Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Jeg sliter med at jeg aldri er uthvilt, uansett når jeg våkner på døgnet og uansett hvor mange timer jeg har sovet så er jeg like trøtt! Setter jeg meg ned for å se på tv blir jeg kjempe trøtt og kan egentlig legge meg ned og sovne til alle døgnets tider. Sitter jeg og snakker med mannen min eller noen andre i sofaen så blir jeg døsen og øynene blir kjempe tunge, lese kan jeg ikke gjøre uten å nesten sovne og sitter jeg på i bil så blir jeg kjempe trøtt etter bare en halvtimes tid. Har lest litt om søvnapne og veldig mye stemmer overens med det jeg sliter med... men så kommer det til snorkingen da, jeg er ikke kjent for å snorke og mannen min har aldri kommentert at jeg snorker eller slutter å puste om natten. Men det er jo som han sier at han vet jo ikke for sikkert for han sover tungt om natten og er sjelden våken mens jeg sover. Så derfor lurer jeg på om man MÅ snorke for å lide av søvnapne? Anonym poster: ac7e498ce86e5f53509aacf14549a151
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Nei, det må man ikke. Mamma skulle utredes for det, men det ga seg når hun begynte med lavkarbo. har du sjekket ut det?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Aha... nei har ikke tatt noen undersøkelser eller noe sånt og sliter med overvekt, ca 40 kg :/ men så fort det er snakk om søvnapne så blir snorking nevnt, kjenner meg sååå godt igjen på alle symptomene bortsett fra snorkingen... Anonym poster: ac7e498ce86e5f53509aacf14549a151
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Man trenger nødvendigvis ikke snorke,er jo også mulig du har pustestans..., det virker også inn på trøtthet. Har en venn som har dette, denne vennen har vært operert for snorking, operasjonen hadde effekt, men trettheten vedvarte. Dette skyldes pustestans og mannen endte opp med en slags maskin som han sover med om natten pga pustestansene. Han har også prøvd lavkarbo, men det hadde ingen positiv innvirkning på dette problemet.. Anonym poster: 71f58856d1f9c5c1ff458c5169e7a3be
NormaJean Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 Sønnen min har søvnapne uten at han snorker nevneverdig. Men kanskje annerledes med barn. Ta en tur til legen og hør. Men hvis du sliter med overvekt så kan nok det bidra til sine søvnproblemer mtp obstruktiv pust
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå