Gå til innhold

Abort i utlandet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok nylig abort i utlandet og synes dette var veldig vanskelig...

Studerer i utlandet og fikk mulighet til å ta abort med en internasjonal klinikk som tilbyr gratis abort osv. Fikk henvisning gjennom en lege og trodde det skulle gå greit.. Etter kun en kort samtale med lege og kom tilbake uken etter fikk jeg ta kirugisk abort da jeg var litt redd for medisinsk abort. Synes hele opplevelsen var skremmende og etter det jeg har lest.. Opplever ikke norske kvinner det samme når de gjennomfører abort i Norge.. Angrer litt på at jeg ikke dro hjem.

Fikk null informasjon om hva jeg kunne forvente meg til inngrepet.. Fikk kun en time og møtte opp, ventet ca 2 timer på et lite venterom med 10 andre kvinner. Da navnet mitt ble oppropt ble ført inn til et lite rom hvor jeg måtte kle av meg klærene og rett inn i operasjonsal,fikk ikke narkose men "sedative" og synes hele greien var utrolig skremmende, var våken hele tiden og noen minutter etterpå ble jeg ført inn i et rom med flere kvinner liggende på liggestoler.Fikk dra hjem 15 minutter etterpå, ingen empati til at jeg hadde store smerter osv. Lå flere kvinner like ved meg som gråt, spydde og hadde kramper uten at sykepleieren brydde seg. De fleste ble sendt hjem etter 15.minutter.

Vet ikke hva jeg vil fram med dette men synes dette var en veldig skremmende opplevelse og klarer ikke å slutte å tenke på det. :( Tror vi har det veldig godt i Norge..

Anonym poster: 94e8fe36617f67e0afeb5b5882ec68d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lei meg for at dette skjedde med. En slik situasjon er ubehaglig nok i seg selv.

Hvor i verden skjedde det?

Anonym poster: 015814bd504a5fd352ccc39eeea80c59

Skrevet

Dette skjedde i England.

Skrevet

Dette skjedde i England.

Huff. Jeg har og tatt abort i utlandet. Det var forferdelig.. det var på kypros av alle steder!!! Huff.

Anonym poster: 133dc5e0e906c0143c215d379fb284bd

• 1 år senere...
Skrevet

hei dere som har tatt abort i utlandet. Hvorfor tok dere ikke abort i Norge? var det fordi dere var kommet lenger i svangerskapet enn uke 12? Ønsker å komme i kontakt med dere.

Anonymous poster hash: ac85c...403
Skrevet

Jeg tok abort i Frankrike (medisinsk) Var på sykehuset hele dagen, men fikk ingen informasjon eller sympati. Folk kom inn og ga meg piller/ sprøyter etc. I tillegg lå jeg på dobbeltrom med en eldre dame som garantert ikke var der for abort! Jeg "fødte" fosteret på do. Det var jævlig. Vondt og skummelt. I tillegg sluttet jeg aldri å blø etterpå, så holdt på å stryke med av blodmangel. Hadde jo ingen fastlege som jeg kunne henvende meg til. Traumatisk var det. Hadde heldigvis en kjæreste som tok vare på meg.

Anonymous poster hash: e6e23...28d

Skrevet

For min del var det i uke 7-8. Bodde der.

Anonymous poster hash: e6e23...28d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...