Gå til innhold

Alkoholiker foreldre...dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så frustrert på min mor og stefar som drikke utrolig mye, og nesten hele uka nå! (Jeg besøker dem ikke når de drikker)

Jeg er gravid, og sykemeldt med bekkenløsning og gangvansker... Å mine foreldre ringer til meg, og spør om jeg kan handle 3 liter vodka for dem på polet! (Noe jeg ikke vil.. + at der er midt i uka!)

Og spør om jeg kan komme til dem ( de bor 20 min. unna ) for å ta i mot blomster for henne, (i fra hennes arbeidskolegaer) som kommer på døra, siden hun er "sykemeldt"...

Men siden ikke jeg har villet hjelpe dem når de ikke klarer å gjøre ting for at de er fulle, så fikk jeg melding av henne om at:

- jeg var en dårlig datter osv.. Som ikke stilte opp for dem, noe de hadde gjort for meg opp i oppveksten..

- at hun ikke skulle være med på fødselen, de skulle reise vekk på ferie heller!

- de skulle heller ikke komme i barnedåpen...

- og jeg fikk heller kose meg med familien til min samboer..

Veldig sårendes å høre dette :( har grine i hele dag..

Anonym poster: 9ddb035bfaeb324856e2973af668516b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har et stort problem og er svært urimelige, ikke du! Håper du har god støtte i samboer med familie, for dette høres tøft ut.

Skrevet

Det er ikke din mor som snakker, det er alkoholikeren som snakker.

Jeg syns du gjør det rette her.

Ta kontakt med Anonyme alkoholikere, og hør om det finnes en gruppe for pårørende i nærheten av deg.

Du gjør det rette, men du trenger hjelp til å skille hva alkoholikeren sier..........innerst inne tror jeg du vet at din mor ikke hadde sagt så sårende ting om hun var endru.

Lykke til

Anonym poster: 3ed5a6adc201b2726414602e16984c23

Skrevet

Dette er virkelig ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for!! De har en sykdom og forstår ikke hva sykdommen får dem til å gjøre mot sine nærmeste. Det viktigste nå er å ta hånd om deg og barnet ditt. Send dem brosjyrer om AA og behandlingsklinikker og et brev om hva dette gjør med deg. Har du noen søsken eller andre i familien du kan få snakke med?

Anonym poster: e2bc5c9f862552f410e22245b52ba5e9

Skrevet

Ja har god støtte i min samboer heldigvis! :) han mener jeg skal ignorere dem nå helt til de kommer med en unskyldning. Men hva hjelper det?

For de "husker" vell ikke noe av de de har sagt når de blir edru igjen..

Synd de skulle begynne med dette, nå igjen når de skal bli besteforeldre snart..

Skrevet

Urimelig av henne. Jeg hadde svart at det er en selvfølge å stille opp for sine barn når man har valgt og sette de til verden. Et barn blir ikke bedt om å bli født og kan ei heller velge foreldre. Man skylder ikke foreldrene sine noe selv om de har stilt opp i barndommen. Jeg ønsker uansett ikke å ha med en alkoholiker på min største opplevelse her i livet. Mitt barn fortjener å være omringet av mennesker som er glad i og stiller opp for det. God tur! Vet du hi, sånne mennesker trenger man ikke i livet sitt, selv om det sårer at en mor kan si noe slikt. Håper du har en god svigerfamilie.

Anonym poster: 3ee85f7abaa699ab46240fc227a46109

Skrevet

Har en bror som kuttet kontakten med dem (pga. drikkingen..) når han ble far for 2 år siden. God støtte i han :)

Men de forstår ikke at de har et problem, det er jo alle andre som har et problem...

Jeg trodde nå at de hadde skjerpet seg, men tok vist feil :(

Skrevet

Jeg hadde kutta kontakten og sagt at døra står åpen den dagen de har begynt med behandling og har vært edru over en lengre tid.

Anonym poster: 3ee85f7abaa699ab46240fc227a46109

Skrevet

Det er desperasjon og alkoholen som snakker, ikke mammaen din. Det er veldig dårlig av henne å legge det over på deg og få deg til å føle deg dårlig. Det er ganske vanlig hos de som er avhengie. Jeg snakker av erfaring. Min mamma var alkoholiker og pillemissbruker.

