Gå til innhold

tilkallingsvikar, syk og permisjon


Lea87

Anbefalte innlegg

Hei lurer på en ting jeg .

Jeg jobber som viker på 2 plasser (tilkallingsvikar) men siste året har jeg jobba 80-100 prosent så nå nar jeg er syk har jeg rett på sykepenger frå nav.

Men lurer på en ting , hvis det blir sann at jeg må bli sykemeldt videre i svangerskapet (for eksempel svangerskapskvalmen og oppkast ikkje slutta) har jeg rett på permisjon peng da?

det er sagt at tilkallingsvikar har rett på permisjon peng av de 6 av de 10 siste månedenne ute på jobb. men hvis jeg er syk er jeg ikkje ute på jobb :-/

Trodde ikkje jeg skulle bli så syk igen og skulle klare å jobbe dinne gangen, men håper selfolgelig at jeg blir fortest mulig frisk og kan gå tilbake til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem kan få foreldrepenger?

Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

  • sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet
  • pleie- og opplæringspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet
  • arbeidsavklaringspenger (AAP)

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

  • lønn fra arbeidsgiver under utdanning
  • ventelønn
  • avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste

hentet fra:

 

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk før svar :-) da slepp jeg å lure på det. krysser fingrer at jeg blir fort frisk og håper jeg får komme meg tilbake på jobb !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...