Gå til innhold

Egg best før 26.01..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de spises i dag? Har stått på kjøkkenbenken.

Anonym poster: 06384196696f1abadb0dcf3373de90fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, egg kan spises i alle fall 14 dager over tida,så lenge de ikke lukter noe,er det ikke farlig,du merker fort hvis de er ødelagte,da stinker dem

Skrevet

Egg skal stå kjøligt, eg ville ikke spist dei.

Anonym poster: cb3d77b8cc977c1a998399c84847440f

Skrevet

De er mest trolig helt fine ja. Norske egg har mye lengre holdbarhet enn det som står på pakken, vi må bare følge eu/eøs regler for datomerking(der salmonella gir langt dårligere holdbarhet). Men de bør oppbevares kjølig.

Knekk et du, du merker om de ikke er brukendes.

Anonym poster: 90de3d8810af3653c84f86c6d8e3486b

Skrevet

Generelt pleier jeg ikke å bry meg så mye med datostemplingen på egg, men jeg pleier å ha dem i kjøleskapet. Ville kanskje tenkt meg om en ekstra runde hvis de skulle være bløtkokte/stekt med rennende plomme, men hardkokt ville jeg spist dem uten problemer.

Anonym poster: dc95f9c7ed03858a5059d92eca419a5d

Skrevet

Egg kan fint stå på benken. Lukt på et åpnet egg og lukter helt vanlig så kan du spise dem.

Anonym poster: adf79b2b2ecb53190463a00e98ff9061

Skrevet

Ville brukt om du skal ha det helt stekt. Men bløtkokt egg ville jeg nok stått over.

Skrevet

Egg er holdbare i 6 - 99 mnd selv om de har vært en periode i romtempratur.

Det beste med egg er at: Man er ikke i tvil om eggene er blitt dårlige ;)

Skrevet

Fyll en kjele/bolle med vann og legg egget i. Hvis det flyter er det dor gammel.... Ligger det på bunn er det ingen fare :)

Anonym poster: 796045aef51143d8ab1d6142d81752e4

Skrevet

Egg tåler fint romtenperatur og eggene i Norge har veldig lang holdbarhet over det spm står på pakken. Bare å åpne eller ta flytetest. Om de lukter bra er det bare å spise. En annen måte er og å se hvor mye det hvite flyter utover når du knekker det. Blir hviten stor og tynn begynner det å eldes, men er den samlet rundt egget er det ferskt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...