Og du, ingen i min familie eller slekt kom i dåpen. Det ble en fin dag med min samboers familie likevel. :)

Skrevet

Hvor enn vanskelig det er, så må du huske at du ikke er ansvarlig for dine foreldres alkoholproblem. Du har ditt liv og har en egen liten familie nå. Det er dessverre ikke mye du kan gjøre. Dette må de klare selv.

Skrevet

Ganske typisk rusatferd. Fortsett som du gjør, du er i din fulle rett til å sette grenser og gjøre det du gjør. Trenger du dette mennesket med deg på fødselen?

Skrevet

Nå er jeg så frustrert på min mor og stefar som drikke utrolig mye, og nesten hele uka nå! (Jeg besøker dem ikke når de drikker)

Jeg er gravid, og sykemeldt med bekkenløsning og gangvansker... Å mine foreldre ringer til meg, og spør om jeg kan handle 3 liter vodka for dem på polet! (Noe jeg ikke vil.. + at der er midt i uka!)

Og spør om jeg kan komme til dem ( de bor 20 min. unna ) for å ta i mot blomster for henne, (i fra hennes arbeidskolegaer) som kommer på døra, siden hun er "sykemeldt"...

Men siden ikke jeg har villet hjelpe dem når de ikke klarer å gjøre ting for at de er fulle, så fikk jeg melding av henne om at:

- jeg var en dårlig datter osv.. Som ikke stilte opp for dem, noe de hadde gjort for meg opp i oppveksten..

- at hun ikke skulle være med på fødselen, de skulle reise vekk på ferie heller!

- de skulle heller ikke komme i barnedåpen...

- og jeg fikk heller kose meg med familien til min samboer..

Veldig sårendes å høre dette :( har grine i hele dag..

Foreldrene dine er syke, så hva de sier må du nesten lukke ørene for! Gi de beskjed om at du vet de er syke og at de trenger hjelp. Dersom de innser problemet selv er du villig til å hjelpe de med behandling og å få familien opp på bena. I motsatt fall er de kun velkomne i edru og hyggelig tilstand. Tro meg kjære hi, dette er eneste måten du vil overleve dette på!

Anonym poster: 45f7760d912cebd1439b77ebf99433d4

Skrevet

Syke egoistiske drittfolk. Men hvorfor i all verden vil da ha en slem alkoholisert mor med på fødselen uansett? Og si til dem at det er bare fint om de holder seg unna barnedåpen, hvem vil ha fulle ekle mennesker ravende rundt i en barnedåp uansett.

Anonym poster: 0a7b2602fcd606ea0a2acf594f00a41e

Skrevet

Uff, så trist å lese :-( Mannen min har følt på akkurat det du beskriver der, og det er fryktelig leit at foreldre kan oppføre seg sånn.

Alkoholikere er særdeles egosentriske. De evner ikke å se andre enn seg selv og sine egne behov. Det er standard for de aller aller fleste misbrukerne. Det er ingenting du egentlig kan gjøre for å hjelpe dem, så lenge de ikke er villige til å gjøre noe med problemet sitt selv. De må komme til et punkt der de innser at de faktisk har et problem, og at de er rusmisbrukere.

Det jeg vil råde deg til, er å gjøre som mannen min gjorde, nemlig å sette et ultimatum. Si at du ikke ønsker å treffe dem så lenge de holder på som de gjør. Og at de heller ikke får omgås barnet ditt. Tilby dem å stille sammen med dem på AA-møter, men ingenting annet!

De vil garantert synes du er urimelig og kjefte på deg, for de ser ikke selv hvor galt det er. Men det er da du må stå på ditt. Det er ingenting annet å gjøre hvis du skal ha et levelig liv selv!

Forferdelig vanskelig, og jeg føler virkelig med deg. Det tærer veldig! Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Syke egoistiske drittfolk. Men hvorfor i all verden vil da ha en slem alkoholisert mor med på fødselen uansett? Og si til dem at det er bare fint om de holder seg unna barnedåpen, hvem vil ha fulle ekle mennesker ravende rundt i en barnedåp uansett.

Anonym poster: 0a7b2602fcd606ea0a2acf594f00a41e

Konstruktivt, det må jeg si. Tror ikke rådene dine er til god nytte. Jeg har selv hatt en akoholisert mor og hvor enn slem man kan være i påvirket tilstand så vil man alltid være glad i mamman sin. Det virker det ikke som du forstår. Ingenting er svart-hvitt og ingen er bare slem, full og ekkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...