LillePerlen Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Hvordan er dette? Er jo ikke noe fordel for mannen å være hjemme i 10 Uker når han driver sitt eget firma?:-/ Hvordan gjorde dere dette?
Frufluffy Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Her kommer mannen min til å være hjemme 4 uker sammen med meg i ferien i alle fall. Da tar jeg ut ferie i 4 uker og så tar han pappaperm. Han kan egentlig gjøre det to år da har han brukt 8 uker på den måten De trenger jo ikke ta ut ferie utover det når de er selvstendig næringsdrivende. I tillegg kan han jo ta en dag i uken? Du får ikke hans uker overført til deg så enten så mister han dem eller så kan han ta det ut litt her og der. Mange selvstendignæringsdrivene har stor fleksibilitet så da kan han eventuelt jobbe litt mer andre perioder. Da slipper dere i alle fall å miste ukene.
Lilli med småtrolla Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Mannen min skal ta en dag i uken husker ikke hvor mange uker det ble når vi har 80% løsningen...
Lilli med småtrolla Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Ja, han har jo fedrekvote på 12 uker uansett
LillePerlen Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2013 Ja ukene faller bort om han ikke tar de, men lurte Mest på hvordan mennene deres gjør det mtp Jobber som skal gjøres ol. ? Hvordan beregnes pengene når du er selvstendig? Gjennomsnittslønn se siste mnd?
Vårbarnet med to små Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Her skal jeg ta ut ferien min når mannen på papiret har pappaperm. Fem uker i år, fem uker neste år, og to uker neste år der igjen. Det er ihvertfall planen.
LillePerlen Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2013 Så mannen skal jobbe mens du har ferie?
Frufluffy Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Er han selvstendig som i enkeltmannsforetak så beregnes foreldrepengene av de 3 siste ferdiglignede årene Har han AS så blir det i utgangspunkt siste mndslønn. Som selvstendig har man jo en viss fleksibilitet, jeg regner med at her i huset vil dette gå ganske så greit med en dag i uken hvor far har permisjon, det er jo fullt mulig for ham å ha noen lange og noen korte dager i arbeid også.
Frufluffy Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Ja, han har jo fedrekvote på 12 uker uansett Ja han har jo det samme uansett 80 eller 100% Blir veldig mange uker som han kan ta 1dag, kan jo være greit å legge noe i ferien også ?
Siamese Hellhound Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 Husk at dere kan dele permisjonen 50/50 per dag også, altså dere kan ta halve dagen hver (kravet er egentlig at mor skal jobbe minst 50%). Hvis det løser noe... :-)
Frufluffy Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Mor behøver ikke jobbe i pappapermen, far kan kanskje ta to halve dager også
Siamese Hellhound Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Jo, er det ikke noe med at mor må jobbe minst 50%? Eller det er kanskje hvis far jobber halve dager at hun må det. Husker ikke dette helt lenger, jeg...
Frufluffy Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Jo, er det ikke noe med at mor må jobbe minst 50%? Eller det er kanskje hvis far jobber halve dager at hun må det. Husker ikke dette helt lenger, jeg... Om far skal ta ut permisjon utover fedrekvoten er det krav til aktivitet fra mors side, under fedrekvoten er det ikke krav til at mor er i arbeid
Siamese Hellhound Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Åja, det var sånn det var! Sorry, jeg husket bare at jeg måtte jobbe 50% under min manns perm, men han hadde jo faktisk lenger perm enn 12 uker. Takk Fiolfiol for at du korrigerte meg :-)
Frufluffy Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Er veldig lett å bli surrete av alle disse reglene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå