syngegeita Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Jeg har fått brystbetennelse i den ene puppen min og i tillegg har jeg et infisert sår på brystvorten så jeg klarer ikke amme på det brystet nå. Hun ammer på det andre brystet, men jeg er usikker på om hun får nok så jeg skal prøve å gi henne litt av det jeg har melket ut av det vonde brystet. Hun er 19dager gammel og vi skal fortsette med amming av begge bryst når puppen blir frisk igjen. Ville du gitt med kopp eller flaske? Hun får forresten smokk og amminga vår er helt etter boka. Endret 31. januar 2013 av syngegeita
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Jeg hadde nok gitt av flaske. :-) Håper brystet blir snart bedre. Sånn er så vondt. :-/
TPK Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Jeg ville ikke brukt kopp. Vi brukte det på sykehuset 2 dager med første fordi han ikke fikk til å ta puppen. Var ett helvete å venne ham av med den etterpå! Hvis hun tar flaske er jo det det beste.
Snellamedto Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Jeg hadde 3 brystbetennelser før gutten hadde rukket å bli tre uker... 40 i feber og legevakt midt på natta, var kun antibiotika som fikk fiksa saken til slutt. Fikk så mye betennelse pga han var sugesvak og fikk ikke ut melka, og det gjør jo vondt verre. Beste medisin for brystbetennelser er å amme så ofte som mulig, selv om det gjør ulidelig vondt. Det er veldig viktig å få tømt brystet!! Det med såret vet jeg ikke så mye om da.. Men til spørsmålet ditt, min erfaring: gutten vår fikk ikke i seg mat og gikk ned i vekt i tre uker før han nådde fødselsvekt. Vi måtte gi med både kopp og flaske, men koppen gav vi raskt opp altså.. Det er noen som klarer det, men vanligvis ender det med søl, skrik, gulp, hikst og melk i vrangstrupen. De skal egentlig lepje i seg melka, som en katt, men jeg har til gode å høre om babyer som har greid det. Siden melka enten ble sølet ut eller hikstet og gulpet opp igjen, hjalp det ganske lite på matinntaket gitt... waste of good milk, som vi sa!! Vi ble beordret over på flaske av ammepoliklinikken på riksen da han var tre uker. Det var himmel på jord for alle parter. Lykke til, og god bedring!!
syngegeita Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2013 tusen takk for tilbakemeldinger og bedrings-ønskene! Jeg går på antibiotika som har begynt å virke nå! I tillegg til å få pupp fikk hun flaske og det gikk helt utrolig bra! Godt å vite at hun ble mett! Off, etter å høre deres erfaringer med kopp er jeg glad for at hun tok flaska hos meg!
Frufluffy Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Jeg brukte sånt silikonskjold på puppen da jeg hadde sår for å få til å amme. God bedring
Sommerfugl78 Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Hørt om, men ikke prøvd, å gi melk i en sprøyte inn i munnen, samtidlig som barnet suger på en finger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå