Gå til innhold

Kveldens utblåsning!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 mnd får flaske. Det har hun fått siden hun var 4 dager gammel. Først og fremst var hun vanskelig å få til å ta puppen. Siden jeg har diabetes ble hun etter fødselen tatt ned til nyfødtintensiven og var der i 2 døgn før jeg fikk henne hos meg. I tillegg bruker man mye energi når man ammer, noe som gikk mye ut over blodsukkeret. Så hver gang jeg ammet fikk jeg lavt blodsukker og måtte hive innpå med mat. Dette var spesielt slitsomt om natta. Oppi alt fikk jeg en alvorlig fødselsdepresjon og jeg var helt utslitt. Da jeg skulle ta valget om jeg skulle fortsette dette eller kutte ut var det veldig tøft. Jeg fikk mye melk og vi har jo alle hørt at "det blir bedre med tiden", "ikke gi opp så lett" og "am for enhver pris". Likevel valgte jeg å gå over til flaske. Det er det beste valget jeg har tatt. Hun har ingen problemer med å ta flasken, er blid og fornøyd hele dagen. Jeg skjønner at de som ammer mener at det er det beste, men hvorfor er det så j**** nøye hva andre gjør?! Noen her inne antyder at vi som gir opp ammingen ikke ønsker det beste for våre barn. Unnskyld meg?! Nei, det er kanskje flere fordeler med å amme, men skulle ønske noen av dere kunne åpne opp øynene å forstå at det passer ikke for alle. Og det er slettes ikke alltid det er det beste for mor og barn!!

 

Ja, det var vel alt jeg egentlig ville si :-) Ha en fortsatt fortryllende kveld!

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst88
Skrevet

Jenta mi på 3 mnd får flaske. Det har hun fått siden hun var 4 dager gammel. Først og fremst var hun vanskelig å få til å ta puppen. Siden jeg har diabetes ble hun etter fødselen tatt ned til nyfødtintensiven og var der i 2 døgn før jeg fikk henne hos meg. I tillegg bruker man mye energi når man ammer, noe som gikk mye ut over blodsukkeret. Så hver gang jeg ammet fikk jeg lavt blodsukker og måtte hive innpå med mat. Dette var spesielt slitsomt om natta. Oppi alt fikk jeg en alvorlig fødselsdepresjon og jeg var helt utslitt. Da jeg skulle ta valget om jeg skulle fortsette dette eller kutte ut var det veldig tøft. Jeg fikk mye melk og vi har jo alle hørt at "det blir bedre med tiden", "ikke gi opp så lett" og "am for enhver pris". Likevel valgte jeg å gå over til flaske. Det er det beste valget jeg har tatt. Hun har ingen problemer med å ta flasken, er blid og fornøyd hele dagen. Jeg skjønner at de som ammer mener at det er det beste, men hvorfor er det så j**** nøye hva andre gjør?! Noen her inne antyder at vi som gir opp ammingen ikke ønsker det beste for våre barn. Unnskyld meg?! Nei, det er kanskje flere fordeler med å amme, men skulle ønske noen av dere kunne åpne opp øynene å forstå at det passer ikke for alle. Og det er slettes ikke alltid det er det beste for mor og barn!!

 

Ja, det var vel alt jeg egentlig ville si :-) Ha en fortsatt fortryllende kveld!

 

Du har nok helt rett der :)

 

Folk burde heller passe sine egne saker!

Sannheten kjenner en på seg selv best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...