Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei lurer på en ting jeg .

Jeg jobber som viker på 2 plasser (tilkallingsvikar) men siste året har jeg jobba 80-100 prosent så nå nar jeg er syk har jeg rett på sykepenger frå nav.

Men lurer på en ting , hvis det blir sann at jeg må bli sykemeldt videre i svangerskapet (for eksempel svangerskapskvalmen og oppkast ikkje slutta) har jeg rett på permisjon peng da?

det er sagt at tilkallingsvikar har rett på permisjon peng av de 6 av de 10 siste månedenne ute på jobb. men hvis jeg er syk er jeg ikkje ute på jobb :-/

Trodde ikkje jeg skulle bli så syk igen og skulle klare å jobbe dinne gangen, men håper selfolgelig at jeg blir fortest mulig frisk og kan gå tilbake til jobb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015022-tilkallingsvikar-syk-og-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem kan få foreldrepenger?

Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

• sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet
  • pleie- og opplæringspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet
  • arbeidsavklaringspenger (AAP)

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

• lønn fra arbeidsgiver under utdanning
  • ventelønn
  • avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste

hentet fra:

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...