikke kvalm så ofte, men ikke stor matlyst... men tenker likevel mye på mat. Nybakt brød med leverpostei har vært favoritten og melk med oboy. Må helst være varm gjærbakst for at jeg skal ha lyst på. Kaffe og sjokolade som har vært fast "føde" hos meg det takler jeg ikke nå.... får i meg mat, men ikke så mye som før. Lite som frister.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...