Gå til innhold

Stor baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en gutt som var 3310g når han ble født. Og responsen til alle var alltid "Å heeeeerregud, så stor en gutt" når de spurte om hvor tung han var. Er dette virkelig SÅ stort? Han ble født en uke over termin. Jeg sitter her å ser på ham og synes han er så bitte liten der han ligger i vugga.. Han var foresten 49cm lang.. Noe som tydeligvis sjokkerer det også, for det var da voldsomt så stor han var! Skjønner det ikke jeg.. Hva er egentlig gjennomsnittstørrelsen på nyfødte gutter da?

Anonym poster: 996baa1d8a51af995e057633db70b11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normal, kanskje litt liten gutt, er min tanke. Stor var han ikke

Anonym poster: a66eb15f8058dde2c0f55f59f8a85f2d

Gjest Gullguttene
Skrevet

Han er da helt normal. Hva veide ungene til de som sier dette, lurer jeg på...

Skrevet

Syns ikke det var spesielt stor.. Faktisk litt under gjennomsnttet..

Folk sier så mye rart, og alle kommenterer størrelsen, enten den ene eller andre veien..

Jeg fikk en gutt på 2,5 og var drittlei av å høre hvor liten han var, og spørsmål om mat og om han var frisk. Han er fortsatt liten og får fortsatt spørsmål. Samtidig har jeg nå en baby som var 3,5 når han ble født, og da går det den andre veien igjen... Han er heller ikk spes stor..

Anonym poster: 064a71dfd37faf9034fcb98a3b6c1701

Skrevet

Er ikke gjennomsnittet ca 3,5 kg på gutter da?

Jenta mi blir jo reine konfirmanten i forhold, hun veide 4900 g da hun ble født, to uker før termin ;)

Anonym poster: aef4aa5ca341109d6cdad1b3029171e5

Skrevet

Jeg trodde 3,6 kg og 50 cm var gjennomsnittet.? Min var 3070 og 48 cm og han var liten iflg meg og alle andre.

Skrevet

Når gutten min var 5 uker sa ei dame på butikken " ååå så liten, dere må nettopp ha kommet ut ifra sykehuset?"!

Han var over 3000g når han var født:) han var og er normal str, så det er nok øynene som ser;)

Skrevet

Ikke så stor nei. Mine var over 4 kg og 55 cm begge to, det er ganske stort!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det var vel ikke så stort? Min var nesten 4 kilo og jeg syns han var liten :P

Skrevet

Jenta mi var 54 cm og 4 kilo og ved 3 måneder så var hun 7.4 kilo og 68 cm... Det er stort. Din var jo liten

Skrevet

Under gjennomsnittet, og altså ikke særlig stor, vil jeg si. Men helt normal :)

Jeg har to som var godt over 4 kg og 53 cm, de har blitt kalt store med rette syns jeg...

Anonym poster: 444a2ca898623eec11440a0ac830c48b

Skrevet

Ikke stor, nei, rett under snittet. De skulle sett min første, som var nærmere fem...

Anonym poster: f0df31cf14287309c19ae2f7e3e23165

Skrevet

Jenta mi på 4 uker ble tatt med ks 3 dager før termin pga seteleie, veide 4445 g. DET er stor baby!! Her begynner allerede en del tøy i str 56 å bli for lite :-%

Skrevet

Vil ikke si stor, kanskje heller litt liten. Jeg fikk en på 3350 g 2 uker før termin g en på 4485 2 ukerover termin, DET VAR EN STOR BABY DEt!

Skrevet

Vil si liten, mi var 4300 og 53 lang da hun ble tatt med keisersnitt dagen før termin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...