Gå til innhold

Svigerforeldre som kritiserer vår levemåte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme hos oss har det primært vært far som har hatt hovudomsorgen for barna våre. Han er MYE flinkere med barna enn meg, i tillegg har han tatt ut største delen av permisjonene. Vi har på en måte byttet kjønnsroller, og jeg er den personen som står for arbeid og den største andelen av inntekten vår.

Dette er noe svigerforeldrene mine mildt sagt blir rasende for! De mener det er slik fordi jeg er lat, og mannen min sjemmer meg vekk. De syns også det er nedverdigende for han som er mann og være "husmor".

Nå skal vi ha et barn til og bestemt at far skal være hjemmeværende en god stund, men vi vet ikke helt hvordan vi skal formidle dette til hans foreldre uten at de flyr i taket?

Anonym poster: a5b56906c71ecd5fa1809fa9e4b3de70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det noen rolle hva de mener da, så lenge dette er riktig for dere?

Skrevet

Men syns dere dette er det riktige for dere begge så kan de vel bare fly i taket?

Har vel ikke så mye å si hvordan dere forteller det. Budskapet er det samme, og er de ikke enige så er de ikke enige i valget deres.

Skrevet

Sett de på plass eller kutt de ut. Er kvinner som er hjemmeværende late og bortskjemte i svigers øyne? De har ingenting de skulle sagt om deres valg. De burde være stolte av sønnen sin som tar så stort ansvar for barna sine og hjemmet og trives (forhåpentligvis) med det.

Anonym poster: f2f9a0ec925dde34e4e6b4a64721d764

Skrevet

Det de mener er egentlig at du bør gjøre mest, og han skal få være lat? Bra dere gjør det som passer best for dere likevel! De roer seg vel ned til slutt :)

Skrevet

Høres ut som m du på et eller annet tidspunkt trenger åmfortelle svigerforeldrenedine akkuratvhva du tenker. Eller aller best - at din mann tar denne jobben da det er hans foreldre og han må faktisk spille en stor rolle i å kreve at de skal respektere både deg, han og deres valg for deres familie.

Kjenner jeg blir provosert på deres vegne.

Hilsen fra en annen kvinnelig breadwinner in the family.... :)

Anonym poster: 7650d439965da7410504b8dceebe5acc

Skrevet

Vi har løst det på samme måte som dere HI. Og mine tradisjonelle svigerforeldre synes heller ikke noe om det.

Er vel ikke så lett å unngå at de går i taket, men som "Elsker livet" sier de får bare fly i taket :)

Anonym poster: b934ed7aabc792a61692e9aa5ed859a1

Skrevet

Ikke si noe, la dem finne ut av det selv. Ved spørsmål: så er det bare sånn det er. Vi gjør om igjen ting som fungerer for oss.

Husk: Man kan åpne for meninger eller man kan la være...

Anonym poster: 4e0bb289ea24e3eb0973142e5b658d68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...