Gå til innhold

Utdrikkningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å hjelpes! Min svigerinne skal drikkes ut og vi er i planleggingsfasen. Forloveren har planlagt to aktiviteter som koster endel penger, ellers blir det ut å spise og på byen. De fleste jentene må reise et stykke og overnatte på hotell eller lign. Med fly, overnatting, utdr.laget kommer kalaset på 5-6000 minst for meg. I tillegg skal jeg og mannen reise i bryllupet, da kjører vi, men må bo på hotell. Regner med at det kommer på 5000 kr for den helgen, og så kommer gave på 1500.

Da er vi altså oppe i 12500!!!

I tillegg til alt dette skal sikkert mannen min i svogers utdrikkningslag! (som også vil innebære reising, overnatting osv)

Hjelpe meg!!! Jeg fikk helt hetta når jeg reget på det, regner med det må bli til at jeg ikke drar i utdrikkningslaget. Det er synd.. :(

Anonym poster: a856dccee2aa5fffa8f1fefe70c56d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var mye penger.

Da lurer jeg på noen ting før jeg kan komme med en mening her.

-Hvor mye koster selve reisen?

-Hvor mye har dere fått beskjed om å betale til utdrikningslaget? Er alt inkludert i den prisen, eller kommer alkohol til deg selv og middag ved siden av i den prisen?

Skrevet

Sånn rundt regnet så tenker jeg noe ala dette:

Fly til utdr.laget 1500 t/r

Hotell to netter 2000

Ikke fått beskjed om hva det koster, men ligger an til rundt 800 kr på hver. Da kommer mat og alkohol til meg i tillegg. Det er også snakk om at alle skal ta behandling på spa'et som vi skal på, da går det jo fort en tusenlapp til. Men det måtte jeg iallefall måtte droppet.

Skrevet

Ok, da syns jeg ikke selve utdrikningslaget var dyrt i seg selv.

På de fleste SPAanlegg kan du betale en liten inngangsavgift og kun benytte deg av bassengene der uten å ta behandling.

Kan du ikke spørre broren din om du kan overnatte hos dem? Evt hun som arrangerer utdrikningslaget eller noen av de andre deltakerne?

Hvis du forklarer situasjonen og at det er avgjørende for at du blir med eller ikke, er jeg sikker på at det er mange som gjerne vil ha deg som overnattingsgjest:)

Når det gjelder reise, er det så langt unna at di ikke kan ta tog?

Evt nattog?

Da kan du reise på økonomiklasse til 200kr. Da sparer du jo en del penger.

Også syns jeg neten ikke du kan tenke på bryllupet og utrdrikningslaget som ett, for det er jo ikke brudeparet som arrangerer utdrikningslaget.

Igjen, kan dere spørre din bror om overnattingsmuligheter ifm bryllupet også?

Skrevet

800 kr pr pers i et utdrikningslag er veldig mye, spesielt når det er så mange som skal komme tilreisende og bo på hotell.

Jeg ville ymtet fram til forlover at det var i dyreste laget.

Det går helt fint og arrangere utdrikningslag som ikke koster mer enn 200 kr, klart man vil ha et fancy et, men det er greit og ta en runde på om alle gjestene er enige i og bruke så mye penger på utdrikningslag.

Skrevet

Ingen togforbindelse mellom her og der.

Jeg sier ikke at selve utdr.laget er dyrt, men totalen blir jo himla dyr! Der er ingen overnattingsmuligheter i bryllupshelgen, kanskje kan noe ordnes helgen da utdrikkningslaget er.

Man kan jo ikke legge skjul på at brudeparet forventer at vi kommer både i utdrikkningslagene og bryllupet, så på en måte legger jeg de litt sammen.

Det er klart jeg unner henne spa, morsomme aktiviteter og gaver, men det blir fryktelig mye med 12000 på bryllupsrelaterte aktiviteter, samme hvor fortjent det er, og samme hvem som inviterer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...