Gå til innhold

Ville du sendt barnet til Far om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du sendt barnet til Far om han eller familin hans er eller nettopp har vert syke? Om 4-åringen blir smittet av f.eks forkjølelse eller omgangssyke så er det jo ikke krise, men jeg har en 2 mnd gammel baby, og 4-åringen smitter jo han når hun kommer hjem etter en helg hos faren.

Anonym poster: 55abd5c1740738515c5f5ceb4cc4f1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de friske så er det ikke noe å tenke på. Omgangsyke ville jeg ikke sent ungen. Men forkjølese gjør ingen ting.

Anonym poster: f4e035e4fdbf88a506d2c41af20b1719

Skrevet

Ja. Han har rett på og treffe sin far

Anonym poster: 0a096f720f3e9ca66bb4f5a09b7121ce

Skrevet

Ja, med mindre hele huset lå med omgangssyke. Da hadde nok ikke faren klart å ta seg av henne likevel.

Forkjølelse er ikke til å unngå i disse tider, så du kan ikke holde henne hjemme på det grunnlaget.

Hun flytter vel ikke til faren i flere uker om dere andre får sykdom i huset heller ?

Skrevet

Utvilsomt ja. Jeg antar du også sender ditt barn i barnehagen, og der er det jo stort sett til enhver tid et eller annet barn som er/har vært sykt. Du kan ikke beskytte deg mot verden. Enig i at omgangssyke er litt spesielt, men da snakker vi pågående omgangssyke hos omsorgspersonen, ikke at en samboer eller besteforelder har vært dårlig.

Skrevet

Enig med eaglebeagle.

Lillebror her ble smittet av storebror hele det første leveåret sitt. Dette gjorde at han var lite syk sitt første år i bhg som jo er veldig vanlig.

Anonym poster: 3cf626c4906055e4f30672501168d153

Skrevet

Enig med eaglebeagle.

Lillebror her ble smittet av storebror hele det første leveåret sitt. Dette gjorde at han var lite syk sitt første år i bhg som jo er veldig vanlig.

Anonym poster: 3cf626c4906055e4f30672501168d153

Sånn var det hos oss også. Babyen ble eksponert for sussende og kosende baranehageunger fra han var 3 dager gammel. Han var ikke mye syk det første året heller, men litt forkjølet av og til.

Da han begynte i bhg som 1 åring var han frisk som en fisk hele våren, og hadde ikke den tunge starten vi hadde med eldste (som i hele spedbarnstiden kun var sammen med oss, og ble beskyttet mot alle basselusker)

Skrevet

Ja så lenge hanog familien ikke ligger rett ut. Men sjuke blir jo ungene uansety. Hun har fått både omgangssyken, forkjølelse og vannkopper etter en helg hos far. Men jeg kan jo ikke vite om hun ble smittet av småsøsken det eller på skolen m bortsett fra vannkopper. Da sendte jeg henne med glede til far når halvsøstra det borte fikk det. Da ble hun ferdig med det :) tok ca 1, 5 uke så brøt det ut.

Anonym poster: 6f1b4c867b5f3bfb68e6cffe598932f5

Skrevet

Ja. det er vel ikke bare du som bestemmer dette? Hadde du sendt fra deg barnet hvis det var du selv som var syk? Neppe. da kan far få ha barnet SITT selv om han HAR VÆRT syk.

Små babyer blir vel sjelden smittet likevel, spesielt hvis de ammes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...