Gå til innhold

vårt lille land på tv2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg griner! Man vet man er gravid da. Men for en flott skole!

Anonym poster: f5d089a2c572f31a891468acab830f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig! Det skulle vært flere slike skoler og ikke minst lærere.

Skrevet

Jeg er helt enig! Det skulle vært flere slike skoler og ikke minst lærere.

Ja, det er helt fantastisk! Hvorfor er det alltid noen som får det til?? Og når han gutten sang..... Smelt!

Skrevet

Tenkte jeg og!

Så begynte jeg å tenke på skolepenger. Elever fra ressurssvake hjem har ikke råd til å gå der... 20000kr i året er en betydelig sum! Kan dette og være en medvirkende faktor tro? At både foreldre og elever er motivert for å gjøre en god innsats? Tipper at det er få barnevernsbarn der feks!

Skrevet

Hva handlet det om?

Anonym poster: cd46f913a6a4c2361933d0f1bda969bb

Skrevet

St Sunniva skole, privat katolsk grunnskole i Oslo. Mange nasjonaliteter ( og ulike religioner) blant elevene.

Skrevet

Tenkte jeg og!

Så begynte jeg å tenke på skolepenger. Elever fra ressurssvake hjem har ikke råd til å gå der... 20000kr i året er en betydelig sum! Kan dette og være en medvirkende faktor tro? At både foreldre og elever er motivert for å gjøre en god innsats? Tipper at det er få barnevernsbarn der feks!

Det er sant... Her er det en kristen privatskole som koster 1100 kr i mnd. Det kullet som starter nå til høsten har 9 elever. Der min sønn skal gå er det 72.... Det sier seg selv at man får god oppfølging med færre elever. Samtidig er denne skolen kun kristen, og har ikke det mangfoldet jeg mener man trenger...

Skrevet

Tenkte jeg og!

Jeg tror også dette med pengene kan være påvirkende faktor. Plus at det sikkert settes strengere krav til lærerne i og med at foreldrene betaler en stor del av skoledriften selv.

Personlig må jeg innrømme at jeg har forhåndsdømt skoler med religiøs bakgrunn. Her virker det som det å respektere hverandre er det viktigste, både med tanke på religion og for enkeltindividet. Men selv om dette er et veldig godt eksempel på hvor en skole fungerer veldig bra med en slik bakgrun finnes det sikkert eksempler på det motsatte også.

Hadde jeg vi bodd i nærheten så hadde jeg nok vurdert denne skolen til mine barn.

Skrevet

Kjenner mange som har gått der :-) Tonje er jo katolikk, så er vel ikke tilfeldig at de valgte å lage det programmet ;-)

Anonym poster: 19c551f231956b71dbe5bfdc2106606e

Skrevet

Tenkte jeg og!

Jeg tror også dette med pengene kan være påvirkende faktor. Plus at det sikkert settes strengere krav til lærerne i og med at foreldrene betaler en stor del av skoledriften selv.

Personlig må jeg innrømme at jeg har forhåndsdømt skoler med religiøs bakgrunn. Her virker det som det å respektere hverandre er det viktigste, både med tanke på religion og for enkeltindividet. Men selv om dette er et veldig godt eksempel på hvor en skole fungerer veldig bra med en slik bakgrun finnes det sikkert eksempler på det motsatte også.

Hadde jeg vi bodd i nærheten så hadde jeg nok vurdert denne skolen til mine barn.

Hadde absolutt vurdert skolen til mine barn også, hadde vi bodd der! Samtidig som vi må ha i bakhodet: Hva skjer med de offentlige skolene, dersom alle som har råd velger privat... Ønsker liksom ikke det klasseskille heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...