Gå til innhold

Nå skal jeg kaste ut en påstand.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn av pedagoger blir ufordragelige fordi foreldrene har vært for pedagogiske i oppdragelsen. De barna mangler respekt for autoriteter og andres eiendom.

Kjør debatt!

Anonym poster: e547800277f547e6aefeab470f511fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt bidrag til debatten er: Gjesp!

Anonym poster: d8a274cc83e16d30dad0adcb983550b1

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva er "for pedagogisk"?

For lite bank, betydde det i min barndom.

Skrevet

Sidan far min er pedagog, og mor mi er det ikkje, så er eg berre halvegs uspiseleg?

Stemmer sikkert ;)

Skrevet

Da må du først definere "pedagogisk".

Skrevet

piss on you... (foreldrene mine er ikke pedagoger)

Anonym poster: 4b2c222c382ccb232d8462fa9ff5d016

Skrevet

Har ett par venninner som er pedagoger. Den ene er veldig streng, og den andre er ikke det. Er uten tvil barna til den strenge pedagogen som oppfører seg og klarer seg best sosialt. Barna til den andre er vant med å kverulere på alt, mens mor forklarer pedagogisk. Blir rett og slett for mye pedagogikk i situasjoner der det trengs klare beskjeder og enkle beskjeder.

Skrevet

Jeg kjenner lærerunger som er uspiselige, og jeg kjenner andre unger som er uspiselige.. Klarer neimen ikke å bestemme meg for hvem som er verst jeg..

Anonym poster: e1f50bb903275f34e9f55db4b5ccf916

Skrevet

Hvorfor er pedagogikk motsatsen til respekt for autoriteter?

Skrevet

Barn av påståelige og ensporede voksne blir noen ufordragelige drittunger fordi de ikke har lært seg å være høflige.....

Anonym poster: 007ac51b63609f76edd7ea47bc6f2a64

Skrevet

Barn av psykologer blir spesielle og skal analyserer alt og ingenting. Hun løy på seg en voldtekt, 3 år etter det liksom skjedde anmeldte hun 2 gutter, saken ble henlagt, men hun fikk mellom 200 000-300 000 kr i erstatning. Syke syke kjerringen. Alt handler om hun, uansett hva som har skjedd med deg klarer hun å vri det til å handle om hun selv. Går/gikk selv til psykolog og skulle liksom bli psykolog selv, selvom hun aldri klarte å fullføre vgs. Nå har hun fått en sønn og stakkars barn sier bare jeg.

Regner med det blir en bv sak der..

Anonym poster: 31ed222d6814f46e06b681e7e9e20dc4

Gjest overlord
Skrevet

Hadde du enda bygget påstanden din på noe, så skulle jeg heller engasjert meg, men dette ble for dumt.

Skrevet

Barn av psykologer blir spesielle og skal analyserer alt og ingenting. Hun løy på seg en voldtekt, 3 år etter det liksom skjedde anmeldte hun 2 gutter, saken ble henlagt, men hun fikk mellom 200 000-300 000 kr i erstatning. Syke syke kjerringen. Alt handler om hun, uansett hva som har skjedd med deg klarer hun å vri det til å handle om hun selv. Går/gikk selv til psykolog og skulle liksom bli psykolog selv, selvom hun aldri klarte å fullføre vgs. Nå har hun fått en sønn og stakkars barn sier bare jeg.

Regner med det blir en bv sak der..

Anonym poster: 31ed222d6814f46e06b681e7e9e20dc4

At det var?

Skrevet

Så siden moren min er pedagog og faren min ikke så er jeg halvveis ufordragelig, mens eldstedatteren min som bare er oppdratt av meg er fullstendig ufordragelig? Merkelig nok ikke de tilbakemeldingene jeg har fått på henne :)

Det kan jo kanskje hende, bare kaaanskje, at hvilken oppdragelse ungene får ikke bare er avhengig av hvilken utdanning foreldrene har, men også foreldrenes ressurser, bakgrunn og personlighet?

Skrevet

Jeg er faktisk veldig Enig med deg Hi! Skjønner godt hva du mener å det stemmer det du sier.

Anonym poster: 3c15e5052dce26de0feae0829515831a

Skrevet

Barn av pedagoger blir ufordragelige fordi foreldrene har vært for pedagogiske i oppdragelsen. De barna mangler respekt for autoriteter og andres eiendom.

Kjør debatt!

Anonym poster: e547800277f547e6aefeab470f511fd6

Min venninnes far er professor i pedagogikk. Han brøt kontakten med henne da han giftet seg på nytt og fikk sitt andre kull med barn.

"Overpedagogisk" er vel ikke helt ordet.

Anonym poster: 0a31d21da5eeb272f6ac6f009f928133

Skrevet

Jeg tror du forveksler "pedagogisk" med ettergivende og grenseløs. Dessverre en vanlig feil, som ikke stemmer med virkeligheten.

Anonym poster: 9bcebf68fbb2f06756f8906e18d09e91

Skrevet (endret)

Skjønner litt hva du mener selv om jeg tror du skrev dette mest for å få en opphetet debatt.

Det man ofte legger merke til hos pedagoger (både på arbeid og med egne barn) er at alt skal snakkes ihjel! Noen ganger er en spade en spade og nei er nei!

Endret av Stinkerbell82
Skrevet

wræææææææææææææææææææææ =) zzzzzz......

Anonym poster: c6fa56342f7aa73a97a6e05307fb994f

Skrevet

Hvis for pedagogisk betyr at man skal forklare og få barnet til å forstå og akseptere alle avgjørelser, da tror jeg du har rett.

I det jeg har lest om forskning om foreldrestil og utfall i barnets atferd, har jeg lest at barn med autoritative foreldre klarer seg best. Jeg vil tro at lærere faktisk ofte er autoritative, men det varierer selvfølgelig.

Til deg som snakker om psykologers barn - jeg skjønner at jeg har mye glede i vente. Falske anklager om overgrep og annen moro. Fint at du advarte meg da, visste nemlig ikke at det var det jeg hadde i vente ;-)

Skrevet

Tullball!

De som sverger på at dette er sant legger bare merke til de pedagogbarna som ikke oppfører seg, for de passer inn i de forutinntatte meningene de har. Barn av pedagoger som har oppdragelse, eller barn av tannleger, gravemaskinførere, sykepleiere osv som ikke eier folkeskikk blir heller ikke lagt merke til på samme måte.

Skrevet

Men det er jo så deilig å "ta" noen, Himmel og Hav! Det er deilig å være unyansert og kategorisk. Forbehold og nyanser, skal vi virkelig kreve det, mener du? ;-)

Skrevet

Jeg er pedagog og er til tider ikke i det hele tatt pedagogisk ovenfor mine egne barn! Fordi følelser og pedagogikk til tider kræsjer så det synger etter!

Jeg tror at fordi jeg har den utdannelsen jeg har så blir mine barn behandlet på en fin og ordentlig måte (når vi ikke krangler) fordi jeg har innsikt i barns psykiske helse.

Det er nok mange som skulle hatt mer bakgrunnskunnskap om barn før de fikk de...

Anonym poster: 00f67282d53fc6744444b7083e643bbf

Skrevet

Men det er jo så deilig å "ta" noen, Himmel og Hav! Det er deilig å være unyansert og kategorisk. Forbehold og nyanser, skal vi virkelig kreve det, mener du? ;-)

Njæææ, kreve kan vi vel kanskje ikke, men jeg tar meg stadig i å håpe på at voksne mennesker skal utvise et snev av gangsyn og evne til refleksjon. Med årene har jeg vel begynt å innse at nøkkelen til å ikke bli skuffet over mine medmennesker er å legge lista så lavt at det kan subbes over i raggsokker. Allikevel er det en gjenstridig, optimistisk, liten rakker, bakerst i hjernen min, som insisterer på at: "Joda, folk flest kan bedre!" Da har jeg noen strålende kynismefrie dager, inntil nok et voksent, og tilsynelatende oppegående, menneske lirer ut av seg ting som er så blåst at håpet nok en gang slukner. :D

Skrevet

Et barn som er litt sta, som ikke alltid aksepterer "sannheter" gitt av voksne, som er nysgjerrig og søkende er bedre enn barn som ikke har egne meninger, ikke er vant til å utfordre autoriteter og som mangler fantasi.

Nå er det ikke sikkert at dette kommer av at foreldrene er "pedagogiske", men jeg vet i hvert fall at mine barn ikke skal bli bedt om å aldri stille spørsmål til det som for dem er uforståelige avgjørelser. Å si til barn "det bare er sånn" er ikke en god oppdragelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...