Gå til innhold

Kan legen nekte å svare i tlf???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lege som ikke svarer tlf, kun kontordame, og hvis man skal snakke med lege MÅ man reise dit.. er dette lov?

Anonym poster: 92009da955fbbb8a81c67932ea72acdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spørre om han kan ringe deg når han får tid. Eller at du evt sender en Mail som han leser og kontakter deg tilbake på?

Skrevet

Ja, får heller aldri snakke med min lege,kun kontordame, er det noe,så må jeg bestille time

Skrevet

Du kan ikke kreve å få snakke med legen på tlf. Bestill time om du vil snakke med legen.

Anonym poster: 50eded00797eacbcb2a7a263114ec4bf

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359627474' post='145002151]

Kan du ikke spørre om han kan ringe deg når han får tid. Eller at du evt sender en Mail som han leser og kontakter deg tilbake på?

Får bare beskjed av kontordama at jeg må bestille time.. har ikke vært borti det før...

Anonym poster: 92009da955fbbb8a81c67932ea72acdf

Skrevet

Jeg ber legen ringe med opp når hun får tid, hvis det eg eg spørsmål ang noe vi tidligere har sjekket ut eller snakket om. Hvis ikke må man bestille time.

Skrevet

Da bestiller du deg time da. Men de fleste legekontor får du sendt Mail via min doktor eller hva den siden heter. Bruker å få svar samme dag eller dagen etter om det er viktig.

Skrevet

Her tar heller ikke legen telefon. Jeg byttet legekontor i forbindelse med flytting, og hadde ETT enkelt spørsmål - kan man bruke en medisin som jeg har hjemme, under svangerskapet? for å få svar på det måtte jeg bestille time, og ventetiden var på 3 uker. Helt på trynet spør du meg.

Anonym poster: 678beb06d8d7a9c0b4ed10585b329765

Skrevet

Har ikke legekontoret www.minhelse.no der kan man sende mail til legen - men ikke forvent rask svar. De har mer enn nok med pasienter og journalføring.

Anonym poster: 55b0cb8445a2fd9719d96a00a0e963f9

Skrevet

Min lege har telefontid, da ringer han opp igjen pasienter som har ringt for å få råd. Tror han bruker en halvtime på dette hver dag.

Anonym poster: 588c3b97a90ee12a0a17e1b519cabc81

Gjest Antarctica
Skrevet

Her tar heller ikke legen telefon. Jeg byttet legekontor i forbindelse med flytting, og hadde ETT enkelt spørsmål - kan man bruke en medisin som jeg har hjemme, under svangerskapet? for å få svar på det måtte jeg bestille time, og ventetiden var på 3 uker. Helt på trynet spør du meg.

Det står da ellers i pakningsvedlegget, eller farmasøyten på apoteket kan svare på det. Tar 5 minutter...

Skrevet

Har aldri vært borti at man kan ringe og snakke med legen, med mindre legen selv ber om det, eller denne ringer pasienten selv. Som om det ikke var nok ventetid på legekontorene? Tenk hvis ti pasienter skulle ringe inn til kontoret i tillegg?

Anonym poster: 245e1e09eb2d7f944c3f49ee0e777029

Skrevet

På mitt legekontor får du ikke snakke med lege..

Her er det kun kontordame som svarer og evt an gi beskjed..

Jeg trengte legeerklæring ang sv-skapet..Det måtte jeg ha time for..Kunne ikke bruke 3 min på å skrive den til meg..

Skrevet

Min lege har ringetid tre ganger i uken, en halvtime hver gang. Synes det er en super ordning, da slipper man å måtte inn til time for hver minste lille ting. Det er jo ikke slik at man kan ringe når som helst på dagen, er jo kun den ene halvtimen tre ganger i uka, og da er det ikke pasienttid i tillegg :)

Anonym poster: 8b2425aeb145caf0d160054004565678

Skrevet

Har aldri opplevt å ikke få snakke med legen min i tlf dersom jeg ber om det, er han opptatt, ringer han tilbake når han har anledning. Tror alle legene har ringetid på slutten av dagen. Merkelig bruk av ressurser spør du meg, om man må bestille time bare for å få stilt et spørsmål som man kunne fått svar på på null komma niks på tlf!

Anonym poster: ec4d9b828b1e9687f1a5b3e919d86f50

Skrevet

Her spør jeg kontordama. Så ringer legen opp igjen i telefontiden sin, som er siste timen av dagen. De dagene det er travelt, skriver kontordama et notat til legen på pcn, så ringer jeg tilbake agen etter. Da har han svart på notatet og damen ( ble mye dame her..) forteller meg hva han har svart.

Skrevet

Under svangerskapet fikk jeg beskjed om å ringe hvis det var noe :) har ikke hatt behov for å snakke med legen, men tipper jeg kan ringe og legge igjen en beskjed.

Skrevet

Det står da ellers i pakningsvedlegget, eller farmasøyten på apoteket kan svare på det. Tar 5 minutter...

Det stod at det ikke var nok info til å si om det var skadelig i svangerskapet eller ikke, så jeg ville gjerne informere fastlegen min om at jeg tar disse medisinene og spørre råd fra ham.

Skrevet

Har aldri vært borti at man kan ringe og snakke med legen, med mindre legen selv ber om det, eller denne ringer pasienten selv. Som om det ikke var nok ventetid på legekontorene? Tenk hvis ti pasienter skulle ringe inn til kontoret i tillegg?

Ehm... bedre at legen bruker 1 minutt på å svare på noe, istedet for at man skal ha time på 20 minutter, slik at ventetiden blir lengre.

Skrevet

På vårt legekontor kan man be om å bli satt opp på ringelisten til legen, og da ringer legen etter stengetid.

Skrevet

Apoteket kan informere bedre enn legen ang medisiner.

Jeg må bestille time hos min lege og. Han har ringt meg tilbake ett par ganger som ett ledd i oppfølging og utvidet sykmelding i påvente av behandling

Skrevet

Ehm... bedre at legen bruker 1 minutt på å svare på noe, istedet for at man skal ha time på 20 minutter, slik at ventetiden blir lengre.

Om legen skulle svare på alle tlf-henvendesler så hadde de ikke rukket noe annet.

Skrevet

Om legen skulle svare på alle tlf-henvendesler så hadde de ikke rukket noe annet.

Tull. Det går an å sette av 30 minutter daglig på slutten av dagen til å ta 10-15 telefonhenvendelser. Kan ikke se hvordan det påvirker det øvrige arbeidet i nevneverdig grad.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

10-15 telefonhenvendelser tar langt mer enn 30 minutter. og når man har blitt forsinket hele dagen og klokka er 18 så vil man nok hjem.

Der jeg jobbet spurte vi legene, de svarte, og vi ringte tilbake til pasienten med svaret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...