Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Har skrevet her inne før om babyen min på 6,5 mnd som har sluttet å gå opp i vekt. Hun gikk opp 200 gr fra 4-5 mnd og gikk ned 5 gr fra 5-6 mnd. Gikk så ned enda noen 15 gr uka etter. Hun er mye sur, trøtt og utilpass, Fikk beskjed på helsestasjonen om å gi henne mme i tillegg til mm, men problemet er at hun ikke vil ha det :/ Har prøvd med grøt også men hun blir så sint og spytter det ut. Det jeg får i henne utenom ammingen er fruktmos og grønsaksmos, det liker hun godt. I dag ville hun ikke ha grønnsaksmos heller, og når jeg tok av bleia hennes nettopp var det skikkelig stram lukt. Bleiene er aldri fulle, og det kan gå 8-10 timer uten en dråpe i bleia. Har en ekstra kontroll nå til uka pga problemene, men er så bekymret. Tror dere det er urinveisinfeksjon, eller kan hun være dehydrert? Hvilke andre tegn skal jeg se etter? Anonym poster: 0f58f1786119b2320cb6ed100ab827d6
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Du kan kjenne på fontanellen om babyen har nok væske eller ikke. Er fontanellen myk så trenger barnet mer væske. Er den hard så er babyen ikke dehydrert. Er du usikker på barnets tilstand? Ring lege(vakt).
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Friske babyer blir ikke dehydrerte. Min baby har vært dehydrert. Da hadde hun helt tørre bleier i ett døgn og hang "halvdød" i armene mine. Ved urinveisinfeksjon vil de som oftest ha feber. Ta jenta til legen dersom problemet vedvarer. Anonym poster: 4d15f97bb9c1575405ca045ca38b0e78
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Friske babyer blir ikke dehydrerte. Min baby har vært dehydrert. Da hadde hun helt tørre bleier i ett døgn og hang "halvdød" i armene mine. Ved urinveisinfeksjon vil de som oftest ha feber. Ta jenta til legen dersom problemet vedvarer. Anonym poster: 4d15f97bb9c1575405ca045ca38b0e78 Ser nå at jeg ikke nevnte at hun har hatt mye av/på-feber den siste uka. Hun har fæl hoste og er snørrete da, så muligens derfor. Skal sjekke den fontanellen når hun våkner. Vet ikke helt hvor tørre leppene skal være, det er ikke slik at skinnet skreller av, men de er "rynkete" og det har de vært en stund. Ser an tilstanden når hun våkner, ringer legevakten om hun fortsatt er slapp og har feber. Takk for svar. HI Anonym poster: 0f58f1786119b2320cb6ed100ab827d6
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 31. januar 2013 #5 Skrevet 31. januar 2013 Har du prøvd å blande mme og mm da? Sånn at hun kjenner smaken av mm... Eller gi mm på flaske med litt grøtpulver i. Min gikk opp 300 gr fra 4-5 mnder han. Han blir 6 mnder i februar. Måtte begynne å gi mme i jula da han virket utilpass med kun mm, det mettet ikke nok. Han har tydelig gått opp i vekt nå, det kjenner jeg uten å ha veid han. Men nå spiser han grøt, middag, fruktmos og mme + litt mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå