Gå til innhold

Tips til en omgangssyke-jomfru!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann blir snart 4, og så lenge han har levd har vi ikke hatt omgangssyke i hus. Nå ser det imidlertid stygt ut. Han hadde vondt i magen en times tid før leggetid, litt kamper, tror jeg. Prøvde å gå på do uten hell. Nå har han våkna til tre ganger, gråter og jamrer seg over magen. Tror ikke han vet hva kvalm eller kaste opp er. Tips? Vet det går i barnehagen nå.

Hvis det braker løs - har dere kanskje noen gode overlevelsesstrategier gjennom sjauen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg kladder overalt rundt ungen, særlig i senga og sofaen.

Fåes kjøpt på apoteket, heter Attends tror jeg.

Skrevet

Vi hadde den sjauen der for en uke siden, første gang for snart 3 åringen.

Var ikke annet å gjøre enn å ta det med et smil og få henne til å vite at det ikke er hennes feil at hun kastet opp i hennes og vår seng pluss 4 klesskift og teppe, sofa og gulv....... Hun er velig samvittighetsfull så var veldig fortvila her.

Det er fryktelig slitsomt når det står på, men heldigvis så er det fort over. Her varte det i ca 1 døgn!

Ellers er det å finne mat som muligens holder seg nede. All drikke kom her opp igjen, men kjeks (marie og ritz) holdt seg nede. Er ikke så mye næring, men bedre enn ingenting :-)

Lykke til, håper det bare var magevondt og ikke starten på omgangssyken :-)

Skrevet

Har også en 4 åring som hadde spysjuke for første gang her før jul. Han begynte å spy sent om kvelden(spydde i senga første gang) så jeg og han installerte oss på sofaen. Bøtte klar og sofaen tildekket av engangskladder(foreberedt? å jada :-P ) og håndklær. Hn skjønte tegninga ganske fort heldigvis. Han sov mellom slagene og det merkelige var at han spydde hvert 20 minutt hele natta. Jeg lå våken og når det nærmet seg 20 min. så satt jeg klar og fikk han til å spy i bøtta.

Man skal jo passe på å gi drikke, men jeg holdt litt tilbake de første timene for å ikke stresse magen unødig. Han spydde i 6 timer, så var det gjort.

Og jeg ble ikke syk selv den runden, men når lillesøsteren fikk det en liten uke senere måtte jeg til pers jeg også(første spysyke på 22 år, blææh)

Anonym poster: aee4569861b1b76e982e67c1019e431b

Skrevet

Takker, damer! Han sover, men jamrer seg i søvne.... Baaaaad feeling....

Skrevet

Dekk til senga med håndklær og ha bøtte klar. Gjør klar en bøtte med klorvann som du vasker over overflater med. Bedre med klor enn med sprit.

Eplejuice er litt kvalmestillende å drikke. Gi ellers det han har lyst på. Salt kjeks/chips er bra.

Hilsen en veteran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...