Gå til innhold

Bilsete vs bilpute jente snart 5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Jeg har sete til henne og bruker jo helst det, men sambo har pute i sin bil. Den har kun blitt brukt til korte turer til og fra bhg i nødstilfellet. Er 500m og halvparten er på vår private vei...

Men nå er det vanskelig med det setet vi har. Med dress etter bhg så blir det veldig trangt, og aktiviteter vi skal på som krever dress og har begrensede skiftemuligheter er det jo en utfordring.

Har BeSafe 123 stol, og skal jo holde lenge denne. Ryggen er nå stilt på maks høyde for å være høy nok til henne som er ganske høy...

Lurer nå på å ha pute jeg også (vet stol er tryggere) slik at vi bruker dette de gangene nå på vinteren at setet blir litt lite...

Langturer og sommer blir med stol...

Hva tror dere? Dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk trygg trafikk sine sider om anbefaling.

Hodet er fremdeles veldig tungt ifht kroppen og jeg hadde heller kjøpt et sete til. Det er ikke så veldig dyrt om du kjøper på biltema eller også i en del andre forretninger. Selv om setet kanskje ikke var best i test, så er de jo godkjente.

Skrevet

Jeg hadde brukt stolen selvom det er litt trangt og heller tatt av henne dressen når dere skal kjøre bil, evt. kjøpt en litt større stol. Gutten min på snart ti år sitter fortsatt i stol, cybex solution xfix.

Og til deg som anbefaler å kjøpe en biltema stol, de stolene er like sikre som en beltepute fordi de har null hodebeskyttelse. Dritt stoler som burde vært ulovelige å selge, det gjelder btw alle sånne billig stoler som selges rundt omkring -IKKE KJØP DET!!!

Skrevet

Hadde ikke byttet til bare pute til en på 5, det er for tidlig. Det finnes jo ingen sidebeskyttelse i pute....

Vi har Britax sin beltestol til alle tre ungene. Og selv eldste på snart 7 har god plass i det samme hvor tykk dress han har på.

Skrevet

I min bil blir sete og litt lite med dress og det hele oppi, men pleier dra ned dressen så den ligger, henger med beina ned mot gulvet. Bretter den litt over skoene. :)

Skrevet

Har dieselbil og i kaldt vintervær kan jeg ikke ha henne uten dress i bilen siden den ikke blir varm.... Selv om det er en 2006modell..

Dieselvarmeren skulle vært byttet, men har ikke 10000 til det nå...

Da er det selvfølgelig billigere med ett nytt sete, men jeg tror jeg får samme problemet med det. Hun er ikke liten av vekst. Er over 120 høy og veier 26,5 kilo.... Er å få kroppen inni sete som er problemet, men går bra i sitte delen... Er ikke mye hjelp i et sete om hun sitter feil i det heller....

På langtur blir jo bilen varm tilslutt og det gjør det jo selvfølgelig også i mildere vær (vår, sommer og høst).

Trodde besafe 123 var en ganske stor beltestol jeg... Men mulig jeg tar feil der.. Måtte bytte til denne tidlig siden det isofix sete som skulle holde til hun var 4 var for lite både med lengde, og bredde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...