Gå til innhold

Har alle barselgrupper treff hjemme hos folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt stress jeg, men samtidig koselig. Hmm...jeg vet ikke helt hva jeg vil!

Anonym poster: 2c1c17150db59da2e37bbb43a0221c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye arbeid. Flere så derfor går ut i stedet. Ellers synes jeg folk bør ta med mat og drikke selv. Blir mye om en person skal lage mat og drikke til 12 damer liksom.

Anonym poster: 6ba8452a57f03c7c3ac930c5548e9f5b

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Vi hadde de tre første treffene på helsestasjonen, deretter har vi rulert på å ha det hjemme. Man trenger ikke lage noe avansert hvis man er mange, holder i massevis med brødskiver/rundstykker og litt pålegg.

Skrevet

Vi var bare 6 stykker, og flere hadde dårlig råd så det ble naturlig å være hjemme. Veldig koselig,

Men ser at det blir stress om en er en større gruppe... Hjemme hos meg kan vi faktisk bare sitte en 6-7 stykker,, så hadde ikke hatt mulighet dersom det var en stor gruppe.

Skrevet

Vi har foreløpig hatt dem på kafe, men skal nå begynne å ha det hjemme. Dersom man er enige om grad av bevertning og dette ikke er altfor mye så syns jeg det blir godt å være hjemme hos noen/oss. Babyene er nå på det stadiet at kafebesøk er kjedelig og da er det jo mye greiere å kunne legge dem på gulvet i en ren og varm stue og leke med dem! Men om det kreves fullt måltid og barristakaffe så skjønner jeg at folk syns det blir litt stress..og hvis gruppen er veldig stor. Vi er 6-7stk.

Skrevet

I den første baraelgruppa jeg var med eldste gjorde vi det enkelt. Alle tok med egne matpakker, mens den som var vertinne serverte te/kaffe.

I den andre barselgruppa jeg var med i var det helt håpløst, de første la lista så høyt. Rene gourmet-treffene og det ble liksom en konkurranse om ikke bare ha det beste på bordet, mens det mest eksklusive retten. Når de kom til meg fikk de hatting rundstykker og 2-3 pålegg.....

Med nr 3 gadd jeg ikke barselgruppe.....

Anonym poster: cd0fb452a6b790c17e4b6331a47bb757

Skrevet

Vi hadde det hjemme, men veldig laid-back. Som regel brødskiver, eller posesulle med baguetter :-) Men alltid noe godt etterpå, men det kunne være alt fra hjemmebakst til stratos.

Maten var ikke i fokus. Man bør jo ta høyde for at enkelte nybakte mødre ikke har tid/ork til å kokkelere noe særlig.

Skrevet

Vi hadde det også hjemme. Mye koseligere for barna som kan ligge og kose seg på gulvet og kikke på hverandre. Opp til deg selv hvor mye stress du vil lage. Som andre her sier kommer du langt med frosne rundstykker og pålegg :-) Evt noen kjeks til dessert.

Skrevet

Vi hadde det hjemme på rundgang. Ikke noe stress å ha det hver 4., 5. eller 6. uke da. Vi lagde lunsj. De som bodde i blokk hadde ikke treff, da det var vanskelig med vognplass. De hadde alltid med frukt eller noe godis. Grei ordning!

Skrevet

jeg ville ikke ha masse folk hjemme hos meg og valgte derfor å trekke meg ut av gruppa.

Anonym poster: 63a394d9589e38b264607faee1535517

Skrevet

Vi begynte på kafé, men det ble mye stress med babyen, var som slet veldig med amming og en som gråt mye, min sov aldri i vogn... Etter 2 treff bestemte vi oss for åheller treffes hos hverandre. Var bare koselig, enkel servering og skravling mens babyene lekte på gulvet eller sov i vognen sin. Vi var 6 i gruppen så det var. Ikke uoverkommelig.

Anonym poster: d75994691ea5a5e7fd51efe2c6d09015

Skrevet

Med første var vi hjemme hos hverandre. 6 stykker, jeg bodde trangest, men det gikk akkurat. Serverte kun kaffe/te og kjeks/frukt etter instrukser fra helsestasjonen. Med nummer to ville de gå tur.. Det ble bare stress for min del så jeg droppa ut etter noen ganger. Men var med venninner i ein babyklubb vi lagte. 6 stykker med barn født fra juli til november. Veldig koselig. Da hadde vi varm lunsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...