Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Når og hvordan fant dere det ut? Har et barn som har slitt med konsentrasjonen, og sliter med lesing på skolen. Kom til å tenke på dysleksi. Hvordan går man frem for å finne ut av slikt? Anonym poster: bdb63a06b73871ca31385164c2242ca3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 HVilken klasse går barnet ditt i? det er skolen som skal gripe fatt i dette og få noen fra PPT til å komme og se hva som kan være problemet og hva man kan gjøre for å hjelpe. Har en gutt i 3. klasse som leser sakt - han skal snart få noen fra PPT til å sjekke ham. Jeg tror ikke han har dysleksi, men hvis de finne rut noe viktig, eller har noen triks som kan hjelpe ham til å øke lesehastigheten, så er det helt topp. Anonym poster: 264bb2c70eb339d7505a72f746131a0a
Elvedatter Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Jeg har det. Fant det vel ut ca 3-4 klasse tenker jeg. Fikk først briller, men det fiksa ikke problemet. Så da ble det oppdaget. Jeg hadde vell ikke konsentrasjons vansker, jeg hang bare etter de andre mer og mer. Jeg fikk forskjellige tester husker jeg for å fastslå akkurat hva slags vansker jeg hadde. Endret 31. januar 2013 av Elvedatter
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Er det mulig å ta noen teste som voksen? Jeg har alltid hatt store problemer med å stave, lesing går helt fint. Husker at jeg alltid fikk karakteren NG på stiler jeg skrev på skolen. Alltid masse skrivefeil. Jeg har tenkt lenge på om jeg kan ha dysleksi, men vet liksom ikke helt hvor jeg eventuelt skal henvende meg. Anonym poster: 3444d7af3a2bfbaf43ffac28c23bd0b7
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #5 Skrevet 31. januar 2013 Har en som har fått oppfølging av BUP p.g.a. konsentrasjon/språk. Går kun i 1.klasse, men sliter med lesing. Er vel for tidlig, men kom til å tenke på om det kunne være noe å ha i tankene. Anonym poster: bdb63a06b73871ca31385164c2242ca3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #6 Skrevet 31. januar 2013 Jeg fant det ut i 2. klasse tror jeg. Har aldri slitt med konsentrasjonen. Anonym poster: c03e9def9b9b120b4b74d82080aa1977
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #7 Skrevet 31. januar 2013 Hvordan fant de det ut da? Anonym poster: bdb63a06b73871ca31385164c2242ca3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #8 Skrevet 31. januar 2013 Du kan starte med å ta kontakt med skolen. Si at du har mistanke om at ditt barn har dysleksi, og be om at barnet blir utredet. Skolen vil melde barnet til PPT (pedagogisk-psykologisk tjeneste), som tester barnet. Du kan også selv melde barnet opp til PPT, hvis du foretrekker det. Anonym poster: 55a3f23a3d1d4ebd8e934da1a7860eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå