Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt om problemet i parforholdet er at han ikke er så interessert i å prate når jeg har behov for det. Om jeg er nedfor eller har et problem. Da kan han finne på å sovne eller lytter med svært lite innlevelse.

Så får jeg høre fra svigerinne til min mann at hun er så takknemlig for at hun har fått bruke min mann som samtalepartner i en litt tung tid. Hun roser han for å være en god og oppriktig lytter. En mann som for en gangs skyld forstår kvinner og hvor heldig jeg er som har han. Hun sier han alltid har tid og prate og lytte om hun har behov for det.

Jeg tror ikke hun har følelser for min mann. Ser vel på han som et familiemedlem og venn. Men hva i steike tid har han med å by seg frem som en hobbypsykolog når han halvsover i sofaen de få gangene jeg har behov for å snakke med en god venn?

 

Anonym poster: 8eceadbc57d3e1d09397b56a7a32e280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør ham om hvorfor det er greiere å snakke med andre, enn med deg. Hvis han lurer, så sier du som sant er at du har fått høre at han faktisk er en god samtalepartner. Men at du ikke har merket noe til det, siden han stadig avfeier deg.

 

Han må jo ha en grunn for det. Mulig er han trøtt når du vil prate, eller så er han redd for at det kan bli opptøyer til en krangel? Kan hende han synes det er enklere å prate med andre han ikke har noe "ansvars-forhold" til, hvis du skjønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...