Gå til innhold

Syk baby. Amme i natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 7 mnd og vi sluttet med nattamming for noen uker siden. Han våkner fortsatt et par ganger om natten, men roer seg med litt vugging.

Nå hadde han 39 i feber når han la seg (fikk Paracet) og er forkjølet og hoster fælt. Våkner ofte av hosten. Bør jeg da amme når han våkner i natt, eller være like streng som vi har vært de siste ukene? Prøver å roe uten pupp først selvsagt, men han ønsker nok mer kos enn vanlig.

Jeg tenker det er litt unntakstilstand når man er syk da. Er vi tilbake til utgangspunktet med amming 10 ganger om natten hvis jeg gjør det i natt?

Han har spist og drukket normalt i dag, ble ikke syk før i kveld. Så han trenger det vel ikke, er i så fall bare for kosen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok måtte avvenne igjen etterpå, men jeg hadde også garantert gitt ham alt han ville ha når han er syk :-)

10 ganger om natten trenger du vel ikke å gjøre når han er syk heller da, men en eller to ganger?

Lykke til! Det er vondt når de små er syke!

Gjest Gullguttene
Skrevet

Du må gjøre det du føler er riktig. Hvis du ammer må du nok regne med å avvenne på nytt. Jeg hadde sikker amma selv :P

God bedring til mini :)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg tenker også at det er litt unntakstilstand når de er så små og syke. Sannsynligvis vil han ha melk i morgen også hvis du ammer i natt, men tror det er enklere å avvenne andre gangen (hvis du i det hele tatt får behov for det).

Bare vær litt obs på at det kanskje er dumt med for mye melk på natten hvis han hoster voldsomt. De blir så slimete i halsen av det. Så kanskje forsøk å gi han litt vann etter ammingen.

God bedring til den lille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...