Mamma til 3? Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 ... får dere smerter i beina når dere kommer over en viss TSH-grense? Dette var blant de få symptomene jeg hadde da jeg fikk diagnosen, TSH var den gang skyhøy. Jeg var ute og gikk i går, raskt, og da kjente jeg det igjen. Det sitter framme på skinnleggen, føles litt som krampe, uten at det er det. Det er ikke gangsperr, og jeg er ikke så dårlig trent at jeg skulle få vondt av så lite. Fikk målt verdiene i desember i fjor, og de var fine, men nå begynner jeg å lure på om dette er et tegn på at begynner å bli lav. Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Moren min får vondt i beina. Jeg får vondt overalt egentlig. Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4
Mamma til 3? Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2013 Takk for svar! Merker du fort om du er lav? Trodde ikke jeg var så følsom, men mulig man blir det når man først har vært riktig dosert en stund.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Takk for svar! Merker du fort om du er lav? Trodde ikke jeg var så følsom, men mulig man blir det når man først har vært riktig dosert en stund. Jepp. Merker jeg blir fort sliten, får ikke pustet ordentlig, så jeg merker på ben og armer at de blir svake av oksygenmangel, om du skjønner. Så får jeg diffuse magesmerter, smerter i muskler og ledd, og svært vondt i øynene (Jeg har Graves sykdom i tillegg) Mister hår, legger på meg, masse vann i kroppen, osv. Men mitt stoffskifte svinger kraftig, så jeg kan glatt legge på meg 20 kilo på et par uker liksom (Hello stretch marks...) Legen min opererer med en svært lav øvre grense på medisiner, så jeg har ikke vært riktig dosert på kanskje fem år. Konstant kamp for å øke dosen. Håper du har det lettere med din lege Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4
Mamma til 3? Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2013 Takk for svar! Merker du fort om du er lav? Trodde ikke jeg var så følsom, men mulig man blir det når man først har vært riktig dosert en stund. Jepp. Merker jeg blir fort sliten, får ikke pustet ordentlig, så jeg merker på ben og armer at de blir svake av oksygenmangel, om du skjønner. Så får jeg diffuse magesmerter, smerter i muskler og ledd, og svært vondt i øynene (Jeg har Graves sykdom i tillegg) Mister hår, legger på meg, masse vann i kroppen, osv. Men mitt stoffskifte svinger kraftig, så jeg kan glatt legge på meg 20 kilo på et par uker liksom (Hello stretch marks...) Legen min opererer med en svært lav øvre grense på medisiner, så jeg har ikke vært riktig dosert på kanskje fem år. Konstant kamp for å øke dosen. Håper du har det lettere med din lege Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4 Takk igjen Høres ikke godt ut med Graves - kjenner ei med det, og har forstått at det ikke er spesielt behagelig. Ikke rart du sliter litt med svingninger da, kanskje. Min lege er stort sett super, og jeg går til endokrinolog i tillegg, så jeg skal nok få økt dosen ganske lett om det trengs
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #6 Skrevet 31. januar 2013 Får ikke vondt, men blir hjerneskadet. Helt dum, ute av stand til å skjønne enkle setninger, forklare noe, tenke. Grusom, grusom følelse. Anonym poster: f289f10eb72dc977fddda2c2f5830084
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2013 #7 Skrevet 31. januar 2013 ... får dere smerter i beina når dere kommer over en viss TSH-grense? Dette var blant de få symptomene jeg hadde da jeg fikk diagnosen, TSH var den gang skyhøy. Jeg var ute og gikk i går, raskt, og da kjente jeg det igjen. Det sitter framme på skinnleggen, føles litt som krampe, uten at det er det. Det er ikke gangsperr, og jeg er ikke så dårlig trent at jeg skulle få vondt av så lite. Fikk målt verdiene i desember i fjor, og de var fine, men nå begynner jeg å lure på om dette er et tegn på at begynner å bli lav. Noen med erfaring? Jeg får akkurat slike smerter og har lavt stoffskifte, men vet ikke om det er tegn på noe for det har ikke falt meg inn å sjekke.. Anonym poster: acd9a2858eb6ec2c6df0eb3ceb2aafa7
Mamma til 3? Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2013 ... får dere smerter i beina når dere kommer over en viss TSH-grense? Dette var blant de få symptomene jeg hadde da jeg fikk diagnosen, TSH var den gang skyhøy. Jeg var ute og gikk i går, raskt, og da kjente jeg det igjen. Det sitter framme på skinnleggen, føles litt som krampe, uten at det er det. Det er ikke gangsperr, og jeg er ikke så dårlig trent at jeg skulle få vondt av så lite. Fikk målt verdiene i desember i fjor, og de var fine, men nå begynner jeg å lure på om dette er et tegn på at begynner å bli lav. Noen med erfaring? Jeg får akkurat slike smerter og har lavt stoffskifte, men vet ikke om det er tegn på noe for det har ikke falt meg inn å sjekke.. Anonym poster: acd9a2858eb6ec2c6df0eb3ceb2aafa7 Har du slike smerter når du tar riktig dose Levaxin også? Når verdiene er fine altså? Jeg har nemlig ikke kjent dem på kjempelenge, og i den perioden de har vært borte har jeg også vært stabil, eventuelt litt høy.
Minnimus1 Skrevet 4. mars 2013 #9 Skrevet 4. mars 2013 Jeg er helt ny her, og lurer på noe ang. stoffskifte. Er 21 år, og fikk brev av legen " blodprøver viser at du har noe lavt stoffskifte, THS 5,13 (normalt 0,27-4,20). Jeg har fått levaxin, 25 mg om dagen. Har jeg garantert lavt stoffskifte? Er det noe jeg bør tenke på når det gjelder kosthold? Kommer jeg til å legge på meg? Hilsen redd jente
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #10 Skrevet 4. mars 2013 Jeg er helt ny her, og lurer på noe ang. stoffskifte. Er 21 år, og fikk brev av legen " blodprøver viser at du har noe lavt stoffskifte, THS 5,13 (normalt 0,27-4,20). Jeg har fått levaxin, 25 mg om dagen. Har jeg garantert lavt stoffskifte? Er det noe jeg bør tenke på når det gjelder kosthold? Kommer jeg til å legge på meg? Hilsen redd jente Vær forsiktig med sukker og stivelse, ta tablettene hver dag og gå jevnlig til kontroll. Da er du "sikret" Jeg går på 125mg om dagen, samtidig som stoffskiftet svinger opp og ned. Jeg har lagt på meg en del, men mye fordi jeg stadig må krangle med legene. Om du garantert har noe er vanskelig å si. Noen ganger er det bare hormonelle forandringer der og da, andre ganger er det noe man må leve med resten av livet. Uansett så er dette ikke en farlig lidelse nå i 2013. Lykke til Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4
Gjest Skrevet 4. mars 2013 #11 Skrevet 4. mars 2013 Takk for svar! Merker du fort om du er lav? Trodde ikke jeg var så følsom, men mulig man blir det når man først har vært riktig dosert en stund. Jepp. Merker jeg blir fort sliten, får ikke pustet ordentlig, så jeg merker på ben og armer at de blir svake av oksygenmangel, om du skjønner. Så får jeg diffuse magesmerter, smerter i muskler og ledd, og svært vondt i øynene (Jeg har Graves sykdom i tillegg) Mister hår, legger på meg, masse vann i kroppen, osv. Men mitt stoffskifte svinger kraftig, så jeg kan glatt legge på meg 20 kilo på et par uker liksom (Hello stretch marks...) Legen min opererer med en svært lav øvre grense på medisiner, så jeg har ikke vært riktig dosert på kanskje fem år. Konstant kamp for å øke dosen. Håper du har det lettere med din lege Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4 Kan jeg spørre hvilken dose du går på? Selv går jeg hos en endokrinolog og han har dosert meg til 400 mikrogram dagl og dette er en dose som jeg MÅ ha!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #12 Skrevet 4. mars 2013 Takk for svar! Merker du fort om du er lav? Trodde ikke jeg var så følsom, men mulig man blir det når man først har vært riktig dosert en stund. Jepp. Merker jeg blir fort sliten, får ikke pustet ordentlig, så jeg merker på ben og armer at de blir svake av oksygenmangel, om du skjønner. Så får jeg diffuse magesmerter, smerter i muskler og ledd, og svært vondt i øynene (Jeg har Graves sykdom i tillegg) Mister hår, legger på meg, masse vann i kroppen, osv. Men mitt stoffskifte svinger kraftig, så jeg kan glatt legge på meg 20 kilo på et par uker liksom (Hello stretch marks...) Legen min opererer med en svært lav øvre grense på medisiner, så jeg har ikke vært riktig dosert på kanskje fem år. Konstant kamp for å øke dosen. Håper du har det lettere med din lege Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4 Kan jeg spørre hvilken dose du går på? Selv går jeg hos en endokrinolog og han har dosert meg til 400 mikrogram dagl og dette er en dose som jeg MÅ ha! Jeg går på 125 mikrogram daglig, selv om det for min del kjennes for lite ut. Jeg gikk til en privat lege i en periode som økte dosen, samt satt meg på liothyronin i steden, men det satte legen på sykehuset her en stopper for dessverre... Kjenner jeg er i ferd med å bare gi helt opp. Jeg legger på meg, og legger på meg uten å ha matlyst, orker ingenting og er helt dement. Men legene påstår fremdeles at jeg er overdosert... Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4
Mamma til 3? Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 4. mars 2013 (endret) Takk for svar! Merker du fort om du er lav? Trodde ikke jeg var så følsom, men mulig man blir det når man først har vært riktig dosert en stund. Jepp. Merker jeg blir fort sliten, får ikke pustet ordentlig, så jeg merker på ben og armer at de blir svake av oksygenmangel, om du skjønner. Så får jeg diffuse magesmerter, smerter i muskler og ledd, og svært vondt i øynene (Jeg har Graves sykdom i tillegg) Mister hår, legger på meg, masse vann i kroppen, osv. Men mitt stoffskifte svinger kraftig, så jeg kan glatt legge på meg 20 kilo på et par uker liksom (Hello stretch marks...) Legen min opererer med en svært lav øvre grense på medisiner, så jeg har ikke vært riktig dosert på kanskje fem år. Konstant kamp for å øke dosen. Håper du har det lettere med din lege Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4 Kan jeg spørre hvilken dose du går på? Selv går jeg hos en endokrinolog og han har dosert meg til 400 mikrogram dagl og dette er en dose som jeg MÅ ha! 400 mg? Jøss, så høy dose har jeg aldri vært borti noen som har! Selv har jeg 75 mg. daglig nå, pluss en halv tablett ekstra en gang i uka. Skjoldbruskkjertelen har visst fremdeles en viss egenproduksjon, så jeg må sannsynligvis øke etterhvert. Blir du veldig dårlig om du ikke tar så mye som 400 mg? Har du fått den dosen på grunnlag av TSH/FT4 eller på hvordan du føler deg? Red; ser du ikke spurte meg om min dose, men der fikk du visst vite hva den er likevel Endret 4. mars 2013 av Mor 2012
Gjest meg mamma? Skrevet 4. mars 2013 #14 Skrevet 4. mars 2013 Hvor ofte tar dere nye blodprøver, og hvor ofte regulerer dere medisinene? Kan ikke huske sist jeg tok nye prøver, må ihvertfall være 1 1/2 år siden. Har lege som mener det ikke er en reel sykdom da.......
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #15 Skrevet 4. mars 2013 Hvor ofte tar dere nye blodprøver, og hvor ofte regulerer dere medisinene? Kan ikke huske sist jeg tok nye prøver, må ihvertfall være 1 1/2 år siden. Har lege som mener det ikke er en reel sykdom da....... Tar blodprøver fire-seks ganger i året. Er ikke ofte det blir regulert. Du burde nok finne deg en annen lege, for han høres jo helt på jordet ut. Anonym poster: 18af266e68c13287705c07650229cdd4
Tromsøprinsen Skrevet 4. mars 2013 #16 Skrevet 4. mars 2013 Jeg får leggkramper selv "riktig" dosert (må også krangle meg til å få lov å ha en lav TSH). Merker at jeg må øke dose først på hår og hud. Tørr hud og mister hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